Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset
-
Eipä edelleenkään löydy kilpailukykyistä mallia markkinoilta, kun riman sijainnin määrittelee Corolla, Octavia tms. farmari. Niille, joille riittää neljä pyörää ja pieni loota, tarjontaa riittää.
Ei ole. Mutta meneekö määritelmä tilarajojen vai maaston mukaan eli jos itsellä on tuollaista alle 20 ha ja naapurilla loput, täyttyykö määritelmä?
Liuos tosiaan riittävän laimeaksi, tuntuu olevan melko siirappista ruiskulle. Vaikka Trico on paksumpaa, se menee paljon helpommin ruiskusta läpi.
Solon reppuruiskulla itsekin levitän ja olikohan se 50/50 mikä ei toiminut ollenkaan. Laimean seoksen saa myös levitettyä tasaisemmin kuin vahvemman, vaikka tavallaan turhaa veden ruiskuttamista tulee samalla tehtyä.
Tuollaista hämmästelen, kun romuliikkeet tulevat hakemaan nuo veloituksetta pois.
Ymmärsin Tolopaisen kanssa käydyn keskustelun päätteeksi hänen töksäyttämästään kommentista 2.6.23 8:25, että hän ajaa sähköautolla:
Niin siellä niitä näyttää olevan, ei täällä. Siellä taitaa olla käytössä vielä puupäinen pokasaha.
Sähköautoista puhuttaessa taitaa olla muuten kuopattu premium-auton käsite. Vai onko esim. Tesla premium-merkki? X-box tai älypuhelinhan se lähinnä on, eikä niissäkään premiumeja ole. Ohjelmiston toimivuus ratkaisee ja siinä kaikki valmistajat ovat samalla viivalla.
AJ: ”Ei ns. laatumerkki aina ole välttämätön renkaissa”
Ei toki. Mutta jos haluaa minimoida riskit epätasaisesta laadusta ja säilyttää auton alkuperäiset ominaisuudet, silloin kannattaa valita laatumerkki. Toisaalta Daciallakin varmaan pärjää, joten ei tavallinen ns. laatumerkki autossakaan ole välttämätön.
Normaalissa ajossa halparenkaat menee todennäköisesti hyvin. Ellei melutasossa ole olennaista eroa, sitä voi olla esim. kulumisessa, pidossa ja vierintävastuksessa. Valmistustoleranssitkin on väljemmät, jolloin rengasasentaja joutuu kompensoimaan sitä suuremmalla määrällä lyijyä. Vaikka renkaan saisikin näin tasapainoon, pyöreäksi se ei muutu.
Epäselvä tapaus, miksi ja kenen määräyksestä auto siirtyi vaihdon tehneeltä tarvikeliikkeen korjaamolta merkkikorjaamolta ja kuka antoi luvan moottorin vaihtoon.
Ihan perusasioita pitäisi jokaiselle olla nämä sopimustekniikan perusteet, jossa vastuuketjut pidetään näpeissä.
Toisaalta kun kavereidenkin juttuja merkkiliikkeen välttämisellä haetuista säästöistä kuuntelee, edes noin kriittiset jutut kuin jakopään remontit kannattaisi teettää merkkiliikkeessä. Autoa ostettaessa halutaan laatua ja luotettavuutta, mutta korjausten kohdalla ei enää kiinnosta, millä halpatuotannolla auton osia korvataan. Sama renkaissa, moni kehuu auton ajettavuutta, mutta silti kelpuuttaa kiinalaiset renkaat. Vieläkin kuulen korvissani, kun uudehkon Bmw 530 omistaja vaihtoi renkaat ja päätyi hinnan takia Linglongeihin.
Mielessä on myös eräänkin kokemukset, kun piti saada Mersun katumaasturi, mutta asialliseen huoltoon se enää raskinut satsata. Mitä iloa huonosti toimivasta Mersusta on, se ei minulle ole selvinnyt.
Kannattaisi ajaa sellaisella, mitä on varaa ylläpitää.
Ihan normaali väritys myöhäisten puulajien lehdille.
Eli ongelmaa ei ole.
Ei läheskään kaikilla ole mahdollisuutta ladata työpaikalla, saati ilmaiseksi.