Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset
-
Kyllä luonto-ohjelmia radioon ja telkkarin mahtuu, kiva niitäkin on seurata. Metsäradion kuntelu metsätalouden asioiden käsittelijänä loppui minulta ohjelman uudistuksen myötä, kun moottorisahan ääni vaihtui pöllön tai minkä lie kyyhkyn huhuiluun. Tanelin kommentin kanssa samaa mieltä, erinomainen musiikkiohjelmakin se tosiaan oli.
Harrastelija: ”Helsinki on poikkeus, siellä vihreät huristelevat pyörillä eivätkä kallista korviaan maaseudun tarpeille”
Minä en tiedä, kuka dieselkielloista voi päättää. Jos päätös vaatii eduskunnan hyväksynnän, vihreiden osuus on tämän hetken galluppien mukaan seuraavassa eduskunnassa vajaat 20% eli kun 80% on muita kuin vihreitä, aika paljon ne tarvitsee tukea muilta puolueilta. Yli puolet asian kannatuksesta tarvitaan muualta.
Jos päätöksen voi tehdä Helsinki itsenäisesti, maaseudun tarpeet on luonnollisesti niiden päätösvallan ulkopuolella.
Täsmennätkö siis hiukan kommenttiasi? Pyörillä huristelua voi kyllä suositella muillekin kuin Vihreille ja niin moni tekeekin. Vain pahimmat änkyrät kieltäytyy harkitsemasta vaihtoehtoisia kulkutapoja totuttuun verrattuna. On liian helppo keksiä syitä, miksi ei voi vähentää auton käyttöä, kun ajattelu pitäisi kääntää täysin päinvastaiseksi.
Hyödynnän vähennystä, jota on vielä jäljellä. Seuraavan isomman kaupan kohdalla täytyy kyllä laskea, riittääkö vai loppuuko pohja kesken ja mitä se siinä tapauksessa vaikuttaa. Vain kerran olen jäänyt ilman vähennystä, kun jäi alle minimin.
Jos Jees pääsee 15000-20000 euron tulokseen vajaan sadan hehtaarin puustolla lainojen korot yms. kulut huomioiden ja ilman puustopääoman syöntiä, lakkaan hämmästelemästä autovalintaa. Jopa Touareg + avolavan yhdistelmä on ollut perusteltu valinta, kun metsät on tuohon tilaan viritetty. Ihan heti en kyllä lukuja ole valmis mielemään, kun kalliit haapakuviot on vasta tulossa päätehakkuisiin ja ainakin täällä on esitelty lähinnä surullisia energiapuukohteita.
Suomessa taas keskustelu kääntyy herkästi siihen, että turhaan täällä valitetaan, kun Ruotsissa pärjätään paljon isommankin elukkamäärän kanssa. Vai mitä Suorittava porras?
Kohdista 1-5 on ohjeesi mukaisia muut paitsi kohta 4. Kohdan 5 kuukausierät ei ole noin kovat, mutta siitä homma ei jää kiinni. Asia hoituu ylimääräisillä lyhennyksillä. Kohtaa 4 voi käsitellä lisää. Oletetaan keskipalkkaisen vuosituloiksi 36000 €, joten jos metsät tuon verran tuottaa, pitää hehtaareja olla etelässäkin useita satoja. Siihen minulla on vielä paljon matkaa.
Asia ei tietenkään minulle kuulu. Ihmettelen vain, miten joku ostaa autoja, kesämökkejä ja metsäpalstoja tällaiseen tahtiin. Taidan olla väärällä alalla töissä.
Lohduton näky: ruoka loppui Lemmenjoen kansallispuiston hirviltä – jopa sadan epäillään kuolleen nälkään
Metsälehden uutisissa on myös juttu aiheesta.
Minulla on maavaraa n. 14 cm, noissa katumaastureissa yleensä 15-19 cm eli 1-5 cm enemmän kuin tavallisessa henkilöautossa. Kuitenkin katumaastureissa on korkeutta n. 20 cm enemmän kuin tavallisessa henkilöautossa ja siitä se ilmanvastus muodostuu. Minkäänlaista maastokelpoisuuden paranemista ei tuollainen tarjoa. Lisäksi kun hybridien nelivedot ei ole sitäkään vähää tarkoitettu vaikeisiin olosuhteisiin kuin henkilöautojen, Octavia Scout yms. tyyppiset ovat tässä suhteessa huomattavasti fiksumpia kuin Ravit yms, joista lisäksi pitää maksaa kaksinkertainen hinta hyvään henkilöautoon verrattuna ilman, että edes kuljetuskapasiteetti on Golfia parempi.