Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset
-
Kun tuota rahaa näyttää olevan, voisi sen käyttää tapporahana. Ehkä se vähentäisi niitä metsästäjiä vaivaavia ongelmia, josta suorittava porras on ollut huolissaan.
Saman verran kuin Golf Alltrack. Kysehän on samasta autosta samoilla moottori/vaihteistoyhdistelmillä, kuten myös tuore Seatin malli.
Jos tehdas toisi markkinoille etuvetoisen mallin 1,8 bensakoneella + manuaalina ja hinta jäisi alle 30 k€, olisin varmaan jo autokaupassa koeajolla.
NAO-ilmiö, jota Ville tarkastelee, vaikuttaa Pohjoisen pallonpuoliskon säähän. Ilmastonmuutos vaikuttaa koko maapallolla. Auringon aktiivisuus vaikuttaa NAO-ilmiöön ja tällä hetkellä siten, että meillä on lauhaa, mutta vastaavasti Grönlannissa ja Pohjois-Amerikan koillisosissa kylmää.
Kysy vaan rohkeasti, jos et vieläkään ymmärrä.
Jees: ”Ei sitä Pösöä ole mitään syytä myöskään etukäteen tuomita huonoksi. Kuten Gla on lähes kaikista autoista päätellyt.”
Jokaisella on erilaiset vaatimukset autolleen, minullakin erilaiset kuin sinulla (ainakin tämän kuukauden ajan on ollut). Siten on mahdotonta sanoa, mikä on hyvä ja huono poislukien ehkä joku pommi, jota saa korjata jatkuvasti.
Jees: ”Milloin mitäkin vikaa missäkin.”
Fakta on se, että minun toiveideni mukaisia malleja on tällä hetkellä kovin vähän markkinoilla. Mutta viatonta autoa ei ole, eikä vian mainitseminen autosta tee huonoa. Olenko esimerkiksi moittinut sinun valintaasi huonoksi?
Jees: ”Ei se ainakaan VW:n Golffiin muutu vaikka Gla siitä jotain kummaa extraa on löytänytkin.”
Osaatko listata korotettua Golfia parempaa vaihtoehtoa, kun tavaratilaa pitäisi olla n. 500 l, tilaa riittävästi neljälle aikuiselle, maavaraa hiukan tavallista henkilöautoa enemmän, taloudellinen varsinkin maantieajossa ja hinta enintään n. 30 k€? Auton pitää olla luotettava seuraavat 10-15 vuotta/350 tkm, vetokoukun asennus pitää olla mahdollista ja vetää jarrutonta kärryä mielellään ainakin 600 kg ja kunnolliset ajovalot, ainakin lähivalot.
Jees: ”Minusta hiukan askeettisen vikaa eli samaa Toyota Corolla -hapitusta sisustus. Siitä se sympatia sitten varmaan kumpusikin Glalle.”
Minulle tuskin missään tuon luokan autossa sisustus on liian askeettinen. Kiinnostus on paljon konkreettisemmissa ominaisuuksissa.
”ja jota ei ole valmistettu Englannissa, Italiassa, Ranskassa, eikä itäeuroopassa poisluettuna Volkkarin tehdas, jossa tehdään Skodia.”
Paitsi että Touareg on valmistettu Tsekeissä.
Testi, jonka tulos päätetty etukäteen.
”Volkkari ja Opel eivät ole vaihtoehtoja minulle, kokemusta uudehkoista sellaisista.”
Onkohan suurin osa Volkkariin tyytymättömistä taistellut jonkun tyyppivian kanssa, ja kun valitsee mallin oikein, on lupa odottaa huolettomia vuosia? Kun oman autoni vaihto lähestyy, Golfin farkku on ainakin paperitietojen perusteella kiinnostavin vaihtoehto. Bensakoneella se maksaa 27000 € + korostettu maavara n. 800 €. Alltrackissä on ilmeisesti maavara saatu kohtuulliseksi tuolla korotuksella + halkaisijaltaan hiukan isommilla renkailla. Alltrack maksasi kuitenkin dieselinä ja manuaalina 36800 €, mikä on minusta tarpeettoman paljon. Vastaava etuvetomalli maksaa 30000 €. Erona on jousituksen korkeus ja ajovalot, joten nelivedolle jää hintaa n. 5000 € + hiukan korkeampi kulutus.
”No en halua. Miksi ihmeessä.”
Koska siteeraamasi tutkija on eri mieltä kuin sinä ilmiön vaikutuksesta ilmastonmuutokseen.
Sitolkka: ”Gla kommentissaan kivasti itse kumoaa oman mielipiteensä.”
Voitko vääntää rautalangasta, missä kumosin omat mielipiteeni?
Täältä voi sitten katsoa, paljonko Tex Willer on kallistunut:
Jesse viestissään 17.2.2017 klo 18:47 vahvisti juuri sen, mistä kirjoitin. Kun et ole autoasi edes uudesta saakka pitänyt, vaan ajanut sillä 60 tkm jaksolla 120-180 tkm, on mahtavaa kuulla perusteet kuinka auto ei ole uudesta muuttunut yhtään. Kun ei tuota ikääntymistä huomaa, tietenkin uusi tuntuu aivan mahtavalta. Mutta menihän VW kuluneillakin talvirenkailla hienosti jäisellä tiellä.
Sen ymmärrän, etten minä (eikä vaimoni) ole hääkuvasta yhtään vanhentunut, mutta autossani ikääntymisen kyllä huomaa. Ero uuteen ei johdu pelkästään autojen kehittymisestä, mutta tärkeintähän on, että kuluttaja on tyytyväinen valintaansa. Enkä minä Jessen valintaa kritisoi, päinvastoin.