Käyttäjän Gla kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 9,241 - 9,250 (kaikkiaan 12,177)
  • Gla Gla

    Minulle riittää tarkistuspisteeksi vuosi pyöräilyn osalta. Johan 8.1.17 klo 9.06 viestissä viitteitä muutoksesta alkoi tulla. Kesäkauden suorituksesta 50 €, ympärivuotisesta satanen. Räntäsateessa yms. keleissä saa ajaa uudella autolla.

    Gla Gla

    En ota kantaa siihen, onko kolmen vuoden sopimus kallis vai edullinen, koska en tiedä niistä mitään. Voihan se olla vaikka työsuhdeauto, kun Jees tällaisen äkkikäännöksen teki. Kuitenkin 3008 tuottaa pelkästään bensalaskussa säästöä noihin möhköihin verrattuna niin paljon, että pelkästään se jo tuntuu. Yhdellä mökkimatkalla 50 euroa ja ero jatkossa vain kasvaa, kun bensan hinta on taas nousussa.

    Maavaraa luvataan 22 cm, mutta veikkaan valmistajan tehneen mittauksen jostain muualta kuin matalimmasta paikasta. Tavaratilaa Pösössä näyttää olevan vähntään saman verran kuin Touaregissa, samoin riittävästi tilaa neljälle henkilölle.

    Yleensä paikka vararenkaalle auton tavaratilan pohjalta löytyy, kun heittää sen täyttävän styroxin pois. Meistä suurimmalla osalla on toinen rengaskerta kotona ja siitä voi yhden laitaa varalle. Tunkki ei tarvikeliikkeessä montaa kymppiä maksa, joten tämän isompaa ongelmaa vararenkaan puuttumisesta ei kannata tehdä. Itse asiassa suomalaisittain onkin täysin järjetöntä, että vuosikymmenet autoihin on ylimääräinen rengas laitettu. Joskus jopa erilainen kuin normaali rengas, jolloin sitä ei ole voinut ottaa edes kiertoon mukaan. 20 vuotta käytännössä käyttämättömänä se mukana on roikkunut.

    Mutta Jees, mieti vielä pyöräilyä uudestaan. Auttaa siihen, että tasapaino on tallella vielä siinä vaiheessa, kun seuraavan kerran 2oo tkm ajon jälkeen autoasi vaihdat.

    Gla Gla

    Mutta etkö sinä kehunut Renaultin viattomuutta? Ei kai Pösö yhtään huonompi ole.

    308 samalla koneella vei tm:n testissä vajaat 5 litraa maantiellä, kevyesti alta 6 pitäisi tuonkin mennä.

    Ihailen sitä, että pystyy muuttamaan mieltään ja sen myötä tekemään nykyaikaisen ratkaisun, vaikka vähän aikaa sitten kulutuksella yms asioilla ei ollut väliä. Jos vielä jees alat kulkea työmatkat pääsääntöisesti pyörällä, saat minulta lahjakortin turkulaiseen pyöräkauppaan.

    Gla Gla

    Ostit Corolla kokoisen etuvetoisen Pösön! Kolmepyttyinen kone. En olisi uskonut, mutta hieno juttu. Toivottavasti on luotettava. Ainakin hienolta näyttää.

    Mainos perustuu johonkin vuoden moottori valintaan.

     

    Gla Gla

    Kodiaqin ostit? En ikinä usko, että pääset sillä 6 litran koulutuksiin.

    Anneli, tee kauppamatkalla kolmaskin koe. Kulje kilsan matka polkupyörällä. Itselläni ainakin tulee todella tyhmä olo, jos tuollaiseen matkaan käytän autoa. Itselläni on kauppaan matkaa 7 km ja 20 kiloa tavaraa sieltä pyörällä tulee sivulaukuissa hienosti kotiin.

    Gla Gla

    Metsuri motokuskin puheet vaikutusmahdollisuuksista ovat surkea vitsi. Juurihan Planter laittoi muistion, jossa tämä konkretisoituu.

    A.J:n kommentti luontoväen kielestä pitää paikkaansa. Siksi olenkin  korostanut monimuotoisuuden kaventumista ja metsätalouden yksipuolistavaa vaikutusta kuusen suosion kasvun takia. Mutta noille tuo valitettavasti on vähemmän tärkeää kuin mainitsemani asiat. Ja petojen metsästystähän he vastustavat. Runsaalla hirvieläinmäärällä halutaan vähentää petojen aiheuttamia vahinkoja, jotta petoviha ei kasvaisi.

    Gla Gla

    Metsuri motokuski: ”Taitaa [Planter] olla ensimmäinen henkilö joka todella yrittää puuttua asiaan jonka näkee haitalliseksi. Muut ovatkin räkyttäneet vuodesta toiseen vaikka vaihtoehtoja vaikuttamiselle on esitetty. ”

    Niin, vaikken asiasta meteliä olekaan pitänyt, muutamalle alueen kansanedustajista olen kirjeen lähettänyt ajat sitten. Siksi onkin surullista, että oma tietämättömyys asioista julistetaan toisen ongelmaksi.

    Tämän kolkan kenties pahimmasta peuraongelmasta kärsivän alueen kepulainen jopa suostui vastaamaan paljastaen karvansa tai AC:n ilmaisua soveltaen karvattomuutensa, joten tuo reitti ei ainakaan johda mihinkään. Kyseisen kaverin kohdalla ei tämä aiemman kokemuksen perusteella yllättänyt. Toki entuudestaan on tiedossa, ettei tällaisten asioiden kanssa edustajat pidä kiirettä, joten vastauksia muilta saattaa vielä olla tulossa.

    Luontoväen kanssa olen käynyt myös keskustelua ja kuten ennalta arvasinkin, heidän intresseissään on olla tappamatta eläimiä. Periaatteessa ongelmat myönnetään, mutta halua siihen puuttumiseen ei ole. Heidän ideologiaansa sopii toisenlainen vaikuttaminen paremmin ja sehän ei metsätalouden harjoittamisen edun mukaista aina ole. Lisäksi he haluavat turvata suurpedoille mahdollisimman paljon ruokaa.

    Paikallisen metsästysseurankin kanssa on asiaa käsitelty, samoin metsäkeskuksen.

    Vaikuttaa kuitenkin siltä, että kohtalaisen yksin metsänomistaja on. Selkääntaputtajia kyllä riittää tyyliin kyllä se siitä.  Todellisuudessa ei edes ELY-keskuksen liikenneturvallisuuspuolen kavereilla ole vaikutusmahdollisuutta. Miten sitten tällaisella tavallisella pienen metsätilkun omistavalla rivikansalaisella olisi.

     

    Gla Gla

    Timppa: ”Miten lehmänsorkat?  Aiemmin harjoitettiin metsälaiduntamista.  Olivatko kaikki asutusten läheiset  metsät täynnä lahokuusia? ”

    Metsät, joissa lehmiä on laidunnettu, ovat todennäköisesti pahasti lahoja. Kaikki asutuksen läheiset metsät eivät ole entisiä laitumia.

     

    Gla Gla

    Kuulostaa ihan eduskuntakeskustelulta. Kaikilla on yksimieleisyys siitä, että ongelmat pitää ratkaista. Tässä tapauksesa pitää hirvikanta järkevällä tasolla. Erimielisyyttä syntyy ainoastaan siitä, mikä on järkevä taso tai ongelma.

     

    Gla Gla

    Jees: ”olen tuon nelivedon turvan huomannut eräässä aika ratkaisevassa yllätystilanteessa… kun lähdin vasta ohituskaistan loppupäässä (johtuen muun liikenteen samanaikaisesta rekan ohi pyrkimisestä) niin yllättäen ohituskaistan lopussa olikin jostain syystä erittäin sohjoinen loppuosa. Ohitus oli siinä vaiheessa pakko viedä loppuun koska kaista oli vähissä.”

    Kiihdytitkö vauhtiasi vielä ohituskaistan lopussa? Mielestäni tuossa vaiheessa ei enää pitäisi olla tarvetta kiihdyttää, joten nelivedon hyöty on varsin vähäinen.

    Jees. ”Nämä ovat juuri niitä tilanteita joissa auton ominaisuuksilla on merkitystä kun tilanne pääsee yllättämään. Niitäkin joskus sattuu. Ne joilla auto ei pelasta eivät tietenkään ole välttämättä näitä kertomassa.”

    Jokainen tekee virheitä, enkä edes yritä väittää olevani poikkeus tässä asiassa. Oma asenne kuitenkin vaikuttaa suuresti siihen, kuinka paljon virheitä tapahtuu ja mitä niistä seuraa. Se on paljon merkittävämpi asia kuin auton pelastava vaikutus. Kalustoon liittyen, kannattaisiko satsata esim. kunnollisiin talvirenkaisiin nelivedon sijaan? Olethan kertonut, että hankit kunnon renkaat kunhan talvi alkaa. Tuo oli kuitenkin kouluesimerkki siitä, että kelin vaihtelu on kuljettajalle kaikkein vaikein asia. Tasainen talvikeli ei ole läheskään yhtä suuri riski.

    Tieliikennelaki edellyttää, että ehitukseen lähtijän on varmistuttava siitä, että ohitus on mahdollista viedä turvallisesti loppuun. Suttukelissä kuluneilla renkailla ohituskaistan lopussa aloitettu ohitus kannattaa analysoida toiseenkin kertaan ja miettiä, voiko tilanteesta oppia muutakin kuin nelivedon ylistystä.

     

Esillä 10 vastausta, 9,241 - 9,250 (kaikkiaan 12,177)