Käyttäjän Hiluxmetsuri kirjoittamat vastaukset

Viewing 10 replies - 1,081 through 1,090 (of 1,125 total)
  • Hiluxmetsuri

    Raivaussaha roikkuu naulassa kun päästelen nyt menemään ihan mopolla vaan kun ei tahdo aina raivurilla onnistua, kun on niin paksua tuo harvennettava.

    Omassa sahassa (ette arvaa minkä merkkinen 🙂 ) riittää bensaa melko pitkään raivaukseen ja jano tulee kuskille ennekuin bensa loppuu 🙂

    Hiluxmetsuri

    No, lupaavalta vaikuttaa, ehkä ei kuitenkaan elintarvikkeeksi kelpaavaa vaikka bentseenit puuttuvatkin.

    Minä en ole muuta käytellyt kuin tuota valmista pienkonebensaa, mitä lie muut suosivat ?

    Hiluxmetsuri

    Kuusi sinne olisi mhyn suosittelemana tulossa. Nyt tuntuu kuusi siellä kasvavan ihan kohtuudella ja koivukin toimii. ( niin ja leppä 🙂 )

    Hiluxmetsuri

    2 kertaa on tullut öljyt pihalle kun korkit ei olleet kiinni.

    Kerran unohdin vaan laittaa korkin kiinni ja toisen kerran ei mennyt kiinni, mutta luulen, että tuo johtui ylitäytöstä tai sitten oli jotain roskaa välissä.

    Alussa oli pientä ihmettelyä, mutta nyt kun olen noihin tottunut niin on ainakin mun mielestä ihan käteviä. Kierrekorkit vois olla vaikka vaihtoehtona jos ei tykkää noista (?)

    Voi myös olla, että tehdas on hienosäätänyt noita saadun asiakaspalautteen perusteella. Ainakin ohjelkirjassa on seikkaperäiset ohjeet korkista. Video olisi parempi.

    Hiluxmetsuri

    Arvon ystävät !

    Olen otettu tästä positiivisesta suhtaumisesta tähän juttuun. Kiitos ohjeista, tätä on oikeasti mukava lukea kun sopivasti sekaisin teoriaa, pitkäaikaista käytäntöä ja muutaki. Kiitos.

    Olin tänään tuolla nimenomaisella palstalla ja silläkin joka metsitetään.

    Aloitetaan tuosta harvennuksesta. Otin muutaman kuvan ja laitan ne ihmeteltäväksi. Huomasin, että kun aluksi harventelin niin hetken päästä tajusin, että olin jättänyt liian tiheäksi tuon. Poistin vielä lisää leppää ja nyt tuo alkaa näyttää siltä, että mahtuvat koivut ja muutamat lepät kasvamaan eikä kuusten ympärillä ole enää niin kova tungos.

    Löysin lepistä poikaoksia ja ne lähti, mutta lähti paljon muutakin. Osa oli jo ihan kunnon kokoisia leppiä, mutta palaahan nekin kun laittaa tulta pesään.

    Oli muuten mukava mennä tuolla 40 cm lumihangessa mopo kourassa ja plumpsahdella aina välillä syvempiinkin paikkohin…. Ei tartte kuntosalia 🙂 onneksi lumet lähtee nyt vauhdilla.

    Tuolle peltoalueelle tulee kaivuri tekemään laikutusta tai mätästystä. En nyt muista kumpaa, mutta mhy suositteli ja sillä mennään.

    Heinän korkeus tuolla pellolla oli viime kesänä sellaiset ehkä 1,2 m ja siinä oli sellaisia reheviä lajeja. Pelto lienee savipohjainen ja pieni juurimatto pinnassa, joten jos vettä tulee taivaaalta, niin ei se karkuun pääse ihan heti. Mutta jos ei tule, niin sitten ollaan betonin kanssa tekemisissä.

    Korjaukset typoja

    Hiluxmetsuri

    No mukavaa. Tää on hyvä tieto kun miettii, että 50 vuoden kasvattelutyön tulos mittaillaan tuossa ja palkka tulee sen mukaan 🙂

    Hiluxmetsuri

    Kiitos, tuollahan näytti olevan muitakin mittausohjeita. Ilmeisesti näitä myös noudatetaan ja toiminta kestää päivänvalon?

    Hiluxmetsuri

    Mielenkiintoista.

    Tuo pelto on ollut ihan luonnontilassa vamaan sen 30 vuotta, siellä kasvaa paikoitellen ihan kunnon kuusia ( tukkikokoa) ja leppää ( no ei enää) ja sitten heinää ihan riittämiin. Mutta tuohon on tilattu laikutus ja sitten taimet noihin laikkuihin niin toimisiko yhtään paremmin?

    Hiluxmetsuri

    Tähän kirjoitussarjaan tulee aikanaan myös pellonmetsitys ja sieltä alueelta olen kylmästi raapinut kaikki lepät pois vaikka jotkut puhuu suojuspuista, mutta koska mhy:n kaveri niin sanoi, niin näin olen tehnyt. Eipä tuo metsitettävä kaistakaan ole kummoinen.

    Leppää kaatuu huomenna siis ehkä enemmänkin, että nuo kuuset saavat elintilaa.

    Hiluxmetsuri

    Kiitoksi monista vastauksista.

    Viikonloppuna ajelen taas Hiluxin tonne jumiin ja ehkä kuvaankin palstaa muutamasta paikasta, jotta saatte vielä paremman käsityksen tilanteesta.

    Lannoitusta en ihan heti ajatellut ja arvelen, että noiden risujen jättäminen antaa ainakin jotain lisäravinteita kasvamaan jääville yksilöille.

    Harvennuksessa ajattelin jättää noita lehtipuita sen verran, että niitä on sen 10%, joka tarkoittaa silti aikamoista harvennusta, leppää kun riittää.:)

Viewing 10 replies - 1,081 through 1,090 (of 1,125 total)