Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 16,151 - 16,160 (kaikkiaan 21,036)
  • jees h-valta

    Niin tuota kun se kaivuri lähti välillä parempiin hommiin tuulimyllyn pohjia tekemään eikä paljon mikään taho ilmoitellut kun tuli yllättäin takaisin lomien aikaan juuri. Ja kun tuo homma kuului aivan muulle kuin minulle. Eli urakassa sekin. Mutta en nyt voinut kaivurimiestäkään sahahommiin määrätä. Vaikka sellainenkin mukana kulkikin kuulemma. Aion toki vaatia omasta työstäni korvauksen urakan loppulaskutukseen.

    jees h-valta

    En itse yleensä synkistele mutta yhdyn tässä puuntakusen kantaan ja todella kummastelen poliittisen osaamistason täydellistä romahdusta maassamme. Asia joka ajaa muutkin kuin pipertäjät kohta suota kuokkimaan.

    jees h-valta

    Tuo kauppaosapuoli silloin 17.12.2013 tosiaan vaihtui jo keväällä 2014 joten valitettavasti se tyytyväisyys jäi lyhyenlännäksi. Jostain kumman syystä ”kroupin” kulmilla on tuullut aina paikallisjohtoa myöden mutta sehän taas ei kuulu minulle tätä enempää. Ja puuntakuselle sanon vain ettei minulla hermot repeä kyllä enää yhteenkään useampaan suuntaan. Yhden kanssa aina pärjää kun laittaa kovan kovaa vasten mutta vuosittainen kaupanteko hajottaen ei ole hallittua miltään taholta.

    jees h-valta

    Niin suorittavalle kuin huskillekkin. Oikea sopijapuoli on kyllä tiedossa eli se kauppakirjan omalta osaltaan allekirjoittanut firman ostaja vs.minä. Siksipä kummastelen ettei pelisäännöt eteenpäin olleetkaan selvät. Kun minä teen työurakan ei minulla ole kyllä mahdista kesken työn lopettaa ja siirtää hamaan tulevaisuuteen!
    Metsäpuolella ei näköjään aina voi luottaa kaupantekokumppanin luomaan suoritusportaaseen. Mielestäni heidän tulisi laittaa asiat kuntoon. Olen edelleen itse kaupanteon suhteen tyytyväinen kaikkeen muuhun mutta en työn suoritukseen. Eikö minulla silloin ole oikeus kritisoida? Ja kun hulluinta on että kun kaivuri tulee tietä tekemään onkin vastaava työnjohto lomalla eikä vastaa edes puhelimeen.
    Pienessä tai keskisuuressa yrityksessä kuten meillä ei näin kyllä toimita. Minut esim. saa myös lomalla puhelimitse kiinni. Josta syystä esim. juuri kaivurimies tavoitti minut ja saatiin asiat puhuttua selviksi että mikä kannattaa ja mikä ei. Kaivurimieskin heitti ennakkopuheiden perusteella ajatuksen giljotiinin käytöstä. Kun hän näki paikan päällä puuston totesi ettei tule mitään. Palstan syrjästähän hän minulle soittikin. Eli sain aikaa lomallani muutaman tunnin laittaa metsärytkyt aamuksi kuntoon ja töihin. Onneksi en ollut mökillä itä-suomessa. Oli Hel…in kuuma päivä ja kaivuri tuli jopa lähes viereen. Aika paljon kuski luotti kaatoihini. Hirvitti välillä itseäkin. Varsin hyvä keli onneksi että kaikki sujui.
    En nyt sattunut laskemaan mäntytukkipuiden määrää kun oli vähän kiire jonka lisäksi vielä koivutkin olivat mäntyjäkin järeämpiä. Muistaisin että neljä noin kolmekymmentäviisi metriä leveää metsäsarkaa nykytiemitoituksella päät auki. Eihän tuo hommana mikään olisi jos aikaa olisi ollut tehdä mutta tämänikäiselle kyllä kuumana päivänä kokoajan työstäen kuitenkin kova urakka.

    jees h-valta

    Tarpeen niin vaatiessa aion toki näin toimiakkin mutta nyt odotellaan vielä loppuvuosi josko edes tämä viimeinen kauppa toteutuisi kokonaan. Jos ei kerään kaiken ongelmapalautteeni ja piirin uusi päällikkö saa postia.

    jees h-valta

    Niinpä kait A.J. on mutta kun ei ole kun ei ole enää maniakaan näihin hörhöjen ruokintakisoihin. Suosta vain pakkolunastus miellyttää V. Niinistöä. Ei juuri muuhun tietty ole mahdollisuuttakaan.

    jees h-valta

    Eipäs ny maalata piruja seinille. Kyllä se järki voi vielä päästä niskan päälle mutta en siltikään missään tapauksessa enää usko minkään laisen syklin pelastavan puun hintaan olennaisia. Vain raaka poliittinen asenneilmapiirin muutos esim. ST-1:en johdon tapaan olisi se uusi nousu. Eli BIO;BIO ja vielä kerran BIO!

    jees h-valta

    Ja sitten se edellinen: Onko sekin ostajafirman syy jos koneurakoija ei avaa tiepohjaa sovitusti kun oli kuulemma liian epävarma kantavuus?
    Sekin vain heitetty arvio. Reunasta alkaen olisi kovalta alkuun päässyt tukkimaan ojat ja havuttamaan. Kuten sanoin oli toisenkinlainen konemiehen arvio. Tuskin se kaivurikaan siellä olisi kesällä pinnalla pysynyt jos niin huonoa olisi ollut. Itse päättelin silloinkin että kiire oli jälleen oikea syy.

    jees h-valta

    NIIN KAUAN kuin ilmoitettu syy on vain kesälomille lähtö koneurakoijan suusta on syytä syyttää juuri sitä. Ostaja ei edes tiennyt kesken lopetuksesta.

    jees h-valta

    Uutisointi kertoo sahatavaran ylitarjonnasta keskeisillä markkinoillamme. Samaan aikaan itikkatuhot aiheuttavat paljon varhennettuja hakkuita. Ja tietysti naapurimme Ruotsi on ottanut tehot irti ja lisännyt tuotantoa. Ei ole tukin hinnalle kuin yksi suunta. Ja se näkyy hinnastoissa.

Esillä 10 vastausta, 16,151 - 16,160 (kaikkiaan 21,036)