Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Viewing 10 replies - 16,161 through 16,170 (of 21,036 total)
  • jees h-valta

    Jatkoksi totean vielä raivurinkin asenteen jälkeen että sama virsi näköjään jatkuu näillä ”markkinoilla” eli syyllinen on aina vain se ahne ja piittaamaton metsänomistaja joka ei käsitä ”nuolla” metsiään ja koneurakoijan saappaannirkkoja että saisi palvelua. Oli sitten kyse kemeratuetuista tai muista kuvioista.

    jees h-valta

    Raivurille vain senverran ettei ole kovin helppo hakea syyllistä omasta toiminnasta jos ei mitään ongelmaa ole kerrottu olevan. Kun se syyllinen nyt vain on se suorittava taho tai sen käskyttäjä niin en aivan turhasta ala itseäni kaivella. Jos minä kaupan tehtyäni huomaan asiakkaallani jotain aivan poikkeuksellista otan varmasti asian puheeksi ja yritän jatkotoimet sopia. Tämä kolmen kaupan keskenjäänti on aivan faktaa ja hankala ruveta näistä edes meuhkaamaan kun ostomiehiäkin on jo vaihtunut. Asian olen kyllä infonnut seuraajallekkin mutta eipä tuo tuosta varmaan kummene.
    Toki jokainen pyrkii tekemään omaan lukuunsa uutta kauppaa. Harvempi toisten suttuisia mielikseen tonkii. Tämä viimeinen toki varmaan vielä jatkuu mikäli ostajan ja koneurakoijan puheet paikkansa pitää.

    jees h-valta

    Tämä kauppojen jatkuva keskentekoisuus kyllä harmittaa syystä että olen aina vuosittain pyrkinyt uutta puukauppaa tekemään. Nyt tämä tekee metsän kokonaistienestin epävarmaksi ja rikkonaiseksi kun työt jäävät aina kesken. Joulukuulta sentään alkaa jo uusi kauppakausi sopimusasiakkaalle joten uudistusten ja uusien leimikoiden mietintä alkaa mennä hankalaksi. Mutta tässähän ollaan vain suurten ”krouppien” pelinappuloita. Muunmuassa uuden metsäautotien ympäristön hakkuuaukot ovat edelleen uudistamatta kun tien tarkka sijainti oli vähän hakusessa. Nyt se on selvä kyllä jo. H-haavikolla on hieno maisemoida kyllä.

    jees h-valta

    Suttuisemmat ojanvarret hakattiin jo. Nyt on tarjolla karua mäntymäkeä, kuten sanoin kakkosharvennukseen. Siellä ei juuri montakaan kuusennärettä alla ole. Tuo suorittavan mainitsema hakkuukieltokin kuullostaa oudolta männyn kohdalla koska Merikarvian vientisaha potee lähes kroonista mäntytukkipulaa.
    Samoin Raumalle uppoaa yleensä mäntykuitua hyvin.
    Asia jota ostomieskin kummasteli kun kuuli ettei kaikkea hakattu.
    Toki lupaili lomien jälkeen jatkoa mutta tiedä enää mihin tässä uskoa.
    Korostan edelleen että raivaan silloin kun kauppaa tehdessä niin sovitaan. Muuten en. Minulla on järkevämpääkin tekemistä metsissä vielä kuin turhien perässä juoksentelu. Tuo että lähdin tiepohjan raivaamaan puustosta johtui kyllä vain halusta saada tie mahdollisimman nopeasti. Ei yhtään mistään muusta soliraarisuudesta.

    jees h-valta

    Miten raivausten voimakkuus liittyy tukkimetsän kaatoon suorittava?
    Ei siellä vain ollut mitään syytä raivata yhtään mitään koska piensuttu poljettiin kaivurilla tien pohjiin. Tosin kaivurikuski kyllä kiitti erikseen siitäkin että kaadoin nekin edeltä. Tosin kuulemma olisi kyllä ilmankin nähnyt aivan riittämiin. Aika turhia tappioita vain minulle kun sotketaan mäntytukkia tien pohjiin. Ja jäihän sitä vielä ylijäämäksikin itikoiden kaluttavaksi. Tästä lähin alan vaatia yhtämittaista hakkuun toteutusta kerralla. Hyppimiset loppu ny.

    jees h-valta

    On aika raukkamaista edes yrittää vierittää syy metsänomistajan kontolle jos kauppa on sovittu ja työn paikanpäällä osto nähnyt.
    Eikä vaatimuksia. Nyt viimeinen työ keskeytettiin vain kesäloman vuoksi. Yrittäjä oli itse motoa pois hakemassa ja kertoi tämän syyn minulle. Eli ei taida kauhean huonosti mennä heillä nykypäivänä. Jos noin tarkka on lomanaloituksen mitoitus että koneet kesken työn pois.
    Edellisen syyksi taas ilmoitettiin ettei ehkä ole routaa ja siten kantavuutta koneille. Kaivurimies kyllä totesi ettei ainakaan hänen mielestään olisi ollut este vaikka kesällä tehdä.

    jees h-valta

    Tuntuu omakohtaisen kokemuksen perusteella aika kornilta kun me metsänomistajat haemme isoja hakattavia aloja. Kun kolme viimeistä kauppaa on jäänyt keskentekoiseksi nimenomaan koneurakoinnin lopetettua työt kesken. Nytkin viimeisessä kuten aiemminkin olen kertonut männikön kakkosharvennusta ei toteutettu vaan lähdettiin ojan toiselta puolen kesälomille. Ajokonekkin makasi muutaman viikon minun maillani ja sopivasti juuri oman kulkemiseni esteenä tietysti.
    Sitä ennen tielinjan avaaminen myös kesken. Nyt jouduin kaivurimiehen edestä kesälomallani painamaan kovalla kiireellä tukkimäntyä nurin sahalla kovassa helteessä. Osa sotkettiin pohjiin ja osa on nyt röykkiönä tien laidassa. Ja yksi kohde oli tämä e-puuhakkuu josta myös hilppastiin kiireen vuoksi eteenpäin. Eikä mikään näistä kohteista edes varmaan ollut kokonaisalaltaan viittäkään hehtaaria.

    jees h-valta

    Onpa noita pystytavaran paalejakin näkynyt ja Pori-Kankaanpää tien eli kasin varrelta niitä saattaa vieläkin löytyä jos ei ole pois vielä viety. Mielestäni näitä Fixterin paalaajia esiteltiin valmiina sarjakaluina mutta pitääpä varmaan varmistaa vielä. Kun jo urakoitsijoitakin haeskeltiin näille koneille. Ei ne kovin huonoja paaleja kyllä enää olleet. Mutta katsojan silmästähän tuo kiikkuu.

    jees h-valta

    Suorittava elelee vanhoissa kuvitelmissa. Sarjatuotannossa ja kuten kuvistakin näet komeita paaleja tuo tekeepi. Tukia maksetaan aika moneen aloittavaan innovatiiviseen yritystoimintaan joten sitä en kyllä moittisi. Koska suorittavan perseen allakaan ei olisi vihreää rähjää jos sitä ei olisi ensin tuettuna innovatisoitu ja kehitelty. Valitettavasti vain merkki jonka kehitys tyssäsi ameriikan kukkatätien kovaan tuottotarpeeseen. Ei jää enää paukkuja investoida uusinnovatioiden kehitykseen. Kuoleva ja putoava vanhakantainen rähjä. Ja usan täditkin myy sen pian taas jollekkin kiinalaiselle.

    jees h-valta

    Kyllähän tuo pähkäilijän malli muulle sopii mutta e-puun tarpeet pitää sitten ottaa irti tuosta kuosista. Ja olen vahvasti ollutkin sitä mieltä että pienpuustokohteille aivan omat urakoitsijat ja paalaava kalusto.

Viewing 10 replies - 16,161 through 16,170 (of 21,036 total)