Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 16,581 - 16,590 (kaikkiaan 21,036)
  • jees h-valta

    Tarkennan vielä liian pikaista Glalle että ensin tietty yksi täyssatsi h-haapaa ulos ja seuraavaa kasvatuskertaa ekan satsin alle tulleiden lisäpuustoksi juurivsoista. Koska muuten ei muilla ole mahdollisuuksia. Itse asiassa minulla on jo yksi hehtaari tällaista lievää sekaviritystä. Lähes kaikki puulajit edustettuna.

    jees h-valta

    Gla, ei aivan noin. En minä h-haapaa ole aikonutkaan ”harsia” mutta sen allahan kasvaa mitä mielenkiintoisinta ”puuroinaa”. Sekoituksia on mukava tekaista ja tuloshan on mitä mielenkiintoisin. Hybridihaapaa vain olisi mukava katsella sekametsässäkin.

    jees h-valta

    Niinhän olen tehnytkin. Mutta mikään ei estä muuttamasta tapojaan ja siitä lähinnä eteenpäin mennään. Olen Arvometsälle yhteistyöhaluni ilmoittanut ja varmasti tämän vuoden aikana vielä näissä merkeissä tavataankin. H-haapa taas on lyhytkiertoviljelynä hellekkin kiinnostava tuttavuus ja kuten olen maininnut sen pyöritys lähes mihin asentoon vain on myös mahdollista. Pienaukot uudistetaan kuten kaikki muutkin aukot. Muiden yhteydessä tietty.

    jees h-valta

    T:S: tuskin se ero kovin ratkaiseva on. Niissä Kone-Glanssin ”vwempeleissä” löytyy 2,1kw:a että oiskohan turhaa ”löylyn” kohinaa.

    jees h-valta

    Puuntakunen repii siitä sitten viihteensä ja jotkut muut taas aivan asiallisen metsätalouden. Konstit on monet eikä erot vie maalta merelle. Itse koen jk:n omaan elämäntilanteeseeni sopivaksi suuntaukseksi johon ei tietenkään hirttäydytä mutta otetaan hynät asiallisesti talteen ja pidetään niistä paremmin nyt kiinni. Kun tähän asti siitä on uudistuksiin saanut lykätä sievän potin. Nyt saan metsät pysymään metsinä ja tulovirran silti omaksumallani vuosittain toistuvalla tasolla. Kierrätä on päivän sana ja se sopii metsäänkin hyvin. Hakkuissa.

    jees h-valta

    Taneli se vain ei luota. Ne kolme suurta perustavat aivan samoihin pohjatietoihin suunnitelmansa eli metsäkeskuksen paperiversioon jos on tai metsään. fi:n tietopohjaan. He vain painottavat hiukan kaupallisemmin eli maksimoivat tietysti hakkuut ja hoitotoimet. Juuri kusta maninsa saavat. Toisille se on ”punainen vaate tai sitten aate” mutta monelle aivan hyvä tapa tehdä metsästä maksimaalisesti tuloa.

    jees h-valta

    T.S-harhakäsite. Se että terä on rajusti ottavassa kunnossa ja kahvoissa on reippaasti tehoja käyttävä tekijä on koneelle varmin tuhon tie. Kuluminen on joka kohdasta huipussaan ja silloinhan ne koneet juuri testataankin. Sitähän Arto juuri tekee. Alkaa hurrit saamaan laitteet kestämään pikkuhiljaa. Arto ehkä ei silti hakkaa koneella vaan käyttää leikkuuta kuten pitääkin.

    jees h-valta

    Yleensä kaikki laitteet ovat mitoitettu kestämään tietty tuntimäärä niille alkuperäisesti mitoitetuilla osilla ja varusteiden vaihto ylikokoon tietää aina automaattisesti käyttöiän ja ennenaikaisen rikkoutumisen nopeampaa ilmenemistä. Tämäkin taas aivan selkeää perusasiaa joka kyllä pitäisi jokaisen koneita käyttävän tietää. Myös kaikki virityssarjat antavat nopean lopputuloksen. Koneen ennenaikaisen tuhon. Takuita on sen jälkeen turha vonkata.

    jees h-valta

    Kyllä on syytä ottaa hyvinkin vakavasti. Ja sanoa kaikki vuokrasopimukset (vanhat) irti ja aloittaa neuvottelut karjankasvatuksen vuokramaista.

    jees h-valta

    Pitäähän sitä ennen yrittäjäksi ryhtymistä hiukan harjoitellakkin.
    Vaikka omissa metsissä.

Esillä 10 vastausta, 16,581 - 16,590 (kaikkiaan 21,036)