Käyttäjän jees h-valta kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 20,091 - 20,100 (kaikkiaan 21,543)
  • jees h-valta

Ensinkin Pete ei ole kysymys mistään hurjista teiden varsilla olevista verkkoaidoista. Kevyitä ja helppoja muovikeppejä ja nauhaa.
    Pisin aidanhuoltomatkani hipoo 80km. per suunta.
    Onhan sitä tämä päiväpukerrus minullakin. Mutta onneksi on yöt. Heh. Akkua vaihtellaan kesäkelillä vähän kohteesta riippuen (ja siitä onko aurinkokenno vahvistamassa) noin kolmen viikon välein.
    Vaiva tai sitten vähän viitteliäisyyttä. Makuasia.
    Talven vedän kylmälinjalla. Yksi aita on toiminnassa lähinnä akkujen eloisuutta vaalimassa. Nyt ennen joulua hain akut pois.
    Tosin pari liian myöhään. Oli pikkasen turvonnut.
    Mutta noita sattuu paremmissakin piireissä. Kierrätystavaraa pääasiassa nekin. Työmaan webastoautot syö akuista nopeasti parhaan puhdin ja silloin ne vaihdetaan uusiin. Minä käyttelen vielä monta vuotta niillä aitoja. (Nytkin sain juuri vuoden vanhan 120a:n akun.)

jees h-valta

Uskon että varat tulevat metsästyskorttivarannosta. Ja enpä usko että on ainakaan vielä nykyisellään mikään kustannuserä Riistakeskukselle. Senverran kevyin perusteluin ne myönnetään ainakin haapaviljelyyn. Olen myös aitojen helpon saannin kannalla koska lehtipuun viljely saattaisi viritä tietoisuuden lisäännyttyä.
    Alhainen hirvikanta auttaisi tietysti eniten mutta aidat kuitenkin suojaavat niiltä vähiltäkin kulkijoilta. Se yksikin hirvi voi tehdä melkoisen tappion ”katettuun leivospöytään” kun rauhassa saa touhuta. Leikkijät ovat aivan oma juttunsa mutta en nyt tämän hetken noin 13,5 ha:n viljelyä aivan leikkinäkään pitäisi.
    Leikittelen tietysti ajatuksella meneekö eka erä Kaskisiin vai tuleeko vielä kovempia tarjouksia. Keväällä jälleen Tapanin myrskyn aukkoja taimetellaan hybridihaavalla 1,5 ha:a lisää.
    Ainakaan minulla ei ole tiedossa puulajia jolle olisi koskaan saanut ennen tai jälkeen takuuhinnan jo maahan istuttaessaan. Leikkiä joka leikittää minua aivan mielikseen.

jees h-valta

Miisun kissa katsoo edelleen syyttävästi sinne ”teräskalsarin” suuntaan. Oikeutettu vaatimus kyllä.

jees h-valta

Eli soopaa metsän reunassa meinaa Taneli.
    Aika paljon tuntunut että viikonloppuvillityksiä tulee ja menee väliin viikollekkin.

jees h-valta

Kyllä nyt on Leevi häviämässä iissooon pullon kossua.

jees h-valta

Hirvet vs. sudet -ketju?
    (Siinä Leevi kyllä ainakin ansioitui susien puolustajaksi. Ja lievästi minun mielipiteen myötäisesti.)

jees h-valta

Ai hemmetti enpä oo huomanna. Pitääkin tehdä tutkivaa ”zuurnalismia”.

jees h-valta

Musta tuntuu että Leevi kohta tekee ”aironit” ja alkaa väsätä uutta ketjua jossa haukutaan haavan kasvattajat susien suihin.

jees h-valta

Eli juttu on ”kevyt” niinkutsutusti. Eväitä ei ollut alunperinkään pitkälle ja ne syötiin silloin kun olisi pitänyt säästää tai sopia tasimisesta. Lopulta ”limppua” ei enää takaisin saatu vaan syöty mikä syöty.
    Pakittaakkaan ei voinut kun ura tuli avattua eteenpäin mutta ei muistettu ottaa navikaattoria että osattaisiin takaisin tukkoon mennyttä uraa.

jees h-valta

Kaappijuopot ovat aika ailahtelevaa sakia. Väliin ei tulla ulos kaapista pariin viikkoon ja kun joku vetää oven auki niin se onkin sitten se ambulanssin ensihoitaja. Sitten taas ollaan niin kuuliaisia kansalaisia kun on pieni katkomatka tehty. En nyt tietenkään vihjaa kenenkään suuntaan mutta olenpa naapurustosta oppinut tavat siellä sun täällä.

Esillä 10 vastausta, 20,091 - 20,100 (kaikkiaan 21,543)