Käyttäjän MaalaisSeppo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,031 - 1,040 (kaikkiaan 3,556)
  • MaalaisSeppo

Jos metsän puusto tuottaa liikevaihtoa 200€/ ha/a ja aurinkopanelikenttä esim 40000€/ha/a, niin ei kannata inistä aurikopanelien aiheuttamasta metsäkadosta.

MaalaisSeppo

Harjanteen puutteena on hieman epäselvä puhetapa. Veikkaan, että tällä kertaa puheenjohtajaksi valitaan kokenut poliitikko Helsingin ulkopuolelta. Eli Oras Tynkkynen. Diarra olisi tietysti ei-vihreiden kannalta paras.

MaalaisSeppo

Minäkin kannatan Diarraa Vihreiden puheenjohtajaksi. Takaa ko puolueen keskittymisen Helsinkiin. Em Nostokoukun esiin nostama Diarran möläytys syrjäseuduista takaa, että loputkin syrjäseutujen vihreät tulevat järkiinsä. Kun lisäksi kaivetaan esiin Diarran ilmaisen sähköpyörän vedätys, niin pyöritystä riittää.

Diarran pääsy eduskuntaan on vahva todiste Helsingin vihreiden ylimielisyydestä ja kuplaantumisesta. Siis vahvaa puheenjohtaja-ainesta.

MaalaisSeppo

Olen nyt pari päivää ajellut Lapissa. Köyhän näköistä aluetta. Ränsityneitä taloja tyhjillään. Ylitiheää puustoa tienvarsimetsät täynnä. Energia- ja kuitupuu hinnoissaan. Ei taida työ ja raha kiinnostaa.

MaalaisSeppo

Pohjoispirkanmaalla pikkutien varressa kuitupuukokoinen energiapuu 40/m3. 80 mottia. Ei paikalla haketettava.

MaalaisSeppo

Yrityksen on helppo näyttää hetkellisesti todellista heikompaa tulosta.

Metsä Group teki näin, kun puunostokampanja ei vetänyt odotetusti. Nyt myyjät heräävät. Stora Enso ilmoitti sulkenansa yhden paperikoneen. UPM käynnistelee isoa sellutehdasta Uruguaissa. Kohta puun tarjonta nousee ja hinta laskee.

MaalaisSeppo

Minä keskityin kahden selkäleikkauksen jälkeen enemmän metsätöihin. 16 v on jo mennyt ko ”lääkkeellä” ongelmitta. Syksyllä kevyt aloitus hankintahakkuilla. Kunnon noustessa enemmän. Alkukeväästä puiden pilkkomista (saha+kirves). Keväällä ja kesällä raivuuta + istutusta. Välillä marjastusta/sienestystä.

MaalaisSeppo

Jos opiskelee 35 vuotiaaksi, eikä ko ikään mennessä ole ollut juurikaan töissä, on valmis kortistoon.

MaalaisSeppo

Ei oikein avaudu mulle tämä ilmastolain tavoite hiilneutraalisuudesta 2035.

Tähän asti olen käsittänyt lait niin, että niiden rikkomisesta voidaan nostaa syyte ja syyllisiä rangaistaan. Mitenkähän tämä toimii ilmastolain suhteen? Ehkä yleisen syytteen mukaan sitten mennään. Syyttäjät huuli pyöreenä. Oiva peruste lisätä syyttäjäresursseja pikinmiten, että ehtivät valmistautua tuleviin koitoksiin.

MaalaisSeppo

Kokoomus ja demarit ym muodostavat seuraavan hallituksen. Marin tyhtyy puhemieheksi ja kunnallisvaalien jälkeen Tampereen pormestariksi.

Esillä 10 vastausta, 1,031 - 1,040 (kaikkiaan 3,556)