Käyttäjän MaalaisSeppo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,161 - 1,170 (kaikkiaan 3,554)
  • MaalaisSeppo

Sama juttu mulla kuin Visakallolla. Eka pelto istutettiin Lipposen jallituksen ja toinen Vanhasen hallituksen tuilla. Molemmat ovat kasvaneet yhtä hyvin. Ensimmäistä harventelen juuri.

Terveyslannoitus molemmille Kataisen hallituksen tuilla. Tulosta kun katselee, niin eipä demareiden, kepun ja kokoomuksen tukipolitiikalla ole ollut mitään eroa.

MaalaisSeppo

Puuta tosiaan saa jättää mieleisensä määrän. Seurauksia tulee, jos menee alle lakirajan.

MaalaisSeppo

Suuriusluokkatarkasteluni mukaan aurinkopanelit ovat ylivoimaisia energiatehokkuudessaan metsään verrattuna. Hehtaari paneleita tuottaisi sähköä n 1200 MWh/a. Hyvin kasvavavan metsän puuston (maan päällinen osuus ja juuristo) lämpöarvo kasvaa vuodessa n 40 MWh. Luonto on siis melko tehoton aurinkoenergian talteenottaja, mutta halpa ja mittakaavaetu plussana.

Sahara täyteen paneleita – mitä tässä oikein jahkaillaan. Jos kosteutta piisaa, niin tropiikissa metsä kylläkin hieman kirii panelien etumatkaa.

MaalaisSeppo

Tolopaisella on tietysti muutakin, kuntoa ylläpitävää puuhaa, kuin metsässä ährästäminen. Huomattavasti nuorempi vaimo kun on.

Mulla nettotulo hankinnasta kulujen jälkeen on hieman suurempi kuin eläkkeen noususta. Eläkkeen korotus kun menee kokonaan raippaverotettavaksi.

MaalaisSeppo

Tolopaiselle pitää ilmeisesti viestiä selkeämmin. Hankintahakkaaja tietysti pärjää sillä, kun on omatoimisuuden ansiosta laadukasta pystymyyntipuuta, joilla se puutili tehdään.

Tietysti tukeva eläkekin takaa jo riittävän toimeentulon. Hakintahakkuut pitää sitten kunnon kohdillaan, eikä esim särkylääkkeitä tarvita. Kun terveys, kunto ja talous on kohdillaan, niin elämä hymyilee. Suosittelen Tolopaisellekin.

MaalaisSeppo

Kyllä omatoimisen hankintakaupan kannattavuus ilmenee vasta sitä seuraavassa pystykaupassa.

Mitä minä olen seurannut näiden kolmen suuren ensiharvennuksia naapurien metsissä, niin ei ainakaan jäävän puuston laadussa ole kehumista. Myös harvalta näyttää. Itse pyrin omat metsäni laatuharventamaan melko varhain ( nyt peltokuusikko energiapuuksi). Nytkin on aiemmin harventamilla alueilla menossa seuraavan vaiheen harvennus pystykaupalla ja jäljelle jää laadukas metsä. Puutakin tulee reilusti, myös tukkia.

MaalaisSeppo

Kuten Anneli edellä kirjoitti, Suomen hiilipäästöjen alentamisen tavoitteiden toteutumista yritetään puida kohta oikeudessa. Tuskin kuitenkaan otetaan edes oikeuskäsittelyyn.

Mielenkiintoista tämä Hesarin uutisointi koskien metsien hiilinieluja ja -varastoa. Molemmat ovat lehden mukaan romahtaneet. Hiilivarasto nyt ei ainakaan ole romahtanut, vaan kasvaa joka vuosi. Hiilinielukaan ei ole romahtanut, vaan puustonkasvu on alentunut n 5%. 5% ei minusta ole romahdus.

Ympäristöministeriökin näyttää olevan ko romahdusasioista samaa mieltä.

MaalaisSeppo

Komission laskelmat ovat hallituksen tilaustyötä. Aikomuksena on käyttää niitä edullisen velan vakuutena. Lähen 10 miljadin vuotuista tuloa vastaan saa jo melkoisen velkapotin.

MaalaisSeppo

Raippavero koskisi mulla koko Myel-eläkettä. En viitsinyt maksaa.

MaalaisSeppo

Tuskin tilaaja hyväksyy hitsaamalla korjattuja juoksupyöriä, kun on uusista maksanut.

Tolopaisella nämä uskomukset ohittavat toisinaan tiedon.

Esillä 10 vastausta, 1,161 - 1,170 (kaikkiaan 3,554)