Käyttäjän MaalaisSeppo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,591 - 1,600 (kaikkiaan 3,553)
  • MaalaisSeppo

Puuki ei, eikä minäkään ymmärrä vihreiden logiikkaa. Ko logiikan mukaan, jos yhdellä ratkaisulla ei pystytä ratkaisemaan koko ongelmaa, ei sitä pidä käyttää. Tämähän nähtiin taannoin ydinvoimakeskusteluissa – koska ydinvoimalla ei ratkaista koko sähköntuotannon ongelmia, ei sitä pidä käyttää. Sama se on nyt mesäpuolella – koska metsillä emme voi ratkaista koko hiiliongemaa edes Suomessa, niin metsien käytöllä ei hiilensidontamielessä ole arvoa. Parempi keskittyä monimuotoisuuden vaalimiseen.

MaalaisSeppo

Sekametsää minäkin perustin viime kesänä. En kuitenkaan koivua ja kuusia sikin sokin. Aurinkoisiin paikkoihin koivua ja varjoisempiin kuusia. Sorkkaeläimet ja ehkä jänikset joitakin koivuja vikuuttaneet. Jotkut kuolleet. Täydensin juuri kuusilla.

MaalaisSeppo

Visakallo on väärillä jäljillä. Kun maa on lämminnyt, niin jalat tervataan. Ei tarvita saappaita tai muitakaan kenkiä koko kesänä. Jalkapohjan lihakset kuntoutuvat näin talven koitoksiin.

MaalaisSeppo

Ompas Haballa pieni lukema verojen välttelystä. Täytyy pistää paremmaksi. Käyttelytileillä makaa 100 miljardia. Selvää verojen välttelyä. Kyllä ne pitäisi laittaa kulutukseen. Pelkästä alvista kilahtaisi valtion kassaan 24 miljardia. Autoihin ja bensaan käytettynä vieläkin enemmän.

MaalaisSeppo

Eiköhän joidenkin poliitikkojen metsätalousvastaisuuden vanhojen virsien vaikutukset ole jo saavuttaneet maksiminsa. Sitä mantraa ovat hokeneet jo niin monta vuotta, ettei sen avulla näytä suosio kasvavan. Vihreiden suosiokin jo onneksi hiipuu. Demaritkin näyttävät järkevöityvän.

MaalaisSeppo

Itse olin tutkimushommissa neukkuaikanakin. Tulihan sieltä kaikenlaisia vimpottimia vastakauppoina. Ihmeteltiin, olisiko käyttöä veneen ankkureina. Jenkkivehkeitä sitten käytettiin neukkuloiden hommissa, kun vaativat.

MaalaisSeppo

Hyvä huomio Puukilta. Löytyihän se UV-valon käyttökohde myös metsätaloudessa. Sillä voi tarkistaa metsämaan pinnasta lannoitustarvetta. Jos tulee riittävästi havaintoja – ei lannoitustarvetta.

MaalaisSeppo

Mulla taimet kulkee sokolootan takakontissa. Otan istutukselle mennessä sopivan annoksen mhy:n varastolta. Ainoa lisäkulu 10 km ajomatkan pidentyminen.

MaalaisSeppo

En ole kairaa tarvinnut. Mulle riittää pääosin relaskooppi ja silmämääräinen arvio pituuskasvusta. Eräästä koivikosta mittailin muutaman vuoden tusinasta valittuja koivuja ympärysmittaa. Kun tilavuuskasvu oli sen perusteella jo alentunut, niin sitten kaupat, kun hintapiikki tuli.

MaalaisSeppo

Metsäpuolen hiilitaseraportointiin kuuluu myös metsätöiden lomassa syntyneet päästöt. Tästä syystä torstaisin ei saa tehdä metsätöitä, jos ko direktiivi hyväksytään.

Esillä 10 vastausta, 1,591 - 1,600 (kaikkiaan 3,553)