Käyttäjän MaalaisSeppo kirjoittamat vastaukset
-
Siis em 7v nuoremmat istutin muokattuun maahan.
MaalaisSeppo 6.4.2021, 14:47Muokkaamattomaan maahan istutin 17 v sitten peltoistutukselta yli jääneitä taimia kahteen paikkaan. Pellolla puut ovat n 8 – 9 m. Pellon vieressä muokkaamattomassa maassa n 5m ja hieman kauempana n 2.5 m pitkiä. 7 vuotta nuoremmat taimet em 2.5 m taimien vieressä ovat myös 2.5 m pitkiä.
Kyllähän muokkaamattomallakin kuusi kasvaa, mutta tiliväli pitenee. Muokattuun maahan istutus on helpompaa kuin muokkaamattomaan. Lisäksi voi tukkimiehentäi yllättää.
MaalaisSeppo 6.4.2021, 14:33Muuten hyvä lista Annelilta, mutta vanhojen metsien kiertoajan jatkaminen ei lisää hielinielua, päinvastoin. Jos siis hakataankin vanhempien puiden sijasta nuorempia, parhaassa kasvussa olevia pita, niin miten tämä muka lisää hiilinielua? Ei minun järjenjuoksu tähän taivu.
MaalaisSeppo 5.4.2021, 07:54Edellä pohdittiin tutkijoiden ym henkilöiden kaksoisroolia sertifiointiin liittyen.
Muistan Lapin metsäjupakan aikana, jonka Greenpeace masinoi erään nuoren poroisännän esiintymisen metsähakkuita vastaan. Ilmenikin, että hän oli tutkijana VTT:llä. Porojakin vähän oli. Heräsi silloin mielessäni kysymys, miksi piti peitellä ammattiaan tutkijana. Piti kai esittää köyhää poroisäntää, jonka toimeentulo oli uhattuna.
MaalaisSeppo 4.4.2021, 15:23Jalapa edellä kyseli, onko joku kasvattanut porkkanoita perunavakojen välissä. Enempi peltoviljelyaihe.
Itse olen kokeillut perunoiden kasvatusta peltoon istutettujen kuusien väleissä. Kuokkahommia, mutta hyvin kasvoivat. Siinä NNA laskijoille pähkinä purtavaksi.
MaalaisSeppo 4.4.2021, 08:01Tolopainen ei ehkä ole kuullut sijoitusten hajauttamisesta.
Useat osakesijoittajat hajauttavat ostoksensa. Osa näistä osakkeista tuottaa huonosti. On myös tappiollisia osakehankintoja. Miksi eivät sijoita rahojaan vain hyvin tuottaviin osakkeisiin? Tätäkin Tolopainen voisi kritisoida.
Oman, vaatimattoman lähes kokonaan lainarahalla tehdyn metsäsijoituksen arvo on 22v:n aikana n 4.5 -kertaistunut. Lisäksi nettotulot puun myynnistä vastaavat n 1.5 kertaa ostohinta. Vastaavaan sijoitukseen osakemarkkinoille tuskin olisin saanut yhtä edullista lainaa. Minulle sopii paremmin metsäaskareet kuin osakkeiden kanssa puljaaminen. Kuntokin pysyy parempana. Sijoitus sekin.
MaalaisSeppo 31.3.2021, 10:21Poliiseissa on vielä hieman 58 vuotiaina eläköityviä. Johtuu vanhoista sopimuksista. Uudet pääsevät kuten muutkin.
MaalaisSeppo 31.3.2021, 09:50Ei poliisitutkinta koske kampaamolaskuja. Tolopainen ei taida olla ajan tasalla.
MaalaisSeppo 31.3.2021, 08:19Yli-Viikari ja se toinen tohelo erotetaan, jos tuomitaan oikeudessa virkarikoksesta. Voi olla, että jo ennen sitä, jos näyttö on vahva. Vähintään pidätetään virasta syyteharkinnan ajaksi. Jos tulee syyte, niin oikeudenkäynnin päätökseen asti.
MaalaisSeppo 30.3.2021, 16:53Eiköhän ko lafkasta lähde muitakin kuin pääjohtaja. Uusi, ulkopuolelta palkattava pääjohtaja saneeraa lafkan, toivottavasti kovalla kädellä.
Sisäsiittoinen pestauskäytäntö on suuri riski. Degeneroituminen uhkaa.