Käyttäjän MaalaisSeppo kirjoittamat vastaukset
-
Tuskin valitaan mihinkään virkaan, jos on toiminut niin kuin näyttää. Pakastevirka jää myös haaveeksi.
MaalaisSeppo 30.3.2021, 12:02Oikein on. Sukupolvenvaihdoskauppa muuttaa tilanteen.
MaalaisSeppo 30.3.2021, 11:41Eipä valtion virastoissa ole käytössä kultaista kädenpuristusta. Ennen oli käytössä lakkautuspalkka. Ei kai enää.
Siispä ehkä korkeintaan lämmintä kättä. Jos esim saa 6 kertaa oikeeseen paikkaan, niin onhan se jo tyhjää parempi.
MaalaisSeppo 28.3.2021, 07:52Jovainin tekstihän oli ironiaa. Plagioi joitakin jk-uskovaisia.
MaalaisSeppo 28.3.2021, 07:01Mitä te höpötätte? Kyllä MG tekee runkohinnoiteltuja kauppoja.
MaalaisSeppo 26.3.2021, 22:29Fiateilla tuli ajeltua reilut 20 v. Melko hyvin toimivat. Kori oli akilleen kantapää. Regatan ostin melko uutena ja ruostesuojautin pari kertaa. Ruostui silti. Vaihdoin 7000 km ajettuun Tempraan ja vein ruostesuojaukseen läheiseen liikkeeseen, jossa Regattaa olin suojauttanut. Liikkeen edustaja oli huomannut Regattani läheisen liikkeen pihalla myynissä ja sanoi, että olisi ollut hyvä liike poistaa liikkeen ruostesuojaus merkit Regatan sivuikkunoista ennen vaihtoa. Kieltämättä huonoa mainosta olikin ko auto. Tempralla ajelin minä ja lapset n 330000 km edullisia kilometrejä.
MaalaisSeppo 21.3.2021, 09:54Pettuleipähän on varsinainen luomutuote. Kohta alkaa nila-aika. Nuoria mäntyjä nurin, nilasta petun aineksia ja puuosasta haketta perunoiden katteeksi. Kaski ei ehdi ensi kesäksi, mutta valmistelun voi aloittaa. Vaatii kovaa kuntoa, eli kunnon kohotus on syytä aloittaa heti. Tolopaisellahan kunto on jo kohdillaan, sitä edellyttää jo huomattavasti nuoremman vaimon hyvinvointi. Minulla vielä kohennettavaa.
Valitettavasti häkäpönttöautoon ei saa hankintatukea. Sipilän häkäpönttöprojektin tuotokset voisi nykyhallitus hyödyntää tehdessään uusia liikennelinjauksia.
MaalaisSeppo 20.3.2021, 07:30Visakallo siis elää itse itseänsä käskien. Ehkä käyttää myös maanittelua ja palkitsemista.
Näinhän me kaikki enemmän tai vähemmän tietoisesti teemme. Tietoisesti toimien voi saada parempia tuloksia. Kehityskeskustelu itsensä kanssa voisi olla hyvä apuväline. Autoaihe voi tietysti olla monelle vaikea rasti tällaiselle Jaakobin painille. Jos siitä selviää puhtain paperin, niin itsetunto kohoaa kummasti.
MaalaisSeppo 19.3.2021, 20:32Minä olen ajellut jo 50 v eurooppalaisilla autoilla. Ei kertaakaan ole tullut katsastuksessa hylsyä. Pientä laittoa ennen katsastusta kyllä on ollut autoilun alkuvuosina, kun ajelin Fiateilla. Tulipahan opeteltua mm hitsausta ja muuta. Englanninkieliset korjauskäsikirjat olivat hyviä.
MaalaisSeppo 19.3.2021, 11:38Seppo Vuokko tarkoitti kirjoituksessaan kai metsien kokonaiskasvua/nielua. Poistuma huomioon ottaen nettonielu 60 -luvulla oli noin 0.
Käytin em arviossani Suomen kokonaispäästönä 100 Gt/a. Nyt ollaankin tasolla 60 Gt/a. Siispä voidaan hyvällä syyllä arvioida, että metsänomistajajoukko on n 50 vuodessa muuttanut nettopäästönsä nettonieluksi ja kehitys jatkuu, ellei tule kapuloita rattaisiin. Mahdottomia ei kuitenkaan voida vaatia. Muidenkin on osallistuttava talkoisiin.