Käyttäjän MaalaisSeppo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,791 - 1,800 (kaikkiaan 3,552)
  • MaalaisSeppo

Isaskarin mukaan ilmoitukset käsitellään automaattisesti. Voisiko kehittää metsänomistajille automaattisen ilmoitusten lähettämisen.

MaalaisSeppo

Voihan sitä piirrellä, mutta ei mitään järkeä. Pelkää byrokratian nöyristelyä. Tien rakentamiseen ei vaikutusta. Byrokratiaa muodon vuoksi. Mihin sitä tarvitaan?

MaalaisSeppo

Tielinjan metsänkäyttöilmoituksen teko voi olla hankalaa, jos tie menee usean kuvion läpi. Mullakin ainakin setsemän. Kaikki kuviot ilmoitukseenko? Siinä viskaalit on pian huuli pyöreenä.

MaalaisSeppo

Kyllä sieltä tuli ihan henkilöltä s-postia. Edellisellä kerralla tuli viideltä s-postia. Osa kahdelta samoista organisaatioista. Vasen käsi ei ilmeisesti tiennyt, mitä oikea teki.

MaalaisSeppo

Ei ole itselle haittaa. Turhaa byrokratiaa, jota pitäisi karsia, eikä ylläpitää.

N. kk sitten tein metsänkäyttöilmoituksen energiapuu hankintapalstastani. Kolmelta eri viranomaistaholta tuli ilmoitus, että ok. Eipä taida puukauppani verot riittää ko ilmoituksen käsittelykuluihin.

MaalaisSeppo

Enpä tehnyt metsänkäyttöilmoitusta tiestäni. Kaadoin puita edellä ja kaivurimies kävi välillä tekemässä pohjaa, kun muilta töiltään ehti. Osa tieurasta oli pienpuustoa, josta ei ilmoitusta tarvita. Tie on tehty, eikä viskaaleja ole näkynyt.

MaalaisSeppo

Luontoväki on tosiaan ihmetellyt Iivesniemen lausuntoa ja kritisoivat sen käyttöä vertaisarviomattomana lähteenä avohakkuukiellon käsittelyssä. Vastakysymyksenä voisi sitten esittää, onko olemassa vertaisarvioituja tutkimuksia avohakkuukiellon puolesta.

MaalaisSeppo

Normaali metsätie on pienialainen. En ainakaan itse tehnyt, 1,2 km metsätiestä metsänkäyttöilmoitusta. Tuskin virkamiehet tulevat naputtamaan, jos mo tulkitsee metsätien tielinjan hakkuun pienialaiseksi.

Metsänkäyttöilmoituksen teko on tosiaan niin yksinkertaista, että kannattaa omista hakkuista tehdä itse. Täytyy ottaa huomioon, että ko ilmoituksen jälkeen on odotettava 10 pv ennen hakkuita, ellei maksa kiirehtimismaksua.

MaalaisSeppo

Eihän tielinjan hakkuusta tartte tehdä metsänkäyttöilmoitusta. Ehdotan, että otat yhteyttä ainakin Metsägrouppiin. Porkkanana sinne liittyminen jäseneksi. Energiapuun ostajiakin voisi kartoittaa. Maksavat lähes kuitupuun hinnan, eikä tarvitse miettiä mittoja eikä kaatoaikoja. Muutaman tukin kanssa ei kannata puljata.

MaalaisSeppo

Kuluthan saa vähentää, vaikkei puita myisikään. Ainakin minä voin. Eri asia sitten, jos ei ole muita tuloja.

Jos mulla on metsämenoja 1000€, ja eläketuloja 30000€, verottaja palauttaa 300. Jos menot ovat samat 1000 €, mutta puun myyntitulot 10000€, tuloni lisääntyvät 7000. Eli puunmyynnin vero on 30%.

Esillä 10 vastausta, 1,791 - 1,800 (kaikkiaan 3,552)