Käyttäjän MaalaisSeppo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,801 - 1,810 (kaikkiaan 3,552)
  • MaalaisSeppo

Kyllä minä ainakin maksan 30 % veroa joka kalikasta. Tolopainen taitaa olla yhteismetsän osakas.

MaalaisSeppo

Pysytään asiassa. Häiriköiden juttuja ei kannata kommentoida. Saavat vain lisää intoa.

MaalaisSeppo

Pahan kellon kilkatusta käyttävät valitettavasti muutkin puolueet. Eilinen Itsenäisyyspäivä toi onneksi ainakin vähäksi aikaa esiin hyvän kellon kilkatusta.

MaalaisSeppo

Mitä lyhempi on narun kiinnityskohdan ja kaatokolon välinen etäisyys, sitä holtittommimin puu kaatuu.

MaalaisSeppo

Momenttivarren vaikutus unohtunut Jesseltä. Vetonaru ylös ja kaatokolo alas. Vänkäri hyvä lisä.

MaalaisSeppo

Vihreät menestyvät soveltamalla kansan jo kauan sitten toteamaa sanontaa ”Hyvä kello kauas kuuluu, paha kello kauemmaksi”. Metsäasioissa nostavat esiin vain kielteiset asiat ja hyvät sivuutetaan. Näinhän kävi atomivoimaloiden vastustuksessa. Sitä piti vastustaa unohtamalla hyvät puolet. Merkelkin hurahti ja nyt ilmastomuutoksen painaessa päälle vihreätkin ovat pehmenneet. Ehkä ennenpitkään tajuavat, että metsien hyvällä hoidolla voidaan vaimentaa ilmastonmuutosta. Vuosien työ edessä, katsotaan luikkivatko Vihreät tälläkin kertaa hallituksesta. Jos luikkivat, joutuvat Persujen kanssa paitsioon kyyhöttämään.

MaalaisSeppo

Kyllä Tolopaisella menee paremmin kuin mulla. Mulla hieman minua nuorempi rouva, muttei älykelloa.

MaalaisSeppo

Tolopaisen viestistä voisi päätellä, että hänellä on vähintään kaksi rouvaa. Huomattavasti nuorempi ja ilmeisesti siis vanhempikin. Kuitenkin vai yksi älykello.

MaalaisSeppo

Kyllä silleen jätetty metsä sitoo pitkässä juoksussa hiiltä pysyvästi, ellei se pala. Puustoon hiilen sitoutuminen kyllä loppuu, mutta maaperään ei. Vähitellen kokonaissitoutuminen lähestyy nollaa, muttei sitä saavuta.

MaalaisSeppo

Jos tuotetaan sama energiamäärä turpeella ja puulla, niin kumpikohan työllistää enemmän?

Usein näissä työllisyyskeskusteluissa tuijotetaan vain menetettyjä työpaikkoja ja toisaalle syntyvät työpaikat unohdetaan. Tyypillinen esimerkki on Stora Enson paperikoneen muuttaminen kartongille. Tehtaalta väheni satoja työpaikkoja. Puun hankintaan tulevat työpaikat sivuutettiin. Lisääntyvät puukauppatulotkin veroineen käytetään johonkin, mikä työllistää.

Esillä 10 vastausta, 1,801 - 1,810 (kaikkiaan 3,552)