Käyttäjän MaalaisSeppo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,751 - 2,760 (kaikkiaan 3,696)
  • MaalaisSeppo

Vihreät kyllä tietävät, että Linkolan oppien avulla ilmastonmuutos saataisiin torjuttua. Se vaan on poliittisesti mahdotonta.

Tästä syystä ovat ulkoistaneet torjuntatoimet poliitisille vastustajilleen, eli metsänomistajille. Lopputuloksen varmistamiseksi ovat ujuttaneet työkalupakkiin menetelmän, joka on huono (jatkuva kasvatus), jota kukaan järkevä ei ota käyttöön. Kun kasvihuoneilmiö alkaa jylläämään, voivat osoittaa ”syylliset” ja kannatuksen kasvu on taattu.

MaalaisSeppo

Minä olen heinäykset tehnyt puuvartisella viikatteella. Pitkässä heinikossa ja vattupuskissa hyvä. Varren päällä käännellään heiniä niin, että taimi löytyy ja sitten sipaistaan heinät poikki.

Raivaussahalla on vaikea etsiä taimia. Menettelenee, kun taimet on helppo havaita.

MaalaisSeppo

Tolopainen valittaa, että tiehoitokunnan puheenjohtaja tekee itse tietöitä ja laskuttaa itseään. Toisaalta valittaa, että tietä ei hoideta. Siis puheenjohtaja ilmeisesti hoitaa laskutuksen, mutta työt jää tekemättä.

Itse olen erään tiehoitokunnan pj. Lanaukset ja niitot tilaan erään toisen tiekunnan pj:tä. Tekee samalla, kun hoidossaam olevan tiensä. Tulee edulliseksi. Muut tietyöt paikallisilta urakoitsijoilta. Yksikköhinta on edullinen ja pysynyt monta vuotta ennallaan. Tien kuntoa osakkaat kehuvat paremmaksi, kuin läheisen valtion tien.

Käyköhän Tolopainen tiekunnan kokouksissa? Meillä lähinnä hoitokunnan jäsenet.

MaalaisSeppo

Mulla on sekä 200, että 201. Kyllä  10 v vanha 200 on vähintään yhtä ärhäkkä kuin n vuoden vanha 201. Molemmat lähtee hyvin käyntiin. 201 vie hieman enemmän bensaa.

MaalaisSeppo

Tein pellon istutuksen kuusilla muistaakseni 2003. Ylijäämätaimia istutin vieseiseen luotaiseen koivuntaimikkoon. Peltokuuset ovat nyt n 8 m ja koivikkoon istutetut n. 1.5 m.

Vapauttamalla kuuset, ne todennäköisesti lähtevät voimakkaaseen kasvuun. Koivujen poisto tulisi aloittaa heti, mutta vähitellen, ettei kuusien valoisuus lisäänny liian nopeasti. Minä poistaisin kaikki kuusia haittaavat koivut. Valioyksilöitä voisi jättää silmän iloksi.

MaalaisSeppo

Minusta on turhaa sotkea metsän hoitoon ja hakkuisiin puun käyttövaihetta. Metsänomistajan on vaan parasta kasvattaa sellaista puuta mahdollisimman paljon, jolle on kysyntää. Eiköhän kaikki puun käyttö vähennä fossiilisten polttoaineiden päästöjä.

Edellä mainittu MaasTullin artikkeli on typerä, jos siinä väitetään, ettei metsittäminen kannata, koska puiden hakkuiden jälkeen niihin sitoutunut hiili vapautuu. Vapautuupa tietenkin, mutta merkittävä osa ko hiilestä korvaa fossiilisten polttoaineiden päästöjä. Olisiko muka parempi luopua metsittämishankkeista? En usko.

MaalaisSeppo

On hyvä, että Antinpoika ilmoitti näkemyksensä, missä hänen ilmoittamansa aukko sijaitsee. Palstalaiset voivat sitten tutkailla löytyykö sitä aukkoa. Kokoarvio voi olla pielessä. Vaikea sitä on autonikkunasta mittailla.

Mitä sitten tulee tähän Vihreiden metsäpolitiikkaan, niin se muistuttaa Persujen politiikkaa maahanmuuttajista. On yleisesti tiedossa, että metsänomiststajat ovat keskimäärin pienempituloisia, kuin muut Suomen kansalaiset. Tämän kansanosan hyvinvointia Vihreät haluavat kaventaa metsänhoitoideologiallaan, jonka järkevyydelle ei löydy riittävää tieteellistä näyttöä, vain poliittinen tahtotila. Vastaavasti Persujen tavoitteena on rajoittaa ulkomaisten köyhien kansalaisten pääsyä tänne leveämmän leivän ääreen. Vihreiden ajatuksena on kurittaa Suomen rajojen sisäpuolella sitä kansanosaa (alempi kansalaisryhmä, maalaiset), joka ei heitä äänestä ja nostaa näin kannatusta parempituloisen voittajakansanosan piirissä (ylempi kansalaisryhmä, kaupunkilaiset). Periaatteessa Persut ovat tässä suhteessa rehellisempiä, koka eivät kohdista toimenpidettään minkään muun puolueen kannattajakuntaan (ulkomaalaisilla ei oli Suomessa äänioikeutta).

MaalaisSeppo

EDIT: viesti poistettu

MaalaisSeppo

Jos vain Antinpoika ilmoittaisi, missä ko 100 ha:n aukko on, niin uskottavuus voisi parantua. Turha ajatella etteikö ko asiaa voi julkistaa. Höpö höpö.

Toinen vaihtoehto on harkita nimimerkin vaihtoa.

MaalaisSeppo

Metsänhoitotavoista keskustelu on keskustelua lillukanvarsista. Sehän on Vihreille turvallinen aihe, kun ei muuhun pystytä. Syyllistetään kannattajakunnan ulkopuoliset ”pahikset”.

Kyllä todellisen ongelman aiheuttaa nykyinen ympäristöä tuhoava elämänmuotomme. Hyvä metsänhoito voi hieman kompensoida kerskakulutuksen aiheuttamia ongelmia. Mutta, onko hyvässäkään metsänhoidossa mitään järkeä, jos sen avulla voidaan entistä menoa jatkaa hieman pidempään. Pitäisikö vain metsänomistajien tinkiä elintasostaan?

Olen muutamana aamuna seuraillut hotellivieraiden toimintaa aamupalalla. Huomattava osa asiakkaista mättää isot kasat ruokaa lautasilleen ja jättävät ainakin puolet syömättä. Siinä sitä turhaa hiilijalanjälkää syntyy. Etenkin nuoremmat henkilöt toimivat näin. Sivistyksen puutetta. Ei hyvältä näytä.

Mitä lahopuun määrään tulee, niin eiköhän tämän kesän kuivuus, helteet ja tulevat ukkosmyräkät korjaa tilanteen.

Esillä 10 vastausta, 2,751 - 2,760 (kaikkiaan 3,696)