Käyttäjän MaalaisSeppo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,921 - 2,930 (kaikkiaan 3,416)
  • MaalaisSeppo

    Sokolootan farmarimallilla 1.9 tdi keskikulutus ensimmäisellä oli 4.76 (256000 km) ja nykyisellä 4.44 (40000 km).

    Ostin viime kesänä Hankookin renkaat. Kulutus niillä on hieman suurempi kuin Nokian talvirenkailla, joten kesällä nykyisen auton kulutus hieman nousee. Millä ajaa halvemmalla?

    MaalaisSeppo

    Sähkössä voisi olla ideaa, jos auton sisätilan lämmitys toimisi jollan muulla kuin sähköllä. Webasto tupaöljyllä voisi olla ratkaisu. Tupaöljyähän voi käyttää, kun autossa ei oli polttomoottoria.

    MaalaisSeppo

    Hirvet karttanevat ihmisperäisiä hajuja. Partureilta kerättyjä hiuksia on käytetty karkoitteena. Mitenkähän toimisivat muut ihmisperäiset haisevat jätökset?

    MaalaisSeppo

    Polttomoottorikielto asemakaava-alueilla ei onnistu. Pääteidenkin liikenne tyssäisi, koska kulkevat monessa paikkaa asemakaava-alueiden läpi.

    Sähköautojen meskittävä yleistyminen ei Suomessa onnistu. Siitä pitää huolen talvi. Harva haluaa matkustaa pilkkihaalareissa esim. teatteriin tai oopperaan.

    MaalaisSeppo

    No nyt Jovanilta järkevä ehdotus. Keskustelemalla ei homma etene. Pilotointi on hyvä tapa saada konkretiaa idealle.

    Sitkeyttä vaaditaan. Hyvänä esimerkkinä on Kemijärven sellutehdashanke, joka on jo toteuttamista vaille valmis. Nyt Jovain ja Lauri kiireesti Kemijärvelle Nivalan juttusille saamaan hyviä neuvoja.

    Pilotin voisi aloittaa puun toimituksilla johonkin MetsäGroupin Keskisuomen puuterminaaliin (äskeinen Maaseudun Tulevaisuus). Näin saataisiin tämäkin idea terminaalivaiheeseen.

    MaalaisSeppo

    Eihän VM:n tavoite ole päästöjen vähentäminen vaan Valtion tulojen lisääminen. Päästöjen vähetämistavoite on oiva väline lisätä autoilusta Valtiolle tulevia tuloja. Koska hallitusohjelman mukaisesti verotusta ei voida kiristää, VM:ssä mietitään pää punasena sopivia vaihtoehtoja. Ehkä joku käyttömaksun korotus tulee suomalaisille autoillekin. Ulkomaisille rekoillehan sellainen on viimeinkin tulossa.

    MaalaisSeppo

    Yksi pöljä on taas saanut aikaan keskustelun, joka jatkuu ja jatkuu toisten pöljien avustuksella. Se kai on tarkoituskin. Ehkä jotkut kilpailevat pöljien keskusteluketjujen pituudella.

    MaalaisSeppo

    Tonttipuiden kaatokuluja ei voi vähentää metsätalouden verotuksessa. Jos tontin kiinteistö on vuokrattu, niin vuokratulojen puolella kyllä. Kotitalousvähennyskin on mahdollista.

    MaalaisSeppo

    Miksei viimeisenä keinona voi kokeilla jousen venyttämistä? Jos ei tepsi, niin ei häviä mitään. Uusi kaasari sitten tilalle.

    MaalaisSeppo

    Ainakin Volkkarin ja BMV:n nokkaketjuissa on ollut ongelmia, joiden korjaaminen on tullut hintoihinsa. Kustannukset vastaavat suunnilleen 10 nokkahinhnan vaihdon kuluja. Tuskimpa mikään auto kestää niin kauan, että nokkahihna ehdittäisiin vaihtaa 100 kertaa. Sokolootalla (1.9 tdi) voisi 3 kertaa olla riittävä, jolloin 600000 olisi lopulta mittarissa.

Esillä 10 vastausta, 2,921 - 2,930 (kaikkiaan 3,416)