Käyttäjän MaalaisSeppo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,161 - 3,170 (kaikkiaan 3,542)
  • MaalaisSeppo

    Työläisten astumista firmojen johtoon kokeiltiin naapurissa huonolla menestyksellä. Pitäisiköhän täällä kokella työttömien asettamista johtopalleille.

    MaalaisSeppo

    Kyllä menisi kiharaiseksi yksityisteiden maksujen määrääminen, periminen, äänivaltaisuus ja muutoinkin asioiden hoito. Tiehoitokunnan hallintokulutkin kasvaisivat melkoisesti, kun ammatti-isännöinti yleistyisi. Etenkin tiehoitokunnan sihteeri maksuliikenteen hoitajana löisi hanskat tiskiin.

    MaalaisSeppo

    Niimpä. Nyt kun nykyisten verojen kannatus on tapissa, niitä voidaan nostaa.

    MaalaisSeppo

    Tiehoitokunnan toimitsijoilla, on kyllä riittävästi jo nyt puuhaa. Satunnaisten kulkijoiden rahastamisen vaatiminen lopettaisi monen toimitsijamiehen hommat siihen paikkaan.

    MaalaisSeppo

    Riittäisiköhän ulkomaisilta autoilta perittävät maksut lisääntyviin hallintokuluihin. Ministeriön ja tullinkin tehtävät vähenisivät. Myös autoveron vahtiminen.

    MaalaisSeppo

    Visakallion teoria voisi pelittää, kun vaihtaa kalliin käytetyn uuteen halpaan.

    On totta, että maahantuojat ovat tinkineet katteistaan kovan autoveron takia. Kovat olisivat katteet, jos autoveron maahantuojat kuittaisivat veron poiston itselleen. Uusi kate olisi nykyinen + nykyinen vero. Ei onnistu, koska uudessa tilanteessa voisi auton ostaa muistakin maista ilman autoveroa.

    MaalaisSeppo

    Jos Visakallion ajatus siitä, että autoveron poisto lisää autojen vaihdossa tarvittavaa välirahaa on totta, niin silloinhan kannattaisi nostaa autoveroa. Tällöinhän välirahaa Visakallion teorian mukaan tarvittaisiin vähemmän. Itse en tähän usko. En ole kuullut tapauksista, että jonkun kustannuserän poisto nostaa kokonaiskustannuksia.

    MaalaisSeppo

    Kaikissa muutoksissa on voittajia ja häviäjiä. Niin myös edellisen hallituksen aikaisessa pysähtyneisyyden tilassa. Jos ei mitään tehdä eniten häviää nykyinen nuoriso ja lapset.

    MaalaisSeppo

    Anttosellakin on tietysti oma lehmä ojassa. Näkee, että perinteinen öljynjajostus on erittäin kilpailtu ala, eikä sieltä ole voitollista kasvua tulossa, vaikka Hilux-metsuri onkin toista mieltä.

    Anttonen rakentaa ST1 ykköselle brändiä ja samalla kannattavampaa liiketoimintaa biopuolelle. Tähän kuvaan sopii hyvin polttoaineveron pysyminen pääverotuskanavana. Esim. biodieselin verotuskohtelu voisi tällöin keventyä, mikä edistäisi ST1:n liiketoimintaa.

    MaalaisSeppo

    Autoilun veromuutoksen kautta ulkomaiset autoilijatkin (mm. venäläiset rekat) joutuisivat maksumiehiksi. Näiltä vapaamatkustajilta perittävät maksut kattaisivat uuden systeemin lisääntyvät hallintokulut.

    Hallintokuluja voisi alentaa lisää, jos operointi tehtäisiin jostakin halvemmasta maasta. Esim Intiasta. Ulkomaisia halpaoperaattoreita voisi sovelaa myös muuhun hallintoon julkisellakin puolella. Digi-aika antaa siihen mahdollisuuden. Näin verotulot riittäisivät paremmin ja valtion velanottoa voitaisiin alentaa.

Esillä 10 vastausta, 3,161 - 3,170 (kaikkiaan 3,542)