Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,021 - 1,030 (kaikkiaan 3,014)
  • Metsäkupsa Metsäkupsa

EU on liikaa rajoittamassa kaavamaisesti suomalaisen metsänomistajan metsänkäyttöä, kuten keskusvallat ennen alusmaitaan ryöstäessään. Itsekkin turvallisuussyistä jäsenyyden puolesta äänestin ja pääosin olen ollut nämä vuodet tyytyväinen. Mutta jatkuvasti holhous lisääntyy ja jäykät säädökset jäytävät , joten edut hupenevat liiaksi byrokratian soveltumattomaan jäykkyytteen. Metsäasiat maame erilaisuuden vuoksi olisi oltava vain kansallisessa päätösvallassa, tämänkin jotkut taitavat tulkita ahdasmielisyydesssään EU eron kannattamiseksi.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Tamperelainen kirjoittaa asiaa, näihän maailma makaa. Ketkuvinkujat  portteineen ovat huvittava lattiaporukka, joilla sama levy aina päällä. Turpeeelle saivat sentään lisäveroa, joskin taisi omaan jalkaan osua sekin.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Avohakkukieltoaloite on hyvä esimerkki tavasta, jolla pyritään vaikuttamaan yleiseen mielipiteeseen maustettuna totuuden jälkeisillä faktoilla, kuten edellä osin kommentoidaan osuvasti.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Annelilla taitaa olla hiukan Soinin aikaisen puolueen kannatajakunta mielessä. Olen lukenut jostain tutkimustuloksen, että Perussuomalaisten rungon muodostaa yllättävän hyvä tuloiset ja myös koulutustaso on oletettua korkeampi. Sitä vastoin Keskustaa äänesti syrjäseutujen vähäväkiset eläkeläiset. Eihän todennäköisesti perussuomalaiset ,kuten ei kukaan muukaan  mullistavia ratkaisuja taio.

Siinähän ajatus valtaa pitävillä usein metsään menee, että kielletään epäkohdat. Tämä synnyttää vastarintaan, joka onneksemme maassamme on kanavoitunut demokraattisesti. Naapurissa ei voi samaa sanoa. Itsekin hyväosaisena olen EU- rahaunionia, metsiemme alistamista ym. vastaan, eikä oikein muuta ole tarjolla ilmaistakseen tyytymättömyyttä nykyiseen menoon.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Suomi on pinta-alaltaa suurehko maa, joten myös puun hinta, kasvu, kuten myös olosuhteet  vaihtelevat paljon. Itse ole laittanut käyttäjäprofiilitietoihin maakunnan, jossa metsäni ovat, jotta tarvittaessa pystyy paikantamaan ( Etelä-Savo).

Metsäkupsa Metsäkupsa

Aiheen sivusta toteaisin hiukan, ainoastaan veronkorotus sana yhdistää. Suomi on hyvinvointiyhteiskunta, oikeastaan tasoltaan maailman ennätystasoa kantokykyynsä nähden. Tästä voi päätellä, että ei taida olla kestävällä pohjalla homma olla.

Hallitus elää vielä ajassa, jolloin oli vara jakaa hyvää lisää kansalle. Julkinen sektori on kansantalouteen nähden paisunut suhteettoman suureksi, jonka ylläpitämiseksi veronkorotukset alkavat olla piikissä. Keskiluokka valtaosan kustannuksista kantaa, eivät ökyrikkaat, eiväkkä  myöskään sosiaalitukien hyödyntäjät yhteisen maksajina pääosassa ole. Italia ei ole pystynyt rakenteelisiin uudistuksiin ja samalta näyttää meiläkin.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Kaasuputki sitoo Saksan Venäjän suhteen tiukanpäälle. Suomen taasen Fortum ja pitkä itäraja rajaa liikkumatilan.   Molemmat maat ovat energiariippuvaisia Venäjästä, joten on viisasta asetella sanansa huolella. Hyvä kauenpana huudella , mutta meille vaarana maksajan rooli. Tosiasioiden tunnustaminen on viisauden alku.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Samaisessa puh. keskustelussa 60 € kakkosharvennussesta lupasi. Minusta  tällä metsäkeskustelupalstalla luonnollista keskustella myös hinnoista, kunhan ei mainosta jotain yksittäistä toimijaa. Oudoksun sellaista näkemystä, että tälläiset hintaan liittyvät asiat nähdään mahassa pidettäviksi mölyiksi. Taitaa palstalla ennemminkin turhempiakin asioita olla, joihin voisi soveltaa kyseistä sanontaa.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Kysyin hintaa siksi, koska 3 ha kuusikon uudiskuvio tapetilla ja jo puhelimessa lupasiat seiskalla alkavan hinnan lisineen. Lisäksi tukkiprosentit ovat olleet aina korkeat, joten kahden kauppa tulee olemaa, UPM  ei ole .

Metsäkupsa Metsäkupsa

En tiedä onko kannon pituudella suurta merkitystä, kuuset kylläkin ovat oma lukunsa. Itse olen allerginen pitkille kannoille, niiden päälle kun horjahtaa, ei kroppa kyllä tapeista tykkää. Talviraivaukset olen väliin lumisina aikoina jättänyt.

Esillä 10 vastausta, 1,021 - 1,030 (kaikkiaan 3,014)