Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset
-
Monenlaista on mahtunut reiluun 30-vuoteen metsänomistajana.On joutunut pankkiakin vaihtamaan,tällä hetkellä ei pankit määräile,kun ei ole yhtään velkaa niihin.Puukaupoissa on aikojen saatossa kokeiltu eri vaihtoehtoja ja jäsenyys,kumppanuus ja sopimusasiakas kokemuksia on.Olen vuosien saatossa yli 90% päätynyt yhden toimijan,eli StoraEnson kanssa toimimaan ja paljoa paremmin ei homma voisi pelata.Hintakin ollut kilpailukykyinen ja ne muut asiat painavat eniten.Puuta myyn keskimäärin tuhansia motteja vuodessa.Homma on hanskassa ajojärjestelijää myöten,joten hakkuun pystyy järkkäämään sopivaan hetkeen,kunhan alueelta on tehdastoimituskiintiöitä .Myös henkilökemioilla on merkitystä,samoin ”talon” tavat oppineet samat motoketjut ovat kilpailukykyisen hinnan lisäksi asioita joita arvostan.Lopuksi kaiken a ja o on,että sovittu pitää tai muutoksista neuvotellaan tarvittaessa.
Toivottavasti Pekan presidenttitiehen tulisi vastamäkeä,koska siloilteltu leppoisa olemus on ulkomisnisterin vallankäytön perusteella aivan jotain muuta.Sää nähdä pelastaako Jutta Urpilainen,vain joku muu fanaattikko Haavistolta maamme Niinistön jälkeen.Toivottavasti Visakallo oikeassa edellä.
Oikeat puolueet ovat eduskunnassa ,joilla on kansanedustajia jotka kansa valinnut.Onhan Paavokin pari puoluetta puoluerekisteriin hommannut.Aikanaan Vennamo eronnut Maalaisliitosta ja Smp:sta lähteneet perustivat Skyp:n,joka sai ennen loppuaan ainoissa vaaleissa yhden kansanedustajan,joten oli aito puoluehajaanus.Kaikki on suhteelista,Sdp:n hajaanus oli todellinen aikanaan,jolloin Tannerin vastuttajat Tpsl:n muodostivat ja taisi muutamat vaalit sitkutella ennen kuihtumistaan .Harkimo sai itsensä uudelleen eduskuntaan ja muodosti sitten puolueen,Sinisistä en ole kuullut vaalienjälkeen oikeastaan mitään,ei edes gallupeissa .Kommunistipuolueet ovat mielestä pudonneet puolurekisteristä,niin tulevaisuudessa sinisetkin.
Minun tietojeni mukaan,ainoastaan eduskuntaryhmä hajosi ja puolue säilyi yhtenäisenä.Olisko jotain sinisiä ollut kuntatasolla,nyttemmin muistoissa käytännössä enään.Nyt on tosiaan alamäkihallitus ja tiet liukkaat mäenlaskuun.
Kuihtuvan puolueen edustajat ovat tälläkin palstalla hiljenemässä,taitaa mittalistojakin galluppien sijaan seurata.Tollo varmaan Kulmurin neuvonantajaksi,muutoin ohdakkeinen tie kaataa Katrin.Antin kanssa vilttiketjussa hyvää hallitusohjelmaa pilkuntarkasti valvomaan silloin tie johtaa.
Mhy sopii toisille ja toisille anti vähäinen.Olen itse ollut huonoesimerkkinen luottamushenkilö,koska olen ammattini puolesta hoitanut puukaupalliset palvelut itse.Taasen sellainen,jolla ei aika,taito tai muu syy omatoimisuuteen johda,niin yhdistys on oiva apu.Usein joillekin kuten edellä Annelille on mainoslauseet turhankin täydestä meneet ja toiset taasen näkevät vain punaista.Yleensä keskitieltä totuus löytyy ja jokaisella on uskoa johonkin tai ei.
Koskaan ei varmasti tiedä,mitä tulevaisuus tullessaan tuo.Jos halvalla saa ja on aikaa odotella,saattaa vuosikymmenten kuluttua olla loistavakin sijoitus.
Mootorisahasahaukset jääneet näinä vuosina vähiin,kuten myös jatkossa,joten sahabensat valtaosin raivaussahoihin.En ole laskenut,mutta kyllä useampia satoja litroja kuluu,olisko alle 500 lt.
Galluppi taisi homman hoitaa ja Paatero seuraa postin toimitusjohtaja Malista,joka joutui jo aikaisemmin ”jäähylle”
Ylellä tosiaan höpinät jatkuivat,ilmeisesti eivät seuraa puumarkkinoita.Hakkuiden huippu takana,mutta siellä lisääntyvistä hakkuista jatkumona hiilinielujen syöppönä jatkuu.Uhanalaisia lajiakin kolmasosa ohjelmassa nainen tolkutti ja syy metsänhoidon.