Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset
-
Eiköhän kohta ole aika julistaa metsähätätila,kun kaikki metsissä tuhouttuu ja peruiksi ilmeisesti jää autiomaa jo meidän jälkeemme.EU jo ilmastohätätilan julisti,kovin on inflaation hätätilat kokeneet.Käyttämättä enään hätäkatasrofitila,kunhan ilmastoahdistuskaaos traumasitisoi tarpeeksi monia niin sitten ajankohtainen.
Myel-vakuutuksen piirissä olen,myös vapaehtoisen Matan olen maksanut.En ole työterveydenhoitoon ryhtynyt,kun ei mikään vaivaa johon sieltä apua odottaisin.Odottelen ensivuosikymmenen puoltaväliä,kun pääsee eroon eläkemaksuista,tonneja vuodessa maksettava ja kymppejä vuodessa eläkekertymä karttuu kuukautta kohden.Vuoden maksujen takaisin saamiseen aikanaan 10 vuotta näköjään olisi aikajänne,ikä loppuu kesken.
Jos liki 95 % on tukkiprosentti,ei siinä muuta mittatietoa meikäläinen kaipaile,johon hyvässä metsässä parhaimmillaan pääsyt.En aikaani valoisaan aikaan pöydän ääressä viettele ja tänään lumisena pimeänä päivänä olen mielipiteeni ketjun aiheesta loppuun kalunnnut.
Rane kuihtuvan aateen airueena totuuttaan toitottelee,mahtuuhan maailmaa sitä.Ei taida tukkiprosentit mittaustietojen julkisuuden varassa olla,vaikka semmoista mielikuvaa maalataan.Tukin lyhyt pituusmitta on se,jolla tukkisaanto kokemukseni mukaan kasvaa,ei mittatieto .
Metsä-Group on metsänomistajien Metsäliiton määräysvallassa oleva yritys.Ilmeisesti MTK/MHY :n ,joissa samoja jäseniä,on kitkaiset välit keskenään.Edellä kommentoijat lainaavat yhden osapuolen äänenkannatajaa,muualla asia ei suuremmin esillä.Joku onneton jo oikoo,että täällä vastutetaan mittatietojen luovuttamista mukamas puunmyyjille.Täällä kyseenalaistetaan sitä,mitä ne kertovat mistäkin leimikosta,kun laatua ei ole kumminkaan useinkaan etukäteen tarkasti mittailtu.Huonolaatuisessa järeässä leimikossa tuppaa tukkiprosentti jäädä alhaisemmaksi kuin laadukkaassa jopa sivakommassa metsässä.
Olen muutaman tilan yhdistänyt,160 € maksoi kappale.
Sen verran on elämänkokemusta tullut,että kuka eniten pettämistä pelkää,usein tilaissuuden tullen itse niin tekee.Ehkä ovat myös taipuvaisempia uskomaan kaiken maailman salaliitohin,kauhukuvia saa kun niitä maalaa.Tässä ketjussa muutamat elämöivät SE-n tukinläppimitta häslingillä.Itse uskon inhimilliseen virheeseen,koska ei vilungilla iso toimija pitkälle pötki ja hyötykin olematon.Jos oli jobbari puunostaja ollut kysymyksessä,tällöin saattaisi asian laita olla toisin.
Lakot aina neuvottelua huonompi ratkaisu.Saahan niistä joskus opetuksen,ei metsänomistajien (MTK) puunmyyntisulkukaan ole toistunut ja paperityöläistenkin lakkokynnys nousi melkoisesti nahkoihin menneen lakon jälkeen.Maan hallitus on myös hapoilla,vaikka pitäisi parhaan kuherruskauden olla menossa,mutta taitaa paniikki hiipiä lakkokevättä ja galluppeja odotellessa,työllisyys tavoitteen kaikotessa sinne jonnekin horisonttiin.
Itsellä verottaja teki haja-asutusalueella olevalle kahden hehtaarin tontille kolme verotettavaa tonttia.Alue on entinen maatilan pihapiiri,mistä talo palanut .Oikaisupyynön jälkeen veroa vain yhdestä ”tontista” 3000 M3.Omistan tilan maat ympäriltä,josta silloinen myyjä talouskeskuksen jätti itselleeen,myöhemmin voudilta ostin senkin.Toimitin verottajalle tiluskartat,joilla todistin tilojen aikaisemman yhteyden,jolloin verottaja tyytyi vain saunatontin kiinteistöveroon.200 € vero muuttui 40 € veroksi.
Eikös ammattiliitto ensin lakkoa värkännyt pienissä pätkissä,ensiksi kahdeksipäiväksi ja ilmeisesti jatkossa pistelakkoja kiristykseksi.Nyt työnantaja ennakoi hyvin ja ryhtyi tyhjentämään liittojen lakkokassaa.Aikoinaan Ahosen paperiliitto samoilla lääkkeillä saatiin kuriin ja nyt tulee kaksi kärpästä kerralla,ylisuuret varastot saadaan purettua ja liiton väki kuluttaa liiton lakkokassaa,jätkät pääsee hiihtelemään.