Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,661 - 1,670 (kaikkiaan 3,030)
  • Metsäkupsa Metsäkupsa

MTK on ensisijaisesti maataloustuottajajärjestö,jossa metsätilallisen edut toissijaisia.MHY valtaus oli heidän järjestölleen pelastus ja nyt aikomus tehdä maksumies.Yhdistysten edustajatkin metsävaltuuskunnnassa pääosin kepulaisia tuottajayhdistyksen jäseniä,siksi ainoastaan uusiin maksuihin vastaan panee yhdistysten toiminnanjohtajat,jotka samalla pyrkivät säilyttämään  mhy:n itsenäisyyden rippeitä.Olen viellä yhdistyksen valtuutettu,mutta kyllä mittani on täynä,joten en enää ehdolle asetu,vaikka äänestäjien tuki on ollut vahvaa .

Metsäkupsa Metsäkupsa

Metsänmiehen ajatus,että Antti ei ainakaan kiihkeästi pääministeriksi pyri,on mielestäni järkeen käypä.Talouden nousu on nähty ja ennemmin on edessä laihemmat ajat,jolloin pääministeri on tikunnokassa sylkykuppina ja samalla todennäköisesti kaikkien aikojen epäsuosituimana.Valmiiksi Antin kannatus pääministeriksi on paljon  puoluetta pienempi.Neljävuotta sitten Sipilän taisi olla kolminkertainen ja nyt on siinä missä on,vaikka taloudellisesti onnistuivat hyvin.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Kyllä Väinö Tanner oli isänmaalinen mies ja talousmies.Myös metsänomistajan ystävä,osti itsekkin n.1000 ha .Putkonen on taitava entinen demari ja olen Lasse Lehtisen kirjallisen tuotannon kautta Tannerin nostanut ylimpään kasastiin,vaikka emme ole Suomessa oleet kuin muutaman vuoden yhtäaikaa,sillä Tanner taisi kuolla 1966.Edellisen kirjoittajan kanssa täysin erimieltä rehellisyydestä,mutta se kertoo jotakin.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Moni inttää Halla-Aholta ratkaisuja vähän joka asiaan,vaikka ei ole muutkaan sen paremmin unelmahötöltään sotea veikeämmin valmista saaneet.Halla-Aho viisaana miehenä todellisuudessa valmistautuu v.2023 vaaleihin,nyt vain lämmittely menossa,joskin odotettua parempi vaalitulos siintää.Näiden vaalien jälkeisen hallituksen hän todennäköisesti ennakoi muodostuvan SDP:n ympärille,myös vihreät siellä.Hallitukselle käy kuten neljävuotta sitten,samoin kuin nyt Sipilän hallitukselle,ei ole ääni imureita,jolloin sauma superjytkyyn.Neljävuotta ensin väkeä on valmisteltava,jos nyt antaa liikaa ,periksi tappio on varma.Soinia mustan auton takapenkki kumppaneineen vei mennessään ja puolue hävisi alta.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Kyllä Halla-Aho esiintyin hyvin,oli Matti Apusenkin naama peruslukemilla,kun koitti heikoksi esitykseksi vääntää,johon tenttava sanoi,olikohan  samasta kysymys.Jos ei Antti Häkkästä olisi itselle vaaleissa täällä tarjolla.niin Perussuomalaisia äänestäisin,kun vielä Jussi Halla-Aholla on sama esikuva kuin itsellänikin, Väinö Tanner. Kyllä muut ovat kuplanrakennustalkoissa kunnostautuneet ja ilmastopaniikilla ahditusta monelle tuottaneet.  Minusta ei turhia pidä lupailla ja vähiten lupauksia eileniltainen Perussuomalaisten puheenjohtaja suustaan suoli.

Edellä joku mollasi Laura Huhtasaarta,en itse kuulu hänen ihailijoihinsa.Mutta rehellisyydennimessä on sanottava,että päihitti vaaleissa presidenteydestä koneet valtapuolueiden ehdokkaat Sauli ja Pekkaa lukuunottamata,eli on kansan aliarvioimista.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Täytyy yhtyä edellisiin kommentoijiin.Visakallo oli jo kaksikuukautta sitten perillä tulevasta ja kolmossijaa ennusti.Ei ole pois suljettu hopea sijakaan,kannattaisi sinisten ym. pienten piilevän äänikynnyksen allejäävien ryhmien  äänestäjien keskitää äänet nyt vihervasemmiston torjuntaan.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Tälläisissä asioissa pitää ajatella,miten itse olisin toiminut,jos osat vaihtuisivat.Metsänmiehen  ajatuksiin edellä yhdyn.Eikös ennen maamiehentietolaarissakin ollut kysymys,saako toisen maalle rakentaa omalla luvalla,että sillee.

Metsäkupsa Metsäkupsa

31 vuotta sitten ostin ensimmäisen palstan myyjän palkalla ja lainalla,silloin oli maanhankintalaki.Parempiväki  lohdutteli,että ostit tyhjän  maan,joten olenkin sen jälkeen pitänyt itseäni maanomistajana.Nykyisin vallitsee hiljaisuus,myös konkurssiodotukset ovat haihtunee heiltä.Jotain savolaisuutta kyllä aistin.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Kupsa yleensä mökinmiehenä itse hankineena olen Kokoomusta äänestänyt,kun perijät ovat kepuliin klikiintyneet.Ulkopuoliseksi aikanaan sysäsivät ja maanostonkin koittivat estää,niin sieltä se vieroksuntani ”parempaa” väkeä kohtaan kumpuaa.Vasemmistoliitoa ja Vihreitä pidän vihervasemmistona,joille ei koskaan ääntä taida antaa.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Kyllä kääntöpaikkaan on oltava maanomistajan lupa,jollei ole rasitteellinen.Kyllä vastuulinen firman puolesta yleensä ottaa yhteyttä.Joskus kyllä naapuri voi omiaan puhua,jolloin puunostaja luulee asian olevan vakiintunut käyttöoikeus.

Esillä 10 vastausta, 1,661 - 1,670 (kaikkiaan 3,030)