Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset
-
Itsellä 30 vuoden kokemus puukaupoista ja 24 vuotta siitä,kun pääsi kunnon kauppoja mottimäärissä tekemään. Metsäliiton jäsenyys,StoraEnson ja UPM:n kumppanuus ja MHY:n jäsenyyskin toistaiseksi,niillä pärjätty.
Tulevaisuudessa arvelen lupia jäävän käyttämättä entistäkn enemmän.Metsästäjät ikääntyvät ja nuoria ei tilalle tule yhtäpaljon,kuin jahtiväkeä reserviin tai autuaimmille maille siirtyy.Mitä tulee hirvituhoihin,ei tasan käy,mutta hyvä metsänhoito ei ainakaan lisää tuhoja.
Junakin sai savon radalla kerralla kolme hirveä hengiltä tänään kerralla.
Gla katso Ranskan keltapaitojen täyttämiä katuja,eikös yhteikuntarauha yleensä takaa paremmin tuloksia,kuin kansannousut.Osaltani keskustelu tästä päättyy tähän ja yhdyn edellä Visakallon kirjoitukseen.
Auto on suomalaiselle pyhä ja siksi epäilen,että sen ottaminen tikunnokkaan päästölähteenä,vesittää muut päästövähennykset,saatanhan olla väärässä.Sama on verotuksen kanssa,en usko jos veropohjanlaajennusta metsäomistajille markkinoitaisiin metsämaan kiinteistöverolla ja luvattaisiin niillä rahoilla ilmastotekoja,saattaisi into lopahtaa.
Kyllä päästöt on vähennettävä jollain muulla konstilla,kuin sähköautoihin siirtymällä.Sähköautot ovat tulevaisuutta,mutta liian nopea siirtyminen syö voimavarat taloudellisesti ja kaiken kukkuraksi vaikka me kaikki ajaisimme niillä,niin se vähentäisi Anttosen mukaan vain sen,mitä nykyisin öljynkulutus neljässä vuodessa kasvaa.Kyllä päästöjen vähentämiseen täytyy olla paljon tehokkaampi ja edullisempi vaihtoehto kuin autoilijoiden lisäkurittaminen,ainakin köyhempää koskettaa.Jos lentoliikenteestä aloitteitaisiin,ei ainakaa koskisi kaikkein köyhimpiä,joilla ruuastakin saattaa tiukkaa tehdä.
Tolopaisen linjoilla,tulee aikaa menemään siihen,kun sähköautoilla pääsääntöisesti huristellaan.Raskasliikenne varmaan menee jopa vuosisadan vaihteeseen.Henkilöautojen suhteen tulee vastaan realiteetit vastaan,kuka äänestää sellaista päättäjää(paitsi autottomat vihervasemmistolaiset),joka romuttaa nyt uuden polttomoottoriauton hinnan.Valtiolla ei ole varaa tukea sähköautoja Norjan malliin,eikä myöskään korvata taasen polttomoottoriautojen enennaikasta poistamista liikenteestä.
Eikös revalla ollu joku metsätilan osto kiikarissa,kunhan ei olisi uupunut lumessa kahlatessa ja nyt lepäilisi hetken.
Eiköhän hakkuut vauhditu,jos Venäjän suunittelema raakapuun määräaikainen vientikielto toteutuu,josta Kauppalehti uutisoi.Kiinan puukauppa Venäjältä kaukoidässä kohtalaisen suurta,joten tulee senkin kautta heijastumaan vientimahdollisuuksiin.
Alkuvuodesta tein puukaupan ja kauppakirjaan korjuuajaksi kirjattiin 1 vuosi.Ostoesimies tätä esitti,kun ilmeisesti aavisteli taantuvaa tukin kysyntää,joka samalla varmaankiin korjuu aikatauluihinkin heijastuu.Itse en ole vuosiin ennakoita ottanut,vaan olen pyrkinyt neuvottelemaan nopean korjuun.Edellisen kaupan tein marraskuussa ja puut oli hakattuna tammikuun alussa ja tilille tällä viikolla .