Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,281 - 2,290 (kaikkiaan 3,010)
  • Metsäkupsa Metsäkupsa

Kyllä Metsäliitto osuuskunta on suomalaisten metsänomistajien omistama.Äänivaltaenemmistö sillä tytäryhtiöissä,eli isännän ääntä käyttää.On meille metsäomistajille siunaus,että Kari Jordanin kaltaisen johtajan Metsäliitto sai.Hänet kylläkin Nordea pankki istutti pelastamaan konkursin partaalla olleen yrityksen ja on siinä pallila mainiosti onnistunut.Ei tullut noutajaa,kuten Hankkijalle ja OTK/Ekalle tuli.

Siksi meillä on kolme suurta ,muutoin olisi vain kaksi.Olen Metsäliiton jäsen,mutta omat puut kyllä muille tullut myytyä.,E-G:n kanssa on homma pelannut loistavasti,kuten Jessellä MG:n kanssa.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Pyhäjoki projekti on Jessen sanoin,voitto molemmille osapuolille.Suomen on muistettava,että Venäjä on suurin rajanaapurimme,jonka kanssa on parempi pysyä hyvissä väleissä.Demokratia vajetta itänaapurissa on vuosisatoja ollut,pariin otteeseen hetken demokratiaa päässeet kokeilemaan.

Suomen ja Venäjän voimasuhde on,kuin kusiainen vastaan karhu.Turha karhua on härnätä,lopputulos tiedossa,joten rinnakkaiselo paras olotila.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Omaisuus Suomessa turvassa,eli omistaminen turvallista.Yrittäjyyden autuudesta en ole yhtä varma,etenkin pienyrittäjät usein velvoitteiden lakiviidakossa,vaikka vain 1-2 työntekijää ,sitten ihmetellään miksei palkkaa apulaista,vaan yksin puurtaa .

Jumi kestänyt 7 vuotta,eikä ole tietoa ison kirjan 7:stä lihavastavuodesta ,joiden aika olisi tulevasta vuodesta eteenpäin.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Sähköjohdot maansisään ja vapautuneet ilmajohtolinjat metsää kasvamaan.Maajohtojen kaivajat tuppaavat jättää tienlaitoihin ja metsään kivisadon maanpäälle haitoiksi,ovat myös rumamasti törrölään.Maisemointi pitäisi sisällyttää urakkaan,maisemoivat ,jos maanomistaja panee ehdoksi suostumukselleen,eikä valituksella viivästytä siirtokaapelin asennusaikataulua.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Lämmintä ulkona jouluaamuna +4 ”,vuosi sitten oli -17*,ei taida erotus selittyä ilmastonlämpemisellä .Lumesta ei tietoakaan ja maat sulia.Tiestö paikoin kuoppamerta,alkuviikosta ilmeisesti pikkupakkasta .

Omasta puolestani toivotan ;Hyvää ja rauhaisaa joulua kaikille .

Metsäkupsa Metsäkupsa

Kuten Timppa totesi,Kiinaan ja kaukoitään puut myytävä.Myin aikanaan Turkkiin ja Japaniin .Köyhtyvä eurooppa putoaa hiljalleen tällä menolla pelistä,joten sen varaan ei kannata paljoa uudessa maailmanjärjetyksessä laskea.Ennemmin Venäjä nousee,kuin avustuksilla ym. helppoon elämään tottunut länsi-eurooppa.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Ei parempi hintakaan ,jos sellaista tarjotaan FSC puusta,saa minua kiinostumaan kyseisestä luontojärjetöjen ja keskieuroopalaisten kuntatajien suosimasta sertifikaatista.On suojeltua kalliota ja suota,liito-oravallekin hyypästä jätetty ym.,mutta jättöpuut kaatuneina kauhean ikävää taimikossa,joten niitä en kaipaa.Myrskyn tekemiä hajakaatoja on tarpeeksi,metsissä savonmaalakin lahopuuta kerryttämässä.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Yrittäjän on hallittava taloudenpito,ei isot tulot,vaan pienet menot,on hyvä konseppi.Jos kuuluu siihen 20% suomalaisista,joilla rahat aina loppu ja hätävaraa ei ole 1 kk vertaa tilillä ,ei ennuste hyvä jatkossakaan.

Halpa auto , kunnon sahat ja turvakampeet,työtäpelkäämätön luonne,silloin näyttää onnistuminen hyvältä.Hinnoittelu oltava kohdallaan,ilmaista työtä alitaksalla maailmaan mahtuu.Yhteiskunnaliset velvoitteet maksavat,joten huomioitava kulunkina,jotta itsellekin jää työnilon lisäksi vaivan palkkaa.

Itse en vieraan metsään hevin mene,olen tottunut liian huolella tekemään omissa metsissä,joten päivätuotos jää puoleen ammattilaisen työtuloksesta.Nostan hattua Janselle,toivon intoa ja uskoa sivutoimiseen yrittäjyyteen menestyksen kera.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Olen paripätkää sähkölinjaa n. 2 ha:n verran palauttanut metsätalouskäyttöön.Osalla luonnontaimista raivannut tyydyttävän taimikon.Pajukko heinikko kohdat kääntömätästesty ja istutettu.Raivaussahaa kylläkin päryyteltävä tavallista enemmän,mutta aina hehtaarin äkkiä hoitelee ,en torjunta-aineita ole käyttänyt.Jos maa vähäkivistä ,niin silloin leveällä luiskakauhalla tehdyt laajat kääntömättäät helppohoitoimiksi havainnut.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Ei muoti minuakaan ohjaa,ei myöskään puulajivalinnoissa.Kuusia olen istutuksissa joutunut suosimaan,koska hirvet syövät hinnakkaat koivuntaimet.Sama koskee männyn istuksia,tuppaa tulemaan kuituväkkyrää.

Männynviljelyssä olen tyytynyt nyt siemenpuihin ja konekylvöön.Paljon on rauduskoivua luontaisesti kuusen istutustaimikkoon tullut,mutta puolet näkyy pensastuvan ja latvat poikki laiduntamisen tuloksena.Nykymenolla on istutustaimet pääosin kuusentaimia,maalaisjärjellä toimien.

Esillä 10 vastausta, 2,281 - 2,290 (kaikkiaan 3,010)