Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,311 - 2,320 (kaikkiaan 3,010)
  • Metsäkupsa Metsäkupsa

Kyllä tässä pariviikkoa tureikossa jo sahaa laulatettu.Kesä meni rakennushommissa,joten raivuutkin valtaosin tekemättä.Nyt on tällä ostopalstalla monenlaista metsää,ojanpenkkatureikoista aukkoisiin susipuutaimikoihin.Tukit otan eroon,muutoin kaikki energiapuuksi,kun hinta välityspalkkion jälkeen 25e kiinto karsittuna.Ei kannata kolmenkympin propseja lajitella ja mittanauhaa kuluttaa.Lunta tämä tureikko ei oksilleen kaipaa,eikä pakkastakaan.Kaato käy laheammin ja susipuutkin armahtavat paremmin alle jääviä taimia.Ei ole edellinen omistaja kemeroita nostanut,joten 10 ha alalta ilmoituksen tein ennen aloitusta.Työläs on homma,mutta eiköhän lopputulos palkitse.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Tampelaisen ja Tanelin linjoilla ikuiseksi riesaksi siunaantuneen hirviongelman ratkaisusta.Selluvänkyröitä tulee liikaa männiköissä ja on myös henkisesti turhauttavaa ,kun asialle olisi jotain tehtävä.Sitten ihmetellään ,kun kuusta on istutettava,jotta jotain metsää edes tulisi ,eikä maa mahona olisi.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Tämä Metsälehden palsta tuntuu kotoisalta ja keskustelupalstaksi asiallisen hyvätapainen.Päivittäin käyn palstalla lukaisemmassa kommentit ja silloin tällöin tulee jotain kirjoitettua.Gallupin vaihtoedot kaikki sopii,joskaan en ole metsäfirman loppari,vaan itsellinen metsäomistaja,josta näkökulmani ja kokemuksni tulevat,

Metsäkupsa Metsäkupsa

Kuten nm.Metät kunnossa! kommentoi,ei rajanaapuri palstoja pidä helpolla sivusuun laskea.Useimmiten kerran elämässä vaihtaa omistajaa,joten jos mielii omakseen,niin on lähes pakko maksaa ”yli” hintaa.Itsekkin erästä rajanaapuritilaa neljännesvuosisadan jouduin odottelemaan,kunnes onnistuin ostamaan.Jos olisi sivusuun mennyt,niin loppuiän olisi harmittanut.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Olen näytenumeroita Aarre-lehdestä useampiakin lukenut,mutta ei ole tilaukseen johtanut.Metsälehti on oikea alanlehti ja se minulle tulee piisaamaan myös jatkossa.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Olen vuosia monitoimileikkurilla poikaoksia ja tuplalatvoja leikannut ympärivuoden.Näkyvät hyvin pihkohtuvan kesäaikaan,joten en ole havainnut sienitartuntoja.Olen joskus myöhemmin kokeeksi nipsannut pätkän,enkä ole havainnut mitään lahovian alkua.Leikkurilla ei tuumaa paksumpia tule leikatuksi,kun ei mahdu leikkurin terään,joten riskikin lahoon ilmeisen pieni .

Metsäkupsa Metsäkupsa

Käänteistä syksyä ,energiapuu laskussa,kuten havutukit.Kysyntän maailmalla määrää sahatavaran hinnat,naapurimme idästä-länteen ovat valuuttansa arvon hoitaneet fiksusti.Me olemme liian vahvassa eurossa,eikä devalvaatio ole mahdollinen .Joten ei ole ihme,jos markkinaosuuksien puolustaminen on työlästä.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Nim.Kepan linjoilla ja sillä mutulla olen parikymmentä tilaa ostanut,enkä ole vielä kyöhtynyt.Ken vallan laskelmia tekee,niin myös päätösten teko,puhumattakaan tilakaupasta,ei kannata tai uskallus puuttuu.Toiset meistä omaavat enemmän kauppamiehen kykyjä ja kun tyhjästä aloittaa, niin ei siinä paljon voi hävitäkkään aloituspääomaa.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Maanviljavuudelle ja sijainnille kannattaa laskelmissa arvostusta antaa.Paljaahkot kalliot ja pohjattoman lutalikot eivät yleensä kannattavuutta metsänomistajalle yleensä anna.Jos yleisiltä markkinoilta aikoo oman metsäpalstan hankkia,niin odotusarvosta joutuu maksamaan eteläisessä Suomessa.Ne ajat ovat takana päin,kun puilla kauppahinta tulee heti kuitattua ja loppumaa on ns. ilmainen ostajalleen.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Kyllä valitettavasti on yhdyttävä otsikon tekstiin,näin asia todellakin on.Sitten ihmetellään, miksi metsänomistajat kuusia istuttaa,jopa karunpuoleisille maille kitumaan.Hirvet ovat sellutehtaiden halvan kuidun edistäjiä ja lähes ilmaisen lahokuidun lisääjijä.

Esillä 10 vastausta, 2,311 - 2,320 (kaikkiaan 3,010)