Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset
-
Kohtalaisen kohdalleen ennusteeni meni,tästä hyvä jatkaa.Tulevan hallituspohjan suhteen olen Tanelin, ja Mehtäukon kanssa samaa mieltä.Mielestäni Suomen etu olisi Kesk,Ps ja Sdp:n varaan muodostettu hallitus syntyisi,jotta olisi mahdollista tehdä välttämättömät uudistukset säilyttämällä yhteiskuntarauha.
Olemme vasta taloustalkoiden alkumetreillä,kipeitä päätöksiä on tulossa,jos tauti aioitaan parantaa Suomineidosta, potilaan pelastamiseksi uuteen nousun liikkeeseen.
Tanelin innostamana oma veikkaukseni puolipoutaiselle vaalipäivälle:
53 kes
38 Ps
37 kok
33 Sdp
14 vas
12 vihr
9 Rkp
4 KdHallitus:kolmesuurinta ja jos vanhat merkit paikkansa pitävät rkp.Tälle porukalla kyllä Suomi nousuun,mutta Sdp olisi hyvä olla hallituksessa,jotta työmarkkinoilla säilyisi jonkinlainen rauha.
Epäilen Harrastelijan häviävän vedon,persut menee hallitukseen ja Soinista tulee ulkoministeri tai valtiovarain.Kun eilen tentin katsoin,Sdp ja Rinne oli maansa myynyt,joten vaihdan veikkaukseni aikaisemmasta pykälän alaspäin neljänneksi ja oppositioon.Kokoomuksen nostan sijalle 3.
Kyllä Keskustan rökäletappion vaalitulos oli neljävuotta sitten 15,7%,heikoin tulos sataan vuoteen,joten suunta nyt ylöspäin.Nyt taitaa Sdp kokea kaikkien aikojen pohjanoteerauksen kannatus %:n suhteen.Myös Kokoomus ottaa todennäköisesti huonoimman tuloksen vuosikymmeniin.Itse kävin jo äänestämässä,joten ainakin kansalaisoikeus tuli käytetyksi.
Kyllä istutuksia on,kuten on tupannut joka vuosi olemaan.Omiin metsiin reilu 10 000 kpl,valtaosin kuusta.Porukalla siskon perheen metsiin myös,määrä hiukan auki johtuen hakkuiden edistymisestä.Jos menee suunitelmien mukaan ,niin sama taimimäärä osapuileen.
Taimet tulevat: Taimitarhalta,Mhy:ltä ja Metsä-Grupilta.Myyrätuhoja ei olenkaan ole vastaan tullut,ei edes metsämyyrät latvasilmuja syöneet.
Kyllä yhdistyksen olisi tila-arvion Summa-arvolaskelmassa arvon korjaus näkyviin laitettava,muutoin arvio sisältää ylihintaa (20-50%) tilasta riippuen.
Nykyään usein välittäjät jättävät arvonkorjauksen pois näkyvistä ja sitten hintanäkemys ,jolloin helposti vähän kauppaa tehnyt ostaja tarjoaa helposti ylihintaa .Tällä hetkellä toteutuneissa kaupoissa Eteläisessä Suomessa tuppaa ns.ylihintaa kovan kysynnän takia olla likipitäen 30% metsätaloudellisesta kannatavasta hintatasosta.
Jos arvio on tehty myyntiä varten ja on samalla kaavalla kuin esim.kiinteistövälitystoimeksiantoon odotusarvoineen,maapohjineen,puuston arvojen summa,josta sitten arvonkorjaus vähennys, laskelmasi oikea.Ammatti Raivoojan vastaus oikea.
Eiköhän näiden kriteerien kanssa pärjää,vaikka itse kyllä pidän tätä jättöpuu/lahopuu sertikaattia pienissä Suomen aukoissa luontojärjestöjen aikaan saaman tyhjänpäiväisyytenä.Eikös rantametsäsuojavyöhykekin tuplaannu,aina hivuttaavat lisää.Saksalaiset painotalot laskekevan paperin kulutuksen kanssa ovat toivottavasti tyytyväisiä,ei metsää Suomessa hävitetä.
Kyllä uudet työpaikat kivenalla,politiikotkin lupaavat satojatuhansia työpaikkoja ja lopputulos on entistenkin työpaikkojen kato.Itse olen kaksikymmentävuotta odotellut puuenergian läpimurtoa.Kovin on kituliasta valtiovallan ailahtelevan tukipolitiikan ajopuuna tupannut olla.Jos uudet päättäjät olisivat vähän johdonmukaisempia,mutta itse olen tullut kyyniseksi,tyhjän saa pyytämättä.
Uusien jäsenliittyjien ja eroavien suhde n. 1 liittyjä 100 eronnutta osapuileen tähän mennessä Eteläisessä Savossa ,jossa maksukatto 300€.Liittyjät keskimääräistä isompia 100-200 ha ja eroajien keskipinta-ala n.30 ha.Hiljaiset erot alkavat hiljalleen eräpäivän jälkeen huhtikuussa päivittyä,joukossa joitakin mattimyöhäsiäkin,jotka viiveellä maksavat.
On mielenkiintoista aikanaan vertailla ,mitä Etelä-Karjalan 50€ tasamaksu vaikuttaa ,luulisi että isot eronneet tilalliset alkaisivat uudestaan Mhy:n jäseniksi edullisen jäsenyyden ansiosta ja eroja olisi vähän.