Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,571 - 2,580 (kaikkiaan 3,008)
  • Metsäkupsa Metsäkupsa

Harvaan tosiaan kannattaa vaikeissa maastoissa istuttaa ja tukkina aikanaan myydä.Kuitupuun istutus heikosti kannatavaa,jos taimi istuksineen maksaa esim 0,5 € ja puu hakataan satalitraisena tuloa ainoastaan reiulu euro,jos kuutiohinta yli kympin kuutiolta.Aikaa kulunut 20-40 vuotta,joten heikko tili kuitupuun istuttamisesta tulee.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Kysymykseen onko metsästys merkittävä tulonlähde,vastaus mielestäni EI.Kylläkin merkittävä kulunkin aiheuttaja,autot kuluvat ja bensaa ym.kuluu .Saahan valtio arvonlisäveroa kulutuksesta ja jotain lupamaksutuloja,mutta muutoin kuuluu sarjaan,harrastukset maksavat.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Kyllähän se on niin,että ITSE viljeltävä ainakin paperilla ja nostettava tuet.Sadon voi sitten vaikka lahjoittaa tarvitsevalle.Vuokraajan kanssa neuvottelut heti käyntiin.

Metsäkupsa Metsäkupsa

B-vaihtoehdon mukaan,jos mahdollista.Mätästys parasta talvea vasten,mutta nytkin joudun risuja kuivattelemaan,joten tulee kevät mätästys ja heti istutus.

Hiluxmetsurin kaivuri aikaansa edellä,jos on 25-vuotta mätästellyt.Laikkuja tuppasivat parikymmentä vuotta sitten tekemään,ojamullista kylläkin mättäitä ainoastaan tekivät.

Heteka-mätäs hyvä ilmaisu,todellakin vaarana kuivaa taimineen,jos istuttaessa hetkuu.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Lehtijutun leimikossa heittoprosentti iso,pöydän ääressä tehty.Jos leimikko turpoaa,kaikki tyytyväisiä,mutta jos erisyistä pienenee silloin petytään.Tässäkin tapauksessa aletaan heti epäillä vilunkia,isoja kantoja,mutta tukit huvenneet .Jos olisi jopparille myyty,kaikki mahdollista,mutta olisiko puiden laadussa ollut osasyy.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Toivotaan sellubuumin jatkumista,sillä ratkaiseva merkitys ainakin alkuun investoinnin liiketaloudelliselle kannattavuudelle.Tulevaisuudessa varmaan biotuotteet tasaavat kannattavuusriskiä,tärpätin varaan ei taida olla laskelmat nojata.

MetsäGrupille ja metsänomistajille tehtaan on oltava kannattava,muutoin miljardivelka upottaa firman vekselivetoiseksi uudelleen.Kyllä investointi tulisi tarpeeseen,pysähtyneisyyden ja taantuman nujertamiseksi,sekä puuvarojen lisäkäytön mahdollistamiseksi.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Olen pyrkinyt pitämään alusraipikon raivattuna tukkimetsistäkin,joten päätehakkuun koittaessa ei ole kuin vähän pihlaja ym. aurausviitta koon vesakkoa, jotka kaatelen.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Itselläni metsätien hoito halpaa,vanhan traktorin ja lautaskoneen kanssa ajan tienlaidat vuosittain.Samoin lanaan 2 kertaa kesässä tiet ,jotka ovat lähellä.Viime vuotenakin firmat kustansivat mursketta n.150 kuutiota ja itse ostin saman verran.16 € kalliomurske oli veroineen.

Täällä eräs tiekunta hakkuutti ja ajatti energiapuut tiealueelta ja kulut piti kattaa haketuloilla.Toisin kävi,lisämaksua maksattivat jokaisella osakkaalla 100 €,tiluksen koosta riippumatta,jonka jälkeen tuli johdon vaihto.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Tällä hetkellä metsätilan ostaminen kiinteistövälittäjän kautta raharikkaiden hommaa,hinnat muodostuvat yleensä kolmanneksen ylihintaisiksi.

Yhdistysten metsätilahintanäkemykset ylittyvät käytännössä aina tällä hetkellä Etelä-Suomessa Mikkelin korkeudelle asti.Kakkostila tuli kuukausi sittenkin,vaikka tarjosin hinnan ,joka oli oli puusto+odotusarvo+maapohja arvot yhteensä.Tilan osti pörssimeklari.

Olen ostanut maat suoraan myyjiltä,viimeiksi alkuvuodesta sisarelle,hinta asiallinen,jolloin myös metsätaloudellinen kannavaisuus turvattu.Jos kannavuutta vallan laskee,ei tuppaa kannatamaan,ja kaupat kyllä menevät sivusuun. Aina kannatta tarjota,mutta jos aikoo ostaa tällä hetkellä,niin alle pyynnin/hintanäkemyksen tila toiselle ostajalle päätyy.

Itse en sukulaisten kanssa ole kauppoja tehnyt,mutta silti osa kadehtii työllä hankituja metsätiloja,joita olen ostanut reilut paritusinaa omiin ja sisaren nimiin.Olen tyytyväinen kauppoihini ja toivon että m83 nimimerkkikin oman tilansa löytää,tämä maakauppa sattumien summaa.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Jospa Niko ajattelee laajemmin,kaksi suurinta opposition puoluetta ovat Maalaisliiton perillisiä.Heidän voimansa yhdessä piisaa muutoksiin,koska yksikään puolue ei tule Suomessa enemmistöön vaaleissa pääsemään.

Olemme vasta todennäköisesti totuttelemassa köyhtymiseen ja säästöihin.

Esillä 10 vastausta, 2,571 - 2,580 (kaikkiaan 3,008)