Käyttäjän Metsäkupsa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,891 - 2,900 (kaikkiaan 3,008)
  • Metsäkupsa Metsäkupsa

Luonto tehnyt urakkansa ,ei maa paljaaksi jää.Ihminen/maanomistaja urakassaan ilmeisesti kuvauksen perusteella epäonnistunut.Jospa olisi aikanaan kasvanut energiapuuta,litrakokokin 20-v päästä riittävä.Totta puhuen tälläiset rääseiköt,ovat kaikille osapuolille heikosti kannattavia.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Metsä ryvetty lumivaippaan, oksilla tavaraa niskaan tulossa runsaan puoleisesti.Odotin 1,5-v sadejakson jälkeen kuivempia pakkaskelejä,lumikelit jälleen sulaan maahan.Taidan odotella kevät kelejä,jolloin hankintahakkaajalle paremmat olosuhteet.Tyhjän saa pyytämättä,ja kroppakin ruvennut vähän jarruttelemaan.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Talven tapainen helpottanut mm.sahojen puuhuoltoa,joten uskoisin keväämmällä olevan aikaisintaan puukaupan aika.Kelirikkoleimikoilla todennäköisesti jälleen keväällä kova kysyntä.Hinnat taitavat pysyä hyvinkin kuluvan vuoden tasolla?.Itse aion jälleen ennen juhannusta harkita puukauppoja.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Vastapainona joulurääsälle meillä päin olisi tarjolla hakoja lampien pohjassa,toiset oikein uistimien vieheillä koristelluina.Kai joskus siellä kasvaneet,tokkopa taivaasta sinne pudonneet.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Hyvän ja tuuhean joulukuusen löytäminen omasta metsästä yllättävän vaikeaa.Vuosien varrella kun on tottunut valioyksilöihin,niin ei niitä kovin montaa vastaan tule.Taimikot kasvavat hujopuita,joista ei ole kuin suutarin nurkka kuuseksi.Helpommalla pääsisi kun ostaisi kuusikauppiaalta.Omasta metsästä on periaatteeni kuusi tupahan tuoda joulua tuomaan.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Olen mittana käyttänyt nykyisin teräksistä 0.5 lt mittaa,jossa toisella puolella desimitat ja toisella puolella neljännes lt.Mitan päällä suojana pidän laminaatin palasta.Mitan löysin ostamastani kiinteistöstä,jota oli varastona käyttänyt Sm-tason moottoriurheilija.Jos sahoissa menee satoja eikä kymmeniä litroja bensiiniä vuodessa,niin minä ainakin olen senverran köyhä,että huoltamo bensalla sahattava.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Niin maksajan rooli meille poloisille tuppaa jäämään.Yhdysvallat,Kiina ja Intia nauravat partaansa,Venäjä ja Kanadakin siirtyivät peesaus porukoihin.Ei Eu-maista yksin maailman pelastajaksi ole,ei rahkeet piisaa.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Koivikon ym.lehtipuu metsikön uudistamis kokemukset kohdallani työläitä.Heinäys urakkaa ja myyrätuhoja on piisannut.Jos koivikon alle ei ole syntynyt kuusentaimikkoa,tietää useimmiten työlästä uudistamista.Olen istuttanut semmoisten koivikoiden alle kuusentaimia,joissa on kohtalaisesti luonnon taimiainesta.Hakkuussa syntyneisiin reikiin olen sitten paikkonut koivulla.Tuloksiin olen tyytyväinen,joskin hirvet tuppaavat osan näistä kuusien sekaan paikotuista koivuista tärvelemään.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Itse olen antanut metsä osuuden korvauksetta,mutta laanista ja tiestä olen perinyt korvauksen.Yleensä asian olen neuvotellut puiden ostajan kanssa.Korvauksen olen ottanut hiekka tai murske kuormina,joskus ovat maksaneet ”auraus ym”korvauksena.Korvauksen olen tapaus kohtaisesti räknäillyt,niin että hyöty jakautuu osapuolten kesken.

Metsäkupsa Metsäkupsa

Liian yksitotinen fanaatikko,tulee mieleen lähi-itä.Mutta todentotta,elää niin kuin opettaa.Hiilijalanjälki pieneksi hänen askeettisella elämän tavalla kieltämättä jää.

Esillä 10 vastausta, 2,891 - 2,900 (kaikkiaan 3,008)