Käyttäjän Panu kirjoittamat vastaukset
-
Olisiko lähdettä tälle? Olen nähnyt erittelyn ”typen määrä puun eri osissa” ja sen mukaan oksissa oli eniten. Valitettavasti ei nyt ole tätä lähdettä käsillä.
Edit: kirjoititkin ”Tärkeä” ja se kyllä pitänee paikkansa.
Mielenkiintoinen artikkeli @Pauli! Kuvan perusteella näyttäisi, että NP on ylivoimainen myös männikössä vaikka jutussa sanotaan, että tummin ja tuuhein latvus tuli salpietarilla.
Korhonen ei perustele väitettään, että vaste on paras 3-5 vuoden päästä ensiharvennuksesta eikä hän ole tutkija, joten suhtaudun hieman skeptisesti.
Toipuu hyvään kasvuun, eikös se ole lannoituksen tarkoitus? Olen ymmärtänyt, että lannoitus vahvistaa latvusta mutta ei juuristoa ainakaan yhtä nopeasti ja siksi tuulituhojen riski kasvaa.
Minua kuuset ovat yllättäneet vain tuhoilla eikä sekään kai pitäisi olla yllätys.
Pölkyn alueella oli se 2 miljoonan motin myrskytuho, joka räjäytti tarjonnan ja romahdutti hinnat. Itsekin tuli Pölkylle viime vuonna myytyä, ennen Paula-myrskyä.
Hienoa, että Pölkky menestyy. Se tarkoittaa, että myös maksukykyä puusta on.
Metsänuudistuksen investoinnin suuruus on oltava sellainen, että taimikon tai kylvöalueen arvo heti uudistuksen jälkeen on vähintään sen mitä siihen sijoitettiin. Tulevina vuosina arvon pitää kasvaa joka vuosi.
MO:lle tuleva tuki vaikuttaa kantohintaan lähinnä alentavasti.
OK kiitos, luulin että oli tulossa tämän vuoden alusta:
”Tämän hetkisen arvion mukaan uusi tukijärjestelmä voisi tulla voimaan vuonna 2023 tai 2024”
Pitikö se pienpuun korjuun tuki loppua joskus? Ainakin vielä siitä kerrotaan Metsäkeskuksen sivuilla ja se löytyy hakulomakkeesta.