Käyttäjän Panu kirjoittamat vastaukset
-
Niin, onhan se vähän erikoista kun saha tarjoaa niistä järeistä männyistä ensiharvennushinnan ja sitten pitäisikin järjestää moto toisen kerran paikalle ja myydä ne samalle sahalle hankintana kovalla hinnalla.
Kokemusta on tuosta siemenpuiden kasvatuksesta ensiharvennukeen asti. Järeää oksatonta runkoa syntyy. Sitten niistä tarjotaan ensiharvennushinta, koska ne poistetaan ensiharvennuksella.
Kuten Puuki sanoo, kokonaan sorastettava ympyränmuotoinen kääntöpaikka on menneisyyttä eikä siinä ole järkeä nykyisen kokoisten puutavara-autojen kanssa.
Jos lenkin tekee niin se kannattaa tehdä mahdollisimman suureksi ja sen keskelle jää kasvatettavaa metsää.
Mikä on ongelma sen kiven kanssa? Kyllä se auto kääntyy T:ssäkin kunhan sakarar on tarpeeksi pitkät ja kainaloissa tilaa. Tietysti se ympyräkin pitää olla iso jos semmoisen tekee. Kannattaa huomioida, että autot todennäköisesti kasvavat tulevaisuudessa.
Edelleen jäi uupumaan ne taimitarhojen nimet. Itse ostin viimeksi 15 laatikkoa, montako niitä pitää ostaa että kuusen hinta menee alle tuon 20s/kpl?
Miltä taimitarhalta? Itse ostin sellufirmalta kuusen taimet 20s/kpl. Suoraan taimitarhalta, jolta ne tulivat hinta on 56s/kpl:
Kyllä mun kokemuksen mukaan ajokoneen telaketjut hajottavat tietä varsin tehokkaasti toisin kuin rekan pyörät.
Riippumatta tien omistuksesta kannattaako sen kunto riskeerata pinoamalla tieltä?
Oletteko tosiaan sitä mieltä, että puut pinotaan tieltä käsin sulan maan aikana? Itse en ole tähän ikinä suostunut vaikka sitä kovasti ehdotellaan. Tie hajoaa enemmän tai vähemmän ja ostaja saattaa sen korjata tai sitten menee riitelyksi.
Viimeksi pari kk sitten soitin naapurin puiden ostajalle ja kehotin korjaamaan tien.