Käyttäjän Panu kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,381 - 1,390 (kaikkiaan 2,174)
  • Panu Panu

Pottiputki annostelijalla maksoi 350€ ALVeineen. Siitä ALVit pois ja loput vähennyksiin niin hinta menettelee. Tottakai se on vielä turhan kallis normipottiputkeen verrattuna mutta hinnat varmaan laskee edelleen jos näitä aletaan enemmän käyttää.

MHY teki istutuksen ennen Juhannusta ja kävin kuukauden päästä katsomassa. Ei mitään ihmeellistä kasvua vielä mutta pääasia kunnossa eli taimet hengissä. Kuivuuden takia kasvukausi oli taimille eloonjäämistaistelua.

ArGrown pitäisi vaikuttaa nimenomaan juurien kasvuun ja sitä kautta sitten taimen kasvuun.

Panu Panu

Jos nyt puhutaan arGrowsta niin se on tainnut tulla Suomessa käyttöön vasta tänä vuonna. Minulla istutettiin yksi ala kuuselle MHY:n toimesta arGrowlla ja itse istutan tänä viikonloppuna myös kuuselle toisen alan arGrow-lannoituksella.

Ensi kesänä tai seuraavana voi ihmetellä tuloksia.

Panu Panu

Mulle on sattunut itse nauhoittamallani leimikolla. Silloin opin, että muutama nauhankappale pienissä puissa ei riitä. Ostaja neuvotteli naapurin kanssa ja puut jäivät naapurille. Ne olivat järeitä kuusia, joista oli tehty tukkia.

Panu Panu

Vaatimalla voi saada mutta esim. laki tuskin vaatii korvaamaan enemmän kuin vahingon määrä. Mutta riippuen puiden iästä pitää tietysti odotusarvoa laskea.

Panu Panu

Maksoivatko 2x hinnan? Normaalisti kai tarjoavat ihan 1x hintaa vaikka menisi naapurin puolelta.

Panu Panu

Kyllä se kasvu enemmänkin toukokuun alkupuolella alkaa (tosin riippuu vähän vuodesta) ja kesäkuu on paras. Noi elokuun lopun kasvupyrähdykset on vähän outoja, johtuisko vain veden imemisestä sateella mutta kaikki lasketaan.

Panu Panu

Kasvukausi alkaa toukokuussa ja päätyy lokakuussa eli 5-6kk kasvaa. Syys-lokakuussa kasvavat vain juuret.

Panu Panu

Suuryritysten maksuaika pikkufirmoille on normaalisti 90-120 päivää, siinä ei ole mitään uutta eikä ihmeellistä. Korjuuyrittäjä tekee tietysti hommia sille, jolta saa parhaan sopimuksen, ihan normaalia markkinataloutta. Pahin mitä yrittäjä voi tehdä on mollata asiakastaan mediassa esim näistä maksuajoista, silloin sopimus päättyy lähes varmasti.

Panu Panu

Jatkuva kasvatus on nyt mediassa ja Brysselissä kaikessa parempi kuin jaksollinen.

Panu Panu

Tuoton kannalta kassavirralla ei ole mitään merkitystä. Itsekin aina ihmettelen miksi laskelmat keskityvät kassavirtaan. Kassavirtaa saa aina halutessaan hakkuilla tai palstan myynnillä.

Esillä 10 vastausta, 1,381 - 1,390 (kaikkiaan 2,174)