Käyttäjän Panu kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,571 - 1,580 (kaikkiaan 2,174)
  • Panu Panu

Sain kemeraa ensi kertaa viime vuonna. Yllätyin kun niistäkin tuloista pystyi tekemään metsävähennyksen.

Panu Panu

Itse en lähtisi riskeeraamaan 18cm läpimitan kanssa. Tämä on varmaan alueellista mutta itse olen viime aikoina saanut 3,1-3,8m pituuksia tarjouksiin 15-16cm läpimitalla. Ja nämä eivät ole olleet apumittoja mutta eihän sitä koskaan tiedä kuinka paljon niitä tehdään.

Panu Panu

Kiinteistökauppa verkossa eli MML:n nettipalvelu on tosiaan tehnyt tuloaan yli 5v. Kun ostin talon vähän yli vuosi sitten ja otin pankkilainan niin pankki ei ollut koskaan kuullutkaan tämmöisestä. Hirveä vääntö oli pankin ja myyjän kanssa saada heidät suostumaan käyttämään nettipalvelua. Viime metreillä myyjä perääntyi ja ilmoitti, että kaupanvahvistajaa on käytettävä. Se tarkoitti mm. sitä, että jouduin maksamaan pankille 400€ lainhuudosta (ei saanut hakea itse).

Kaupanvahvistus ja lainhuudon hakeminen on hyvä bisnes eri tahoille ja siksi vastustus MML:n palvelua kohtaan on kova. Muistakaa aina vaatia verkkopalvelun käyttöä kiinteistökaupassa niin kyllä se pikkuhiljaa yleistyy.

Panu Panu

Toi on kyllä aika paha, jos puukaupan päättymiseen riittää se, että metsä saa GP:n huomion. Ymmärrän kyllä asiaa isojen firmojen kannalta, toisaalta luulisi että löytyisi pienempiä ostajia, jotka eivät pelkää GP:tä.

Panu Panu

En ole perehtynyt mutta täällä on esitetty, että Koneen Säätiöllä ei ole mitään tekemistä Kone Oyj:n kanssa. Sen verran kaikki varmaan tuntevat Herlinien suvun tarinaa, että välit ovat olleet poikki joka suuntaan.

Perinnönjaossa säätiö on ilmeisesti mennyt Ilonan hallintaan. Säätiö näyttää omistavan 11% Kone Oyj:n osakkeista eli säätiö päättää mitä Kone Oyj tekee eikä toisinpäin.

Panu Panu

Eiköhän tuolla kohta saada selko mikä alue on HCV:ta ja mikä ei, FSC:n edustaja/auditoijahan tämän kai päättää. Sen jälkeen hakkuiden pitäisi jatkua. Elleivät ostajat sitten tosiaan pelkää GP:n loanheittoa vielä siinäkin vaiheessa. HCV ei käsittääkseni estä hakkuita vaan rajoittaa niitä.

Panu Panu

Yksi hehtaari ei riitä, HCV:t on aina laajoja alueita.

Panu Panu

No tässä Värriön tapauksessahan tuli esiin, että 10m3 kuollutta (vai laho?) puuta hehtaarilla tarkoittaa HCV-statusta. Tuo määrähän tarkoittaa, että puu on kasvanut hyvin. Kuolleista raipan kokoisista puista on vaikea saada 10m3 kasaan.

Panu Panu

Metsävähennys pitäisi olla tilakohtainen, nyt sitä käytetään ”väärin” ostamalla tiloja entisten tilojen puukaupan verotuksen minimointiin.

Panu Panu

Vaikka metsävähennys ehkä kannustaa ostamaan tiloja niin ei se 60% riitä kattamaan puuston arvoa.

Esillä 10 vastausta, 1,571 - 1,580 (kaikkiaan 2,174)