Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset
-
No onhan sekin osallistumista kun katsoo vieressä kun osaava asentaja tekee tai kuuntelee kun isot pojat juttelee miten se tehdään. Kyllä kalvoja joutuu joskus vaihtamaan. Ei mitenkään usein mutta huolto-osia nekin on.
Pavekka 30.3.2021, 11:21On niitä ollut. Männän päästä sen näkee. On vähän hakatun näköinen. Varmaan tuosta syystä muovikehät oli muotia. Ja käytetäänhän niitä vieläkin. Stihl käyttää paljon tavallisia laakereita toisin kuin huski joka pyrkii veistelemään kaikkea omaa ja erikoista. Ei liikkeiden ole pakko niitä tehtaan organisaatiolta ottaa jos markkinoilta saa. Sama tuote kuitenkin.
Pavekka 30.3.2021, 11:06Heinikkoa olen isolla raivurilla niittänyt. Siinä se on hyvä kun lääni on pieni ettei paino pääse vielä tukahduttamaan. Todella tehokas niittokone iso raivuri pitkällä siimapäällä. Tosin vie isostakin koneesta kaikki tehot. Ojaperkuisiin ym. Ottaa mieluusti pienemmän.
Pavekka 30.3.2021, 10:48Paha paikka. Ja hyvä vinkki. Ei ole osunut vastaavaa. Kooli on kovaa ainetta paha työstää jos siihen menee. Täällä maksoi laakerit stihlillä kuus euroo ja laakeriliikkeessä ois n.viisi. Sahaa ei käy tavalliset. Pitää olla korkeakierroslaakerit. Kyllä ne laakeriliikkeessä tietää jos muistaa sanoa mihin tulee.
Pavekka 25.3.2021, 23:27🙂
Pavekka 25.3.2021, 22:28Niin no oikeasti se ei ole tyhjäkäyntisuutin vaan matalakierros suutin. Se vaikuttaa koko kierrosrekisterissä mutta pääosin säätää kiihtyvyyttä ja tyhjäkäyntiä.
Jos la loppuu niin se viittaa että l:ä on liikaa auki. Joskus la läppäakselin vipu ollut vääntynyt niin ettei ota säätöruuviin kontaktia.
Se voi olla että tuossa mallissa on vain yksi seosruuvi. Se toimii päinvastaisella kiertologiikalla. Laittelin just 450:stä. Jossa oli tuo zaman yksi ruuvinen versio.
Ellei säädöt auta siellä on joku muu vika.
Pavekka 11.3.2021, 14:31Tulpan musta väri viittaisi rikkaaseen seokseen. Palotapahtuma varmaan kaipaisi vähän tutkimista. Outo tapaus jos käynti on silti normaali. Muuten tankin ajoaika vertaus ei ole kovin tarkka mittapuu kun sahat ja tankit on erilaisia. 346: kin on kahdella eri sylinteritilavuudella. Mark2:ssa viritysastetta on nostettu edeltäjäänsä verrattuna ja bensaa enemmän polttamalla sitä tehoa tulee. Ominaiskulutukseltaan välihuuhdellun moottorin pitäisi olla tavallista parempi. Eli jos 50cm3 346 vie vähemmän kuin 550 niin kyllä se vikaan viittaa. Tai sitten tunen ohjelma syystä tai toisesta pitää seosta manuaali säätöistä rikkaammalla jos olosuhteet on vertailukelpoisia.
Pavekka 10.3.2021, 21:19Husqvarna on niin suuri toimija että se voi suunitella ja tilata laakerivalmistajilta omanlaisiaan villin mittaisia laakereita. Ja niinhän se tekeekin. Miksi se niitä muille myyntikanaville halvemmalla myytäväksi antaisi? Ei niitä laakeriliikkeistä löydy. Toki käyttää se standardi mallejakin. Niitä tietenkin löytyy muualtakin.
Pavekka 10.3.2021, 19:22Juuri näin. Laakereista vielä että huski käyttää erikoisia juuri sen vuoksi ettei niitä haeta laakeriliikkeistä. Käyttäjälle se tarkoittaa ettei niitä voi vaihtaa parempaan eikä huonompaan. Vain niihin mitä huski toimittaa.
Pavekka 10.3.2021, 19:07Niillä täytetään tyhjää tilaa eli nostetaan kampikammion puristussuhdetta. Hitausvoimiin se tuskin liittyy koska osuus koko akselin painosta on melko pieni. Muovi on vaan halpa täyte.