Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 581 - 590 (kaikkiaan 791)
  • Pavekka

    Niitä saa olla koko ajan ruuvaamassa jos kulloinkin parhaan säädön aallon harjalla sahailee. Ja kaiken parhaimmat ruuvaajat tuo ne takuu huoltoon kun ihan itsestään ilman syytä hajosi.

    Tavallinen riittää. Jos se peruslukemilla toimii se on hyvä. Parempi olla vähän rikkaalla niin on vähän varaa. Hyvin yksinkertainen asia mutta parranpärinää piisaa samoin kun öljyprosentista joka on kaksi.

    Pavekka

    Niitä on aika monta kovapalkkaista ammattimiestä jotka sahaa hoppysahalla.  2234:ssa ei ole vanhaa perinteisen mallista suutin kaasutinta. Eikä sitä säädetä niiden opeilla. Huiput saa korvallakin mutta kmittari on virallinen työkalu.

    Pavekka

    Jos saha on vähän sahattu niin miksi siinä on noin paljon uutta osaa? Jos sitä kovin on korjailtu niin tuleehan siitä jo itsessään helposti uutta vikaa. Jos se uusi kaasutin on tarvike eikä alkuperäinen niin vikaa voi olla siinäkin. Säätöarvot ja ohjeet kaasuttimelle oli jo ketjun ensimmäisellä sivulla. Ei kai niitä tarvii uudestaan laittaa?

    Pavekka

    Peukalokaasu sammuttimet on välillä vähän rasittavia kun niiden vivustot vääntyilee ja kuluu. Pitää vähän ajan kanssa tutkia miten niiden kuuluu toimia. Ei vaikuta puolavialta. Ohita sammutin irrottamalla johtoliitin ja koita miten kone ja kipinä käyttäytyy.  Jos alkaa toimimaan jatkaa sammuttimen tutkimistä. Ellei toimi vieläkään etsii lisää sitä kipinää.

    Pavekka

    Kyllä nykysahat vaatii huoltoa ihan samalla tavalla kuin ennenkin ellei enemmän. Tosin kuka niitä metsässä alkaa laittamaan. Metsässä metsähommat, pajalla pajahommat. Tulpan vaihto on yleensä alle viiden minuutin homma. Sen voi tarvittaessa vaihtaa vaikka metsässä. Mitä niitä ennalta ehkäisen vaihtelee. Niiden viat ei ole niin yleisiä mitä ajatellaan.

    Pavekka

    Vaatii oman erikoisketjun, niita on myyty pakettina terottimen ja laipan kanssa. Teroitin ei toimi tavallisella ketjulla ollenkaan. Systeemiä ollut myös sahaan kiinteästi asennettuna.

    Purkutöissä menee kun terä tylstyy nopeasti ja teroitus silmänräpäyksessä. Normaalissa puhtaan puun sahuussa turha keksintö. Leikkuu huono.

    Pavekka

    Liikkeet ei mielellään ota noita tutkittavaksi, niihin ei saa osia eikä työstä palkkaa. Jotain valohoitoa voivat koittaa jos ei kestä kauaa. Merkkikoneista voi laskuttaa. Kiinalaisissa ostetaan uusi tilalle.

    Pavekka

    Olisi se nyt kumma ellei stiilin suurin ja kallein ammattikäyttöön kelpaisi?  Vähän kallis autotallin koristeeksi.

    Pavekka

    Autoissa ajonestolaite höräyttää moottoria muttei anna käydä,vastaava tekniikka olisi aggrekaateissa aika turhaa. Todennäköisemmin öljyvahti vain maadottaa puolan eli jos kipinä on mitattu toimivaksi öljyvahtia on turha tutkia enempää. Näissä nettihölinöissä menee usein moottorit ja moottorit sekaisin. Yleensä syynä on huono polttoaine,puristusvika tai kaasutin ongelma. Viimeksi mainittu oireilee käyntihäiriönä muttei yleensä käyntiin lähtemättömyytenä. Sulje bensantulo tankilta,kuivaa sylinteri huolellisesti ja tuikkaa tuoretta bensaa kurkusta. Vetele käyntiin. Ellei yritä voi epäillä puristusvikaa. Pilotit ja jarrukliinerit voi piilottaa ettei koneet ja käyttäjä opi semmosiin.

    Pavekka

    Resonanssi toimii kahteen suuntaan. Se imee ja tuuppaa molempiin suuntiin kymmeniätuhansiä kertoja minuutissa. Eli kyllä sillä vastuksellakin on osuutensa.

Esillä 10 vastausta, 581 - 590 (kaikkiaan 791)