Käyttäjän Pavekka kirjoittamat vastaukset
-
Vanhoissa huskun raivureissa näkynyt noita kampikammion kautta otettavia korvausilmoja. Mikähän niiden toiminta-ajatus oli? Ainakin olivat saastaisia ja ikäviä laitettavia. Ei ole onneksi näkynyt enää.i
Kiinnostaisi rasvakysymykset erityisesti talvikäytössä. Eli tuleeko kulmaan hammaspeikko jos iskee sinne muuten käypää mutta jäykempää nlgl2 rasvaa nollan sijaan.
Pavekka 10.1.2021, 20:30Joskus ihmeteltiin miten vipukirves yrittäjä on voinut tehdä päivätyönsä niinkin vastuullisessa työssä kuin lennonjohdossa. Nyt ihmettelen miten paikan ykkösräksyttäjä nuorten koulutustehtävissä. Netissä nyt voi vedellä kilareita ja sekoilla mutta kakaroiden edessä pitäisi olla kunnolla. Toivottavasti onnistuu.
Pavekka 9.1.2021, 10:39Välihuuhtelu ja tietokone ohjaus molemmat tuotiin juuri päästöjä vähentämään. Eli vähentää raa’an läpimenoa ja seosvirheitä. Dolmar käyttää katalysaattoria. Luultavasti hinnan vuoksi. Huski ja stihl markkinajohtajina saa kamoistaan paremman hinnan eli niillä on enemmän pelivaraa hienompaan tekniikkaan joka samalla antaa muitakin mahdollisuuksia.
Pavekka 9.1.2021, 09:31Se vähän riippuu mitä pa-ongelmilla tarkoittaa. Polttoaineen laatuongelmat on mielestäni harvinaisia tai hyvin harvinaisia. En muista että olisin koskaan ostanut huonoa bensaa. Enemmänkin käyttö/käyttäjävirheitä ja diagnoosivirheitä. Valmisbensan käyttö rajaa autimaattisesti osan käyttövirheistä pois. Siinä mielessä hyvä ja on sillä muitakin etuja mutta suomessa on korkealaatuinen mittaribensa.Ainakaan sahan tekninen toimivuus ei ole laadusta kiinni jos pysyy oktaani ym. Suosituksissa.
Kyllä alkylaatin huomaa heti hajusta kun saha lähtee käymään. Sillä on oma selkeä arominsa. En nyt heti muista oonko just 241:llä todennut mutta monella muulla.
Pavekka 8.1.2021, 22:59Kytkinkikka jätkälle. Laita saha käymään väärinpäin. Paina hiukan jarrua ja nosta kierroksia. Sitten yhtäkkiä jarru pois ja kierrokset tappiin. Tadaa.. Toinen, kiilaa kytkin tikulla, vedä startti huulille ja pidä. Sitten vaan vedät ketjulla puuta vasten. tadaa uudestaan. Eikä tarvi vasaralla hakata
Pavekka 8.1.2021, 22:44Tuohan oli kuin nesteen mainoksesta. Kyllä valmisbensa käy mutta osa sen väitetyistä eduista on marginaalisia tai epäoleellisia. Esim. Altistuminen tankatessa ja säilyvyys. Kyllä 98 vielä ylivuotisenakin menee ellei tankissa muuta ole joukossa. Lisäksi modernit sahat on pääosin välihuuhdeltuja ja osa tietokoneohjattuja. Savua tulee molemmilla eikä ne kummallakaan varsinaisesti terveellisiä ole.
Pavekka 8.1.2021, 14:53Pakkaskäynnistyvyyttä pienkonebensalla on moitittu. Ei se mikään suuri ongelma voi silläkään olla kerran paljon myydään. Säätö paikallaan jos vaihtaa. Lähinnä hyödyttömyys munkin mielestä suurin ongelma.
Pavekka 7.1.2021, 16:45Ymmärsinkö oikein että jätkä käynnisti pakkasmetsässä yöpyneen sahan kytkimestä, napauttamalla vänkärillä avainta? Höh… Olisit kiilannut puutikulla kytkimen ja vetänyt ketjulla puunrunkoa vasten. Tai vielä helpommin imaisut poskareilla (ei henkeen) pakoputken reiästä alipaineella.
Pavekka 7.1.2021, 16:37Huskin akkusaha pitäisi olla hyvä. Tosin konsernin hinnoittelu hiukan rajoittaa kokemuksien hankkimista. Saa jokusen kerran ladata norppasähköllä että saa maksuun. Liikkeessä otin kylmätyypit eikä mieltynyt. Pitäisi testata käytännössä. Ruuvinvääntimissä akkuteknologia on paikallaan tulee käytettyä eikä varastoitua. Siinä mielessä tommonen makita ois parempi ei akut pilaantuisi sahaussesonkien välissä.
Pavekka 7.1.2021, 16:13Kyllä niitä käyntihäiriöitä tulee aina välillä. Syyt on moninaiset eikä kaikki aina edes selviä. Jotkut yksilöt vaan on käyntivarmempia kuin toiset. Voi olla bensassa voi olla muualla. Bensa, tulppa ja kalvot on ne mitä on helppo syyttää. Melko harvakseltaan vika niissä ainakin jos bensa on tuoretta. Yleensä menee niin että kun diagnostiikka on tuloksetta käyty läpi niin kaasuttimen vaihto auttaa. Tilhin tronic raivureissa oli ongelmia alkuun. Niissä on vissiin nykyään oma softa tms. Alkuun se vaan siirrettiin moottorisahoista. Magneettiventtiileitä tronikeissa menee. Aiheuttaa juuri käyntihäiriöitä. Jos umpimähkään vikaa korjailee sitä voi testata kun ei ole kalliskaan. Vaihto ei ole vaikea mutta vaatii ehdotonta huolellisuutta.