Käyttäjän Perko kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 3,371 - 3,380 (kaikkiaan 4,463)
  • Perko

Aiemmin oppineet ehkä laskee ja uskoo  massan tuotantoon  eli pelkkään kuutioiden kasvuun ja pitämällä  sankka metsä.  Sitä voi jatkaa kukaan heitä  ei estä .

Perko

Niin erehdyin kun laitoin tuohon esimerkkiini jk – propsille korkomenon, pahoittelen !  Muuten laskuni on lähes live-tietoa metsästäni.

Perko

Noista laskemistanne selviää vain ,  vielä on sitä bresneviläistä hapatusta.   Paljastuu sekin  vaikka suuresta hatusta vetelette arvot  laskuihin olkoon pää hatun sisällä tai ei niin  tulos on huuhaata , pässinlihaa.

Perko

Aurinko paistaa ikkunoista ja parhaina päivinä keväällä energia;  800 W/ m2.  No nuo ikkunat ovat olleet  siinä seinässä kuin  metsän puut metsässä eikä niistä tarvitse korkoja maksaa.  Mutta jos ostaa metsän osia tai taimi ( puolivalmisteita ) niin ne ovat ehkä koronalaista juttua mutta eivät omat puut jotka jatkuvasti jk tuottaa jopa uutta ”pulivalmistetta” . Ikkunaverot ovat  poistettu kauan sitten.   On se hyvä pohtia sitä miten itse asiat ymmärtää!

Perko

Puuhastelijan ja miun puhe on turhaa.

Perko

Avoviljely 2082  myynti  15392 € 350 m 3 (1500€ x 4% x30 v) = – 4865 €

Tulos 10527 € No ei huono 175,45€/ha /vuosi.

Perko

Jk     metsän   vuosi       saldo    0% korolla   puhtaana käteen

22             ( myyty 56oo  )

34             4600

46             9310

82          25093,34 €

Keskituotto          418,22 €/ha / vuosi  ilman propsia ja rankoja!

Korjattu 27.7. 2022  9:24

Avoviljely    82      15392 €        350 m 3   (1500€ x 4% x30 v) =  – 4865 €

Tulos                        10527 €       No ei huono   175,45€/ha   /vuosi.

Perko

Kyllä  täällä käy  väkeä  ja olen tarjoillutkin  sen mitä nuotiolla on saatu noettua.  Joskus talvisin vaellamme naapurin kassa laavulle ja ihaillen seuraamme oivalluksiamme.   Niin kutsun voisin  lähettää mutta kun lähestymiset täällä  ovat olleet sitä ihtiäää niin jääköön. Aavistan  myös ettei  kysymyksesi ollut aito niin se siitä.   Hakkuumiehet ,  ”asiantuntijat”  ja ranskalaine proffa  saunottiin herkkujen kera taukotuvalla.  Sanoivat olleen ekakerta heille   myyjältä.

Perko

Miulle riittää ihan paikalliset tiedot  ilman HS juttuja joissa toimittajat sekoittavat sanomiset. Tällä palstalla käsitellään  näitä kytännön sovelluksia enkä  lehtitalojen tai Ylen ohjelmia  vie mettsääni.  No Kummeliin viittaava  olen nähnyt metsässä.

Perko

@ jarru , Hyvä havainto mutta kun jää 2000 edestä  propsia tukkimuutoksessa  ja muutama ikihonka kasvamaan niin se on just optimi hetki myydä  jk ssa.   Voisitko näyttää kun on noin hyvässä mallissa muuten.   Itse teen tuolla sapluunalla  jälleen  ens’viikolla.

Esillä 10 vastausta, 3,371 - 3,380 (kaikkiaan 4,463)