Käyttäjän Perko kirjoittamat vastaukset
-
Noista Veissarin mittauksista näkyy ja oppii ettei aukon nopeakasvuisilla istutuskuusikolla ehdi tavoittaa toisen koeruudun ns ”harsitun jätemetsän” tuottavuutta kun sitä käsitellään jk:n tavalla.
Alkusijoitukset molemmissa ovat jotakuin samansuuruiset. Koe jatkuu joten seuraamalla mittauksia saa siitä uutta tietoa ja lisää oppia jatkossakin. Tuossa vertailussa toteutuu myös se ( polkupyöräsyndrooma) 30 vuoden kärvistelyineen.Näinhän tämä juttu jatkuu lisätiedoi jos kiinnostusta jk:kseen on.
Visakallolla oli jo tasaan vuosi sitten jonkinmoin herääminen!
Perko 22.2.2022, 14:23Turve menetti nopanheitossa uusiutuvuuden niin pitää arpoa uudelleen niin kauan että uusiutuvuus palautuu. Helppo homma.
Perko 22.2.2022, 12:48Visakallo on hyvinkin oikeassa kokopäiväisistä kirjoittelijoista. En viitsi vastailla selviin asioihin eikä ne miksikään sillä muutu.
Perko 22.2.2022, 12:06Kurki, niin monessa kohtaa netissä on sitä samaa juttua. Miulla on enimmiten omaan käyttöön kaapattuja muistiinpanoja niissä vain harvoin on ”polku” tai tekijä.. Annelin antama teksti on ainakin sitä saman tutkimuksen tulosselostusta. Hyvä kun löytyi! Jossain tutkimuksen koealat oli koko Suomen pituudelta, muistelen nähneen sellaisenkin. Siitä saattaisi löytyä monelle sopiva vyöhyke vertailu ihan läheltä.
Visakallo yritä kestää. Olen verottajalle palkattomassa tehtävässä ja sen takia nuokun tässä näppäimistöllä päivälläkin.
Perko 22.2.2022, 08:18Puuki, missä se firman mainos ääni on? Miksi ei saisi ollakin kun on tietoon perustuvaa kykyä esittää.
Perko 22.2.2022, 07:50Kurki, voipi olla, että jostain noista jutuista olen kerännyt aikoinaan tietoa. Vessarin koealoista on tutkimuksia ja julkaisuja laajasti. Katso vaikka googelilla ja monsusta.. toivottavasti löydät.
>metsäsuunnittelu ja jatkuva kasvatus – monsu.net<Perko 21.2.2022, 21:28” taloudellinen vastuu on täysin metsänomistajalla.” Sitähän miekin kerron ja koitan kaikin tavoin etsien kykyä parempaan metsätalouden hallintaan. Tehtävä on erikoinen kun maksajat ovat kimpassa ja myyjät kilvoittelee ja riitelee kuinka tuotteita tehdään. Joltain kohdin olen kanssasi samaa mieltä muutamien puheista täällä mutta omia tietojani ja kokemuksiani vastaa en toimi.
Perko 21.2.2022, 20:44Visan kommentoinnista ajattelin savolaiseksi Niin sitä jälleen erehdyin vai oletko?
Perko 21.2.2022, 20:21Visa, missä maakunnassa metsäsi sijaitsee?
Perko 21.2.2022, 19:39Juu tulee kunhan sen ehdin hakea uudelleen. Sekin on julkinen juttu mutta en heti löydä alkuperäistä tutkimusta. Tulee kuitenkin, tuota voitte mittailla jo aluksi..
Lisäys; Tutkijat oli havainneet tuossa edellä Ah ssa reilusti tuulivaurioita kyllä kai niilläkin on vaikutusta kääpäongelmaan sattuvat vielä sulanmaan aikaan. Pari innostunutta (koneella murskaten juuret) alaharvennusta 2000 taimikossa ei ainakaan vähennä vaurioita eikä lisää juuri tiliä. En ole itse perehtynyt moisen haittaan. Puukin tavoin uskon tutkijoiden tekstiä.