Käyttäjän pihkatappi kirjoittamat vastaukset
-
Mikä taho kyseenalaistaisi fsc sertifikaatin järkevyyden eurooppalaisille asiakkaille eri maissa. Ongelma on kotimainen ja metsäyhtiöiden kannalta ihan ok. En ymmärrä miten tämä voisi ratketa kotimaisin voimin niin että joku uusi serti olisikin tuolla vessapaperin ostajalla parempi.
Niinpä, muokkaus, istutus ja oikea-aikaiset toimet kuitenkin luontoarvot huomioiden ja lannoituksen jälkeen lopulta suojelu. Ei järjen hiventäkään.
Latvakuusi kirjoitti tuolla toisessa fsc ketjussa, että Kiinaan voisi mennä tavaraa esim metsälapista. Nyt Suomen kaikki sellutehtaat ovat naimisissa fsc sertifikaatin kanssa. Uskon myös että Kiinan markkinoilla sertifikaatti on toistaiseksi merkityksetön. Siinä on puolensa, että jalostus ja tuotot jäävät kotimaisille firmoille, mutta tämä kotimaisuus tarkoittaa samalla sitä että fsc sertifikaatti määrää kohta mitä meidän kaikkien metsissä saa tehdä.
Ms200 on mun vakiovaruste ja sillä ojanvarsi pajut lähtee parhaiten.
Akku raivurin kun hankkii, kehtaa sahailla vaikka kesäyöllä asutusten lähellä. Itekin miettinyt että eräänä päivänä akku raivuri on hankittava, mutta en ala noita teatailemaan, pitää olla hyväksi todettu vehje.
Tolopainen on nyt hakoteillä. Tienvarressa rungoissa on usemmiten hiekkaa, jokainen leikkaus tylsyttää terää. Jotta saha jaksaa vääntää tuolla tylsyvällä terällä, siinä pitää olla tautia takana. Itse olen raivannut tienvarsia joskus moottorisahalla. Omissa metsissä, kun kaikki hoidot tekee suurinpiirtein ajallaan, 460 olisi oma valinta. Heinän niittoa en nykyisin tee raivaussahoilla ollenkaan, joskus tein työkseni ja bensat siinä kiehua porisi sekä yksi kytkinrumpu hajosi kappaleiksi, jonka jälkeen en ole niittänyt muuta kuin metsässä.
Koneen osakkeen arvo on noussut 10 vuodessa 358%. Ja osingot päälle. Vuoden sisään osingot mukaanlukien tuotto 20%, samalla kun hex taitaa kyntää nollilla.
Joo, varmaan sellulle paras reitti. Onkohan tuo tunneli kuitenkin tarkoitus olla vain junaliikenteelle.
Jos tunneli Viroon rakennetaan, paperia voidaan viedä suoraan kumipyörillä asiakkaille tai valtameri alusten satamaan. Tosin matkaa tulee sittenkin pitkästi, mutta kuiteskin auttaisi kustannusten hallinnassa. Varmaan satamissa ei oikein tykätä tuosta tunnelihankkeesta.
Montako Upm:n osaketta Wahlroosilla on?
Joo, tasapainotuksen takia siirsin tuota kiinnityskohtaa, että terä nousee ylemmäs ja siinä tuo kiertyi vinoon. Kyllä se on tarkasti laitettava, mutta sen pienen väännön tajusin vasta kun oikaisin tuon. Eli raivurin sijaan vika oli omassa päässä.