Käyttäjän pihkatappi kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,181 - 1,190 (kaikkiaan 3,003)
  • pihkatappi pihkatappi

Sijaintiin ei vaikuta operaattorin liittymä oikeastaan yhtään, laitteen sisällä olevien rekkuloiden ominaisuudet ratkaisevat. Mulla on 6 euron simmi ja toimii hyvin, pätkii samassa paikkaa missä työkaverin kallis liittymä. Huawei on Kiinan vaikoilu käyttöön tarkoitettu laite ja paikannus on ehkä siksikin huppuluokkaa. Paikannus tapahtuu puhelin linkkien, wifin ja sateelliittien avulla. Myöskään sovelluksella ei ole vaikutusta sijaintiin, eli ei pelkästä rajojen katsomisesta tarvi maksullista sovellusta, maksullisessa sovelluksessa voi olla lisäominaisuuksia, mutta perustoiminto sijainnin suhteen on sama laiteriippuvainen ja maasto. Pitäisi olla pari sateelliittiä ja puhelin masto kantama alueella, niin sijainti toimii.

pihkatappi pihkatappi

Maastokartta on käytössä. Ilmainen sovellus riittävillä ominaisuuksilla. Raja on usein metrin tarkkuudella kohdillaan. Jos ei ole kohdillaan, sijainti pallukka vaeltaa näytöllä ja siitä tietää että nyt on katvealue. Huawein laitteissa on sisällä hintaansa nähden huippuluokan paikanmus releet.J os heittää 200 metriä, asetuksissa ei ole otettu kaikkia paikannus rekkuloita käyttöön. Hae internetistä ohjeet huawein asetuksien muuttamiseen tarkkaa sijaintia varten, itse en heti muista miten tuo säädetään ja sitten kun asennat sovelluksen, anna sille oikeus sijainti tietoon.

pihkatappi pihkatappi

Pohjoisen puu on tottunut talvella koviin pakkasiin, mutta hallan kestävyys tuskin on parempi kuin etelämmässä. Eli jos mennään Rovaniemelle ja siitä pohjoiseen, hallaa ei juuri esiinny.

pihkatappi pihkatappi

Samaa mieltä Jätkän kanssa ja se että jos joku osaa jonkin asian ja 95% ei osaa tai on sattumalta epäonistunut joskus, niin tuosta 95% joukosta osa vastustaa jyrkästi. Minulle tällaiset asiat eivät suuria tunteita herätä, eli mitä muut tekevät, jotkut osaa jonkin asian paremmin kuin muut.

Toinen asia on se että kannattaako koskaan ensisijaisesti pyrkiä yläharvennukseen metsänkasvatuksessa. Vai onko niin että joskus sattumalta tuota kannattaa käyttää, jos siihen on resurssit puuston, tekijöiden ja kilpailukykyisen hinnan kautta.

Ja kolmas on se että kun metsätiloja hankitaan, niin kyllä kaikilla on tuottovaatimus taustalla. Alle puuston hinnalla ei ole minun tietääkseni Etelä-Suomessa tiloja myynnissä, jolloin jotenkin on kasvun kautta ja tulevien hakkuiden perusteella arvioitava, mitä tilasta kärsii maksaa, että tuotto miellyttää. Joka vuosi on tila vaihtanut omistajaa, vaikka korkolaskuja käytänkin. Onkohan nuo koroista piittaamattomat ostaneet koskaan kasvatusmetsiä? Helppo on laskea puuston arvo, mutta kun se ei ole kokonaisuudessaan realisoitavissa, niin miten arvotat 15 vuoden päästä tulevan päätehakkuu tulon ilman korkolaskua?

pihkatappi pihkatappi

Kemera on eu:n tukijärjestelmässä väärässä karsinassa. Pitäisi olla pienimutoinen tuki, mutta kun on haluttu mahdollistaa valtavan kokoisia yksittäisiä hankkeita on valittu tämä byrokraattinen malli, tai sitten valittiin tarkoituksella, kun tämähän työllistää.

pihkatappi pihkatappi

Ei voi olla hirvituho, koska koivua ei ole taimikonhoidossa jätetty.

Nyt on ollut tuulenkaatoja autonikkunasta katsottuna enempi kuin talvella yleensä. Lumikuormasta tietysti johtunut, mutta routaa ilmeisen ohuelti, jolloin rungot ovat kestäneet. Omissa metsissä, mitä olen käynyt, yhden katkenneen kuusen näin.

pihkatappi pihkatappi

Tolopaisella on sekä itse maksettuja eläkkeitä, että työeläkettä. Kai se voi olla vaikka 120% palkasta, jos on ollut joskus yrittäjä ja sen lisäksi maatalousyrittäjä ja lopuksi tavallinen palkallinen.

pihkatappi pihkatappi

Hieman liioittelin, syksyllä 2001 viimeinen lento Ivalosta helsingin kautta Jyväskylään.

pihkatappi pihkatappi

Pyöreähkö jälki, 8 cm leveä ja pitkä. 4 varvasta melko pitkät ja kynnenjälkeä saattaa olla. Oli painunut sentin pari, illalla oli lämmin. Ilves se tietysti on, kun siitä on näköhavaintoja, tai jonkun susikoira irrallaan. Noita on nyt näkynyt useamman kerran ja monenlaista versiota olen kuullut aiheuttajasta ahmasta lähtien, joka tuo nyt ei varmasti ollut. Pääasia ett ei ole susi, kukapa sitä pihaansa toivoo.

pihkatappi pihkatappi

Samaa mieltä, kaikenmaailman agitaattorit puhuvat että taivas putoaa niskaan ja kertovat että on vastuutonta ajaa dieselillä. Ja kuinka meidän seuraava auto on sähköllä toimiva hypridi, saattavat kuitenkin lentää maapallon toiselle puolelle ratsastamaan maailman viimeisellä merikilpikonnalla ja selfie löytyy instakramista. Sitten kun lentomatkailu puolittuu nykyisestä, minä voin alkaa pohtimaan näitä ilmastoasioita lopuissa omissa touhuissani, lentomatkailua en vuoden 2003 jälkeen ole harrastanut.

Esillä 10 vastausta, 1,181 - 1,190 (kaikkiaan 3,003)