Käyttäjän pihkatappi kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,571 - 2,580 (kaikkiaan 2,991)
  • pihkatappi pihkatappi

Kyllä sitä voi hakea 10 voden äästä, jos vaan tukiehdot täyttää. Ja hakkuu voi olla vaikka kokonaan kuitupuuta.

pihkatappi pihkatappi

Etelä-Pohjanmaalla on verhopuustolle tarvetta. Kesäkuinen hallayö ei ole mitenkään tavatonta. Ja noita pakkasen vaurioittamia kuusen latvoja näkee tämän tästä. Tänä kesänä ei ollut hallayötä, mutta edellisenä oli, ei tullut hilloja ja kuusen latvat se ruskisti paikoin myös.

pihkatappi pihkatappi

Isä ukko kertoi aikojen alussa pitäneensä moottorisahaa paperisäkissä palstalla. Itse olen vähän sahasta ja palstan sijainnista riippuen pitänyt yön yli pastalla tai kämpillä. Pikku Stihl, eli ms200 on pitänyt ottaa aina sisälle kun siinä jäätyy tuo käynnistyslaite, ehkä paperipussi säilytys auttaisi siinäkin. Isot husqvarnat olen jättänyt uloskin, ne eivät jäädy samalla lailla. Laavu on oiva apu palstalla, eihän hankintahakkaajalla niin kiirus ole ettei kerran päivässä tulilla ehdi istua ja siinä säilyy tavarat rännältä ja lumelta suojassa.

pihkatappi pihkatappi

Ei pidä laittaa sellaista öljyä, missä lukee että se käy mm. moottorisahoihin. Todennäköisesti karstoittaa moottorin ja viimein leikkaa kiinni.

pihkatappi pihkatappi

Samoin hyvää syksyä kaikille. Hirvikärpäsiä olen aiemmin tavannut elokuun 10. päivän keippeillä, joskus jopa 9. päivä (Siuntio 2010). Tänä vuonna tuosta aikataulusta jäätiin selkeästi.

pihkatappi pihkatappi

Hakkuualueen ennakkoraivauksessa poistetaan paljon alikasvos kuusta ja nämä ennakkoraivaukset tulevat usein tehdyksi heti ennen motoa. Ei pieleen menee sitten noissakin.

pihkatappi pihkatappi

On kuulemma palkattu lisää henkilökuntaa ympäri Suomen, hakemuksien tulvan takia. Lokakuussa pitäisi tulla jo noita päätöksiä hankkeiden hyväksynnästä, jolloin toteutusilmoituksiakin pääsee lähettämään.

Uuden kemeran myötä, byrokratia kominkertistui. Eu ei mahdolista suoraviivaista älykästä Pohjoismaista toimintaa.

pihkatappi pihkatappi

Haapa ei käy korkealaatuisiin kartonkeihin, kun se aiheuttaa kartonkiin ominaishajun. Kartonkeihin laitetaankin sitten kuusta ja koivua, ne eivät haise paskalta.

pihkatappi pihkatappi

Metsälehdessä oli tänään: ”Metsäkeskus myöntää tukia korkeintaan seuraavan vuoden loppuun mennessä toteutettaville hankkeille”. Onkohan tullut jälkikäteen asetukseen tarkennus, alkuperäisessähän ei ollut mitään aikarajaa hankkeiden loppumiselle.

No omat hakemukset on tehty jo ja aikarajat on tietysti siellä 3 vuoden päässä.

pihkatappi pihkatappi

Laita vaan sitä haapaa, kun sitä on jo ennestäänkin. Heinääminen ei ole mielekästä puuhaa ja kun sulla taitaisi uuden kuusikon avohakkuu jäädä näkemättä niin ei kun vain haapaa istuttamaan.

Esillä 10 vastausta, 2,571 - 2,580 (kaikkiaan 2,991)