Käyttäjän Puuki kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,081 - 1,090 (kaikkiaan 13,756)
  • Puuki

Männyt pitää kylvää ennen juhannusta.

Monestiko Gla olet joutunut käsittelemään mä-taimikot Tricolla ? Itselläni on vain yksi ulkopalsta (ra-koivikon istutusalueen lisäksi.) jolla on hirvivahinkoja joskus tullut. N. puolet taimikoista on männyn (lähes kaikki  niistä) luontaisesti uudistettuja ja puolet kuusen taimikoita.

Puuki

Kuka on väittänyt että taimikon tiheys ei vaikuta pittuuskasvuun lainkaan ? Minä olen kertonut että normaaleilla kasvatustiheyksillä ei ole tutkimusten mukaan vaikutusta pituuskasvuun.  Se tarkoittaa n. 1000-2000 kpl/ha tiheyksiä.

Puuki

Talvella kuluu paljon sähköä ja kesällä vähän. Siksi määräaikainen toimii ehkä paremmin kuin pörssihintaan sidottu. Itselläni kohta uusinnassa määräaikanen päiväsähkö n. 8,5 c ja yösähkö 6,5 c /kwh .

Puuki

Semmonen sääntö on , että jos ei ole veroseuraamuksia tulosta, niin ei ole vähennysmahdollisuuttakaan menoista. En tarkemmin tiedä sanoa miten sitä sovelletaan juuri tuohon tapaukseen mutta luulempa että noin se menee.

Puuki

Huono aika lakkoilla , jos ei halua työttömäksi, kun konkursseja tehdään ennätysmäärä.

Puuki

Kuiviketurvetta ei voi korvata millään muulla. Jos ei löydy kotimaasta, sitä tuodaan ulkoa.

Puuki

Hyvin on pysyneet pystyssä e-puuhakkuun jäljiltä 1300 kpl/ha tiheydessä männyt. Riippuu paljon siitä minkälaisella kasvupaikalla puut kasvaa , milloin on tehty taimikonhoito ja miten suojaisa kasvupaikka on.

Puuki

Sähkön siirtomaksuja kerätään lähivuosina 14 mrd € lisää koska uusia siirtolinjoja ym.rakenteita pitää rakentaa lisää tuuli-ja aurinkovoimaloiden takia. Sähkön käyttäjät kustantaa.

Puuki

Keski-Suomi on ilmeisesti oma erityisalueensa jossa on vain yksi totuus yhdellä tietäjällä hallussa. Ja vieläpä motokuskilla joka ei tiedä metsänhoidosta muuta kuin mitä kopista näkyy.

Puuki

Kuitupuusta saa pikkutukin hinnan . Kilpailu on hyväksi.

Esillä 10 vastausta, 1,081 - 1,090 (kaikkiaan 13,756)