Käyttäjän Puuki kirjoittamat vastaukset
-
Männyt pitää kylvää ennen juhannusta.
Monestiko Gla olet joutunut käsittelemään mä-taimikot Tricolla ? Itselläni on vain yksi ulkopalsta (ra-koivikon istutusalueen lisäksi.) jolla on hirvivahinkoja joskus tullut. N. puolet taimikoista on männyn (lähes kaikki niistä) luontaisesti uudistettuja ja puolet kuusen taimikoita.
Puuki 24.8.2023, 11:02Kuka on väittänyt että taimikon tiheys ei vaikuta pittuuskasvuun lainkaan ? Minä olen kertonut että normaaleilla kasvatustiheyksillä ei ole tutkimusten mukaan vaikutusta pituuskasvuun. Se tarkoittaa n. 1000-2000 kpl/ha tiheyksiä.
Puuki 24.8.2023, 10:58Talvella kuluu paljon sähköä ja kesällä vähän. Siksi määräaikainen toimii ehkä paremmin kuin pörssihintaan sidottu. Itselläni kohta uusinnassa määräaikanen päiväsähkö n. 8,5 c ja yösähkö 6,5 c /kwh .
Puuki 22.8.2023, 12:42Semmonen sääntö on , että jos ei ole veroseuraamuksia tulosta, niin ei ole vähennysmahdollisuuttakaan menoista. En tarkemmin tiedä sanoa miten sitä sovelletaan juuri tuohon tapaukseen mutta luulempa että noin se menee.
Puuki 22.8.2023, 06:41Huono aika lakkoilla , jos ei halua työttömäksi, kun konkursseja tehdään ennätysmäärä.
Puuki 22.8.2023, 06:30Kuiviketurvetta ei voi korvata millään muulla. Jos ei löydy kotimaasta, sitä tuodaan ulkoa.
Puuki 22.8.2023, 06:13Hyvin on pysyneet pystyssä e-puuhakkuun jäljiltä 1300 kpl/ha tiheydessä männyt. Riippuu paljon siitä minkälaisella kasvupaikalla puut kasvaa , milloin on tehty taimikonhoito ja miten suojaisa kasvupaikka on.
Puuki 22.8.2023, 06:10Sähkön siirtomaksuja kerätään lähivuosina 14 mrd € lisää koska uusia siirtolinjoja ym.rakenteita pitää rakentaa lisää tuuli-ja aurinkovoimaloiden takia. Sähkön käyttäjät kustantaa.
Puuki 21.8.2023, 17:10Keski-Suomi on ilmeisesti oma erityisalueensa jossa on vain yksi totuus yhdellä tietäjällä hallussa. Ja vieläpä motokuskilla joka ei tiedä metsänhoidosta muuta kuin mitä kopista näkyy.
Puuki 21.8.2023, 15:21Kuitupuusta saa pikkutukin hinnan . Kilpailu on hyväksi.