Käyttäjän Puuki kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,181 - 1,190 (kaikkiaan 13,756)
  • Puuki

Mulla on 20 paneelia ja suurin on osa sähköstä tulee niistä. Ei tarvi mutulla arvella tuleeko sitä sähköä vai ei, kun sitä tulee.

Puuki

Keväthankien aikaan paneelit tuottaa hyvin. Se lisää kokonaistuottoa. Uudet paneelit toimii myös pilvisellä säällä yllättävän hyvin.

Puuki

Höpöhöpö.  10 % olis vain vähän toista kuukautta. Ei pidä alkuunkaan paikkaansa.

Puuki

Kauppaaja ei valehtele vaan sinä itse .  Parhaiden koeasteella olevien paneelien hyötysuhde on jo n. 50 %.

Puuki

Rinkopaneelien hyötysuhde on parantunut paljon viimm. 15-10 vuoden aikana.

Puuki

Kaikki tulo- ja menoerät pitää laskea mukaan mitä käytännössä syntyy.  Yleensä siis otetaan mukaan päätehakkuun tuloerot.

Puuki

Harvennustiheyssuositus on paikka-ja puulajikohtainen . Vaihtelee esim. keskisessä  Suomessa 1000 – 250 kpl/ha välillä.

Muuten olen samaa mieltä taimikon kasvatustiheydestä. Vähempikin taimimäärä yleensä riittää.

Puuki

Tulojen kasvattamiseen on lääkkeenä ensin laskea oikein kaikki tulot ja menot korkoineen mukaan vertailuun .  Jos ja yleensä kun päätehakkuussa tulo on esim. n. 4000 €/ha parempi kuin harsinnassa, niin se on hyvä lähtökohta Perkonkin opiskelulle vertailusta.  Toisena th-kulujen mukaan ottaminen ja mahdollisesti myös täydennysistutuskulujen.

Puuki

Kun tämä on myös autoketju – ajattelin hommata sittenkin ladattavan hybridin vaikka se onkin ns. välimallin auto.  Polttomoottorin voi pitää kunnossa ajamalla välillä vain bensalla.  Eikä tarvi latausasemia kyttäillä.

Puuki

N. Helmikuusta huhtikuuhun kannattaa putsata lumesta paneelit.  Hyvä tuotto kevättalvella.

Esillä 10 vastausta, 1,181 - 1,190 (kaikkiaan 13,756)