Käyttäjän Puuki kirjoittamat vastaukset
-
Kitumaa luetaan vielä metsämaaksi. Kasvu 0,1 – 1 m3/v/ha.
Puuki 2.3.2023, 12:55Istuttamalla ei kannata tiheää metsää tehdä. Jalostetut ra-kotaimet on hento-oksasempi kuin luonnon taimet. Runkojen tukevuus tulee harvasta alkuasennosta. Männyllä istutustaimia 1400-1500 kpl/ha, kuusella 1300-1400 , koivulla 1200 kpl. Loput luonnosta.
Puuki 1.3.2023, 10:26Lämmin autotalli on hyvä olla olemassa olipa auton voimalähde mikä tahansa.
Puuki 1.3.2023, 09:36Suomessa kasvavista puista pienin kutistuma on sembramännyllä; säteen suuntaan 2,2 %, tangentin suuntaan 4,8%. Suurin lehtikuusella 5,4 % / 12 % kuiva-tuoretiheydestä. (TTk).
Puuki 1.3.2023, 09:24On ollut montakin sähköhammasharjasysteemiä. Ne on kaikki sököinä. Harjaan nykyään hampaat bambupuuharjalla. On kestävämpi kuin muoviharjat.
Aurinkopaneeleilla latautuva pieni akkuauto olisi luontoystävällinen ja halpa kulkuneuvo. Hybridi jossa lisälatausmahdollisuus omalla polttomoottorilla tarvittaessa pitkällä matkalla.
Puuki 1.3.2023, 08:37Tiehen latauskaapelit niin kuin ennen oli autorata-autoissa urat sähkön saantia varten. Aika huonosti pysyi nekin autot radalla. Talvikeleillä semmoset kaapelit on piilossa jään alla.
Itselataavat hybridit on toinen vaihtoehto. Pieni polttomoottori lataa pelkkää patteri-autossa olevaa isoa akustoa pienempää akustoa. Pompannappihan oli hyvä auto, jos ei ollut ohitustarvetta eikä jyrkkiä ylämäkiä tiessä.
Puuki 1.3.2023, 08:07US:n mukaan (Ben Z.) viheriäillä on monta varapuheenjohtajaa lopparifirmojen palkkalistoilla. Sieltä se kumpuaa into lisätä tuulimyllyjäkin.
Puuki 1.3.2023, 08:03Puun kuivapainosta on hiiltä n. 50 %. Kosteus vaihtelee ja voi olla esim. ns. puusepänkuivassa puussa n. 8-10 %.
Puuki 1.3.2023, 07:08Jotain tiedän , kun olen lukenut koeajotestejä. Hybridiautoista on kokemusta BMW:n x5;sta jossa on liki 400 hv moottoritehoa.
Puuki 1.3.2023, 06:56Mersun patteriauato oli käyttötestissä. 400 km toimintasäde kutistui n. 200 km:iin 15-20 asteen pakkasella. Automaattinen ohjaava kaistavahti on monessa autossa osottautunut liian herkäksi ja vaaralliseksi lisävarusteeksi.
Akut lisää auton painoa niin paljon, että hp lukema pitää olla sen takia isohko eikä esim. kiihtyvyys ole sen parempi kuin kevyemmällä polttomoottoriautolla tai hybridiautolla.