Käyttäjän Puun takaa kirjoittamat vastaukset
-
40 vuotta Yhdysvalloissa asunut maailmankuulu suomalainen taloustieteilijä Bengt Holmström taisi kiteyttää Helsigin Sanomissa Suomen tämänhetkisen ongelman kaikkein parhaiten.
Hänen mielestään Suomi on huippukoulutettujen alisuorittajien maa.
Hänestä meillä on hyvä peruskoulu ja lukio, mutta yliopistoissa homma lässähtää.Puun takaa 13.4.2014, 08:23Olisi mielenkiintoista hieman kuulla lisää Nikon omasta maailmankuvasta ja elämänkokemuksista, kun on itsellekin siunaantunut tuota nuorempaa Subway-sukupolvea.
Mihin suuntaan näitä metsäpuolen asioita pitäisi nyt Nikon mielestä kehittää?
Olen sen verran vaativainen ihminen, ettei riitä sanominen, että ollaan vikaan tehty.
On myös annettava toteuttamiskelpoisia vaihtoehtoja.Puun takaa 12.4.2014, 16:25Henkilökohtaisesti olen eniten ihmetellyt vihreitä aatteita edustavien yllättävän huonoa luonnontuntemusta.
Ajamistaan asioista saisi paljon uskottavampia, jos niissä ei olisi asiavirheitä.
Ei vihreä aate luonnonlakien noudattamisesta kärsi, – päinvastoin.Puun takaa 12.4.2014, 08:52Niko onkin näköjään löytänyt täältä palstalta melkosen salaliiton:
”Ihan miten vaan. Mutta itse toisto ja paatoksellinen tulevaisuudenpelko viittaa vahvasti personallisuushäiriöön, joka ilmenee nimim. AC, Taneli, Sudenjälkien, AC Jalkasen -osastossa.”
Puun takaa 12.4.2014, 08:42Saattaa ne kolme A:ta mennä jo lähiaikoina, enkä nyt tarkoita olutta.
Nikolle tuntuu olevan tämä realielämästä keskustelu olevan hieman vaikeata.
Olisi tietysti hauskempaa, kun kaikki olisi upeaa ja fantastista, mutta kun ei valitettavasti vain ole.
Nämä maksuvalmiusongelmat ovat nykyisin lähes kaikkien yritysten ongelmana, ja ennen niin varmoina maksajina pidettyä valtiota ja kuntia vaivaa myös huono rahoitustilanne.
Niin kauan kuin suurimmalle osalle suomalaisista palkat ja eläkkeet tulevat ajallaan, kriisitietoisuus on ymmärrettävästi aika vähäinen.
Uskon, että jo ensi vuonna pääsemme Nikon kanssa paremmin samalle aaltopituudelle.Puun takaa 11.4.2014, 23:26Haluan ihan oikeasti ymmärtää Nikon maailmankuvaa ja lähtökohtia näihin käytyihin keskusteluihin.
Olen pahoillani siitä, että olen joutunut olemaan täyttä omistaja- ja yrittäjävastuuta kantavana henkilönä näissä keskusteluissa.
Se saattaa joskus jopa järkyttää minua nuorempia, suojatumpaa elämää elämeitä keskustelijoita.
Olen kuitenkin hyvin kiitollinen siitä rikkaasta ja monivaivaiheisesta elämästä, jonka olen saanut elää tässä alati muuttuvassa, ja ankarassakin maailmassa.Puun takaa 11.4.2014, 21:23Niko vaikuttaa kyllä ikäistään nuoremmalta, jos minä vaikutan yli seitsemänkymppiseltä!
Osaltani ikä-arvio meni Nikolta lähes 20-vuotta pieleen.
Olen kuitenkin ehtinyt nähdä 90-luvun laman vaikutukset, vuoden 1997 ruplaromahduksen, vuoden 2000 -teknologiapörssiromahduksen ja nyt käynnissä olevan erittäin vakavan Suomea koskevan talouskriisin.
Kaikista ajoista olen kyllä itse selvinnyt, mutta se on vaatinut vähän muutakin kuin sinisilmäisyyttä.Puun takaa 11.4.2014, 20:28Niko teki tästä jostain syystä poliittisen asian, kun tarkoitus oli keskustella yrittämisen rahoitusongelmista.
Pitkät neulaset onneksi palautti keskustelun aiheeseen.
Suurille yrityksille, kuten valtiollekin on vain aika vaikeata asettaa maksuehtoja.
Pienempien yritysten kanssa pystyy jotain sopimaankin.
Muistui mieleen, kun 2009 rahoituskriisin aikaan eräs erittäin suuri rakennusyhtiö pidensi omien ongelmiensa takia maksuaikansa yksipuolisesti 90-päivään, eikä tahtonut maksaa sittenkään.
Pienemmän yrityksen on aika turha yrittää siinä tilanteessa asiaan vaikuttaa.
Nyky-Suomi on tässä mielessä jälki-neuvostoliittolainen maa.
Vain isompien ehdoilla mennään.Puun takaa 10.4.2014, 21:06Vapaa lainaus Metsäuutisista:
Hovioikeuteen valittaminen maksaa 350.000 euroa.
Nämä 13 metsänomistajaa ovat joutumassa kohtuuttomaan tilanteeseen.
Vanhenemispäätöksestä valittaminen maksaa siis yli 26 000 euroa jokaista osallista kohti.Puun takaa 10.4.2014, 16:08Kalliiksi tulee:
Kanteen nostaneille määrättiin maksettavaksi kartelliyhtiöiden lähes kolmen miljoonan euron oikeuskulut.
Osa metsänomistajista epäröi asian käsittelyn jatkamista.
Kanteessa oli mukana kaikkiaan 656 metsänomistajaa, joista Helsingin käräjäoikeus käsitteli 13 metsänomistajan korvausvaatimukset.Yle Keski-Suomi