Käyttäjän Puun takaa kirjoittamat vastaukset
-
Aliskasvoskuusikossa on lähes aina olemassa terveysriski, joka syö nopeaasti kannattavuuden.
Mitä kuusitukin ja männynkin hintoihin tulee, tästä ja ensi vuodesta tulee melko varmasti erittäin hyvät.
70 euron raja saattaa oikeasti ylittyä.Puun takaa 3.4.2014, 22:09Odotinkin tuota Väkitukon olettamusta, että minulla olisi jotenkin oma lehmä ojassa.
Tuotan kyllä siinä mielessä pettymyksen, ettei todellakaan ole.
Minulla ei ole ollut ongelmia tai erimielisyyksiä viranomaisen kanssa.
Muutamia rakennuslupia olen vuosien mittaan hakenut, ja ne kaikki on myönnetty aivan normaalisti.
Kokemukseni ja tietoni vallan väärinkäytöksistä ovat peräisin julkisista asiakirjoista, ihmisten haastatteluista, tiedotusvälineistä sekä tuttavilta ja ystäviltä.Puun takaa 3.4.2014, 21:42Olen miettinyt, miksi Väkituko ja Nikokin niinkin voimakkaasti tarttuivat tähän lepikkoaiheeseen, mennen asian lisäksi jopa henkilööni.
Oltiinko siinä luonnon, vaiko järjestelmän asialla?
Olen itse luonnon ystävä.
Olen vaalinut ympäristöäni ja tehnyt paljon vapaaehtoistyötä. Kansallispuistot Suomessa ja muualla ovat jokavuotisia käyntikohteitani.
Lomatkin vietän mieluiten luontokohteissa.
Hyväksyn, jos Väkitukko on puhtaasti luonnon asialla, mutta vallan väärinkäytön luotoarvoja hyväksi käyttäen tuomitsen erittäin jyrkästi.
Tulen käyttämään loppuelämäni näiden väärinkäytösten esiin tuomiseen.Puun takaa 3.4.2014, 19:23Mikä parasta, nimenomaan viljelty, tasaisen nopeasti kasvanut järeä kuusitukki on nyt ja jatkossa kaikkein kysytyintä.
Kuusen kasvua ei missään tapauksessa kannata jarrutella pitämällä sitä aliskasvoksena isomman puuston alla. Siihen ei yksinkertaisesti löydy taloudellisia perusteita.Puun takaa 3.4.2014, 17:53Juuri sitä en ymmärräkään, että vain vuosi sitten joidenkin mielestä niin valtavan suuresta asiasta tuli niinkin pian vain ”mokoma asia”.
Puun takaa 3.4.2014, 17:41Välimerenmaiden taannoinen tukeminen ja EU:n kiristynyt pankkivalvonta niittää nyt pienellä viiveellä karua satoaan täällä Suomessa.
Kaikkien aikojen konkurssiennätys näyttää olevan tulossa.
Jo 900 konkurssia on tullut suomalaisyrityksille jo tänä vuonna,
eli kymmenen alkuvuoden jokaista päivää kohti.
Hengissä selviävissä yrityksissä väkeä vähennetään ja työtahti entisestään kiristyy.Puun takaa 3.4.2014, 17:27Piti vielä tämäkin päivä nähdä, että Jesse valittelee omia puukauppojaan!
Nyt on kyllä maapallon akseli horjahtanut kokonaan pois paikoiltaan!Puun takaa 3.4.2014, 16:58Minusta on erikoista, että vielä reilu vuosi sitten täällä palstalla oli lähes fanaattisia susi-ihmisiä, ja me muut olimme heidän silmissään yhteiskunnan pohjasakkaa.
En ole koskaan oikein ymmärtänyt, miksi niin kovasti innostutaan jostakin asiasta, ja kohta se hylätään yhtä nopeasti.
Miksi nykyisin ei haluta sitoutua oikein mihinkään?Puun takaa 2.4.2014, 21:49Kyllä Jessen kuusitukin kuoleman ennustukset ovat vahvasti liioilteltuja ja ennenaikaisia!
Kuusitavaran kysyntä on maailmalla Harjavallan erityistalousaluetta lukuunottamatta jatkuvassa kasvussa.Puun takaa 2.4.2014, 21:34Yksi iso syy työtahdin kiristymiseen ja mm. puukuormien kasvuun on valtion nopea velkaantuminen.
Kun vielä 90-luvun alussa valtio oli lähes velaton, nyt sitä on jo lähes 100 miljardia euroa, eli kahden vuosibutjetin verran.
Kaiken lisäksi lisävelkaa tulee miljoona euroa tunnissa vuorokauden ympäri ilman yhtään vapaapäivää vuodessa.
Yhä pienempi yrittäjien ja työntekijöiden joukko joutuu pitämään yhteiskuntaa pystyssä.
Kyllä siinä väkisinkin tahti kiristyy ja kuormat suurenee!