Käyttäjän Puun takaa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,061 - 1,070 (kaikkiaan 3,385)
  • Puun takaa

Niin, olen täällä aika monta kertaa kertonut taustani ja ollut mukana yhteisessä tapaamisessakin, sekä vastannut esitettyihin kysymyksiin tarvittaessa jopa selkokielellä.
    Vastavuoroisuusperiaatteen mukaisesti voisi Väkitukolta kuin Nikoltakin odottaa jotain pientä vastaantuloa.

Puun takaa

Nikolle ei näyttänyt selkokielinen vastaukseni oikein kelpaavan.
    Katsotaanpa, kelpaako se paremmin alkuperäiselle kysyjälle.

Puun takaa

Helsingin yliopiston ympäristötieteen laitoksen tekemien laskelmien mukaan Suomelta puuttuu jo lähes 400.000 hehtaaria peltoa, jotta suomalaiset voitaisiin ruokkia itse.
    Suomen väkiluku on jatkanut kasvamistaan lähestyen 5,5 miljoonaa henkeä. Vuodenvaihteen luku oli 5 451 270.
    On jopa suunniteltu Ukrainan maatalouden tukemista ruoan tuottamiseksi Suomeen.
    Kiinalaiset puolestaan ostavat kiihtyvällä vauhdilla peltomaata Afrikasta.
    Anni Sinnemäki osoittaa pellonraivauskielto-kaavailuineen melkoista tietämättömyyttä vallitsevasta todellisuudesta ja suoranaista vastuuttomuutta

Puun takaa

Myös suojelualueilla voi olla omat haitalliset ympäristövaikutuksensa.
    Aikaisemmin olikin jo puhetta kirjanpainajien leviämisestä viereisiin talousmetsiin.
    Lähistöllä oleva natura- tai muu suojelualue saattaa aiheuttaa rajoituksia maankäytölle ja elinkeinoille.
    Tämä ei ole länsimaisen oikeusperiaatteen mukaista, koska mahdollisen korvaus on suoritettu vain itse suojelualueesta. Ympäröivien alueiden omistajille saattaa tulla tulonmenetyksiä ja kuluja joita kukaan ei korvaa.

Puun takaa

En hyväksy sitä, että Väkitukko nimittää suomalaisesta arkitodellisuudesta kertomista nälvimiseksi ja ivaamiseksi.
    Kaikilla hallinnonaloilla tapahtuu ylilyöntejä ja väärinkäytöksiä, eikä ympäristöhallinto tee tässä poikkeusta.
    Kyllä minäkin olen asioinut Ympäristöministeriön kanssa, ja saanut sieltä aivan asiallista palvelua.
    Yli 300 virkamiehen joukosta suurin osa on aivan päteviä ja sopivia.
    Eniten kritiikkini koskeekin luonnonsuojelun varjolla tehtävää vallankäyttöä, jolla ei ole luonnonsuojelun kanssa mitään tekemistä.
    Se on juuri se vaarallinen tie, mihin Suomi on ajautunut jo vaarallisen pitkälle.
    Kysymys on syvälle vallan rakenteisiin kehittyneestä korruptiosta.

Puun takaa

Kerron nyt Väkitukolle selkokielellä ko. alueen suojelun syyn:
    Alueen ulkopuolella sijaitsevan asumuksen lähistölle rakentamisen estäminen.
    Vastaavia tapauksia Suomessa on tuhansia.
    Seitsenästä eri suojeluohjelmasta löytyy lähes aina tarvittava suojeluperuste.

Puun takaa

Suomessa on tällä hetkellä seitsemän eri suojeluohjelman perusteella muodostettuja, erityyppisiä suojelualueita yhteensä yli 20.000 kpl. Kyllä siinä joukossa muutamia lepikoitakin mahtuu olemaan!

Puun takaa

Kuopion lääninhallitus näki jo yli 40-vuotta sitten, mitä oli tulossa:

Erilaisten komiteoiden ja työryhmien jälkeen Sorsan hallitus päätti esittää vuonna 1973 laajan ympäristöhallinnon perustamista, jota kuitenkin vastustettiin monilla tahoilla. Rajuimmin asiaa vastaan oli Kuopion lääninhallitus, jonka mielipide kiteytyi lausunnon viimeiseen virkkeeseen:

”Varjele meitä sodalta, rutolta ja ympäristöministeriöltä”.

Lähde: Wikipedia

Puun takaa

Eipä näytä huoltosuhteen kehitys kovin valoisalta jatkossakaan.
    Ikärakenteen muutos näkyy väestöllisessä huoltosuhteessa: kun vuonna 2010 oli 61 huollettavaa eli alle 18-vuotiasta tai yli 64-vuotiasta sataa työikäistä kohden, niin vuoteen 2020 mennessä huollettavien määrä on noussut 75:een ja vuoteen 2030 mennessä jo 83:een.
    Työttömät eivät ole näissä luvuissa mukana.
    Kun he lasketaan mukaan, luvut rumentuvat entisestään.

Puun takaa

Aukusti ehtikin jo vastaamaan puolestani Väkitukon kysymykseen hieman samantyyppisen tapauksen kautta.
    Ympäristöministeriö aloitti toimintansa vuonna 1983, mutta jostain syystä sen alkuvaiheen toimista ei juuri virallisessa historinkirjoituksessa mainita.
    Sen jälkeen tulivatkin puolestaan valkoselkätikat, liito-oravat ja
    kaiken kruunaava Natura-kausi.

Minua puolestani kiinnostta, miksi Väkitukko on itse niin kiinnostunut juuri ko. lepikosta?
    Vastaavia suojelualueita kun löytyy ympäri Suomen.

Esillä 10 vastausta, 1,061 - 1,070 (kaikkiaan 3,385)