Käyttäjän Puun takaa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,131 - 1,140 (kaikkiaan 3,385)
  • Puun takaa

Kaksi heinolalaista puuelementtitehdasta ja rakennusliike saivat jättiurakan.

Koskisen Oy, VVR Wood Oy ja Rakennusliike Reponen toteuttavat Vantaalle vuonna 2015 Euroopan suurimman puukerrostalon.

Rakennus, jonka asuinpinta-ala on yli 10 000 neliömetriä tulee saamaan paljon julkisuutta, sillä se on yksi Vantaan asuntomessujen vetovoimakohteista.

ARA-rahoitteiseen seitsenkerroksiseen puukerrostaloon tulee 186 asuntoa, joista asumisoikeusasuntoja on 79 ja vuokra-asuntoja 107 sekä pysäköintitiloja noin 80 autolle.

Vantaan talossa toteutetaan Rakennusliike Reposen johdolla kehitettyä PuuMera-konseptia, jonka ensimmäinen näyttö oli Vierumäelle valmistunut puukerrostalo.

– Vierumäen peruskonsepti toimii sellaisenaan Vantaalla. Parannuksia tulee muun muassa lämmöneristyksen osalta omista energiatehokkuuden kehittämisvaatimuksistamme johtuen, sanoo Rakennusliike Reposen toimitusjohtaja Mika Airaksela.

Koskisen taloteollisuuden johtajan Juha Kohosen mukaan tilaus takaa työt elementtilinjan kymmenelle työntekijälle kahdeksi vuodeksi

– Vantaan kohteeseen tehdään noin tuhat elementtiä. Enimmäkseen ne ovat ulko-ja sisäseinäelementtejä.

Kohteen välipohjaelementit toimittaa VVR Wood oy. Nämä työt työllistävät alkuvaiheessa 4-5 työntekijää.

Itä-Häme

Puun takaa

Aittajuoksu ja yösuunnistus pitävät mielen virkeänä ja paikat notkeina.

Puun takaa

Kiinteistövero, tms. metsämaalle tulee, se lienee jo selvää.
    Kyllä kaikkein tärkeintä on laittaa ne haalitut hehtaarit tuottamaan puuta mahdollisimman tehokkaasti.
    Uusi vero tulee puunmyyntituloista vähennyskelpoiseksi.
    Pitää vain siinä vaiheessa olla niitä puita mitä myydä.

Puun takaa

Olen Tanelin kanssa samoilla ajatuksilla.
    Eihän optimaalinen kehitysluokkajakautuma ole mikään itsetarkoitus, mutta turha on niinkään sanoa, ettei siinä mitään järkeä olisi.
    Se on sitten jokaisen oma asia, miten tuohon kehitysluokkajakautumaan pyrkii, jos pyrkii.
    Eniten hyötyä siitä on silloin, jos puuntuottaja pyrkii tekemään hoitotyöt omin voimin.
    Työkuormitus jakautuu silloin tasaisemmin.
    Olen päässyt seuraamaan myös suurmetsänomistajien metsänhoitoa.
    Kyllä sielläkin pyritään eri-ikäis-kasvatukseen, tai kehitysluokkajakautumaan, miten sen nyt kukin haluaa ilmaista.
    Ei se varmasti ketään naurattaisi, jos koko metsäala olisi samanikäistä puustoa laidasta laitaan.

Puun takaa

Ohjelman katsottuaan ei voi kuin kysyä, pitäisikö itkeä vaiko nauraa koko päästökaupalle.

Puun takaa

Eipä tuolla männyn kylvön ajankohdalla taida olla muuta väliä, kunhan maanpinta on vain sen verran kuivahtanut, ettei siemenet tule saappaanpohjissa takaisin kotiin.
    Keväthangellehan mänty itse siemenensä kylvää.

Puun takaa

Yle TV1 ma.10.3.2014 klo 21.30 Päästökauppiaat

Björn Hammarin uhkarohkea yritys lupaa pelastaa sekä ilmaston että Afrikan naiset. Mutta miten yrityksen käy romahtaneilla päästömarkkinoilla? Onko EU:n päästökaupassa mitään järkeä? ohj. Kati Juurus. HD

Puun takaa

Arvonlisävero on Suomessa käytännössä EU-vero, koska sen koko tuotto ohjataan Suomen jäsenmaksuna EU:lle. Summa ei yleensä ole riittänyt, vaan muitakin verotuloja on pitänyt myös käyttää.
    Tuleehan sieltä osa takaisinpäin, mutta Suomi on ollut kahta vuotta lukuunottamatta kasvava nettomaksaja koko 19-vuotisen EU-historiansa aikana.

Puun takaa

Tuo Venäjän huomionosoitus Jyväskylän kaupunginjohtajalle on osin perua myös Lappeenrannan ajoilta.
    Sinällään en epäile Keskisuomalaisen tietoja ko. asiassa.
    Asia tarkentunee myöhemmin.

Puun takaa

Ei se niinkään ole ollut varakkuuskysymys.
    Olen aina ollut huono antamaan rahaa, mutta tehdystä työstä olen aina maksanut käyvän hinnan.

Esillä 10 vastausta, 1,131 - 1,140 (kaikkiaan 3,385)