Käyttäjän Puun takaa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,241 - 1,250 (kaikkiaan 3,385)
  • Puun takaa

Omistajat tekevät yksityismetsissään talkoita jatkuvasti.
    Miksei siis yhteismetsän osakaat voisi tehdä talkoita omistamissaan yhteismetsissä?

Puun takaa

Se metsänhoitomaksukertymä on ollut 30-miljoonan euron luokkaa vuodessa.

Puun takaa

Näitä yhteismetsiä vieroksuvia ”Tolopaisia” on ollut täällä ennenkin.
    Yleensä kielteisen asenteen syynä on se, että yhteismetä on ostanut kiinnostavan metsäpalstan valittajan nenän edestä. Onkohan nytkin siitä kysymys?

Puun takaa

Selvyyden vuoksi sanottakoon, etten ole tuolla listalla.

Puun takaa

Ei muuta kuin arvauksia pöytään! .. 🙂

Puun takaa

Jos jotain kritiikkiä pitäisi antaa, niin kansikuvan minä vaihtaisin.
    Siinä on kyllä komeita mäntyjä, mutta surkeita, väärällä maapohjalla olevia aliskasvoskuusia, joilla ei kyllä ole taloudellisia kasvatusedellytyksiä.

Puun takaa

Kun on jotakin ehtinyt jo vuosikymmenten aikana tehdä ja nähdä, voi silloin myös hyvin olla kriittinen omille tekemisilleen.
    Tässä lienee se suurin ero minun ja Jessen välillä.
    En voi talouden tosiasioille mitään. En voi myöskään sille tosiasialle mitään, että suomalainen puuta käyttävä teollisuus on arvostanut kuusta kaikkein eniten, ja on maksanut siitä puuntuottajalle parasta kokonaishintaa koko sen ajan, kun olen puuta täällä tuottanut. Ennustaminen on aina vaikeaa, erityisesti tulevaisuuden ennustaminen.
    Sen takia olen pyrkinyt monipuolistamaan metsiäni ja kasvattamaan eri puulajeja niille parhaiten soveltuvilla maapohjilla.

Puun takaa

No niin, nyt on sitten uudet metsänhoidon suositukset luettu läpi.
    Suosittelen lämpimästi muillekin keskustelijoille!
    Teksti on hyvää ja asiallista.
    Jatkuvan kasvatuksen osio on kuin olisin sen itse kirjoittanut, niin realistisen asiallista se on.
    Kun muistaa niitä vanhan palstan aikaisia satuja, ja vielä joidenkin nykyisiäkin jatkuvan kasvatuksen märkiä unia raivaussahan hävittämisistä yms. höpötyksiä, Tapion suositukset saattavat ne puheet naurunalaiseksi, – ja hyvä niin!

Puun takaa

”Puuntakunen tuosta e-puunkorjuusta että tuo tuloa. Nyt hänkin on tässä yhteydessä sen huomannut. Hyvä kun edes nyt.”

Oletko Jesse ihan oikeasti koskaan käynyt testauttamassa muistiasi, tai käynyt luetunymmärryskokeessa?
    Olen kymmenen vuoden ajan tehnyt energiapuukauppaa mhy:n ja muiden ostajien kanssa, eli aika kauan kauemmin kuin Jessse itse.
    Sehän on tietysti totta, ettei täällä kukaan muu kuin Jesse ymmärrä yhtään mistään mitään.

Puun takaa

Jäsenmaksuun löytyy varmasti ihan toimivat systeemit, kunhan mennään vähän ajassa eteenpäin.
    Yhtenä vaihtoehtonahan voisi olla esim. Metsäliiton käyttämä systeemi, missä jäsen voi olla halutessaan vain jonkun tai joidenkin tilojen osalta, mutta ei välttämättä kaikkien.

Esillä 10 vastausta, 1,241 - 1,250 (kaikkiaan 3,385)