Käyttäjän Puun takaa kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,411 - 1,420 (kaikkiaan 3,385)
  • Puun takaa

Jessekin voisi jo ymmärtää, että kukin taaplaa tyylillään, ja se koskee myös muitakin kuin vain Jesseä itseään.
    Samoin voit ihan huoletta jo lopettaa meidän toisten moittimisen milloin miksikin uskovaisiksi.
    Olen ihan oikeasti näiden useiden vuosien ajan yrittänyt löytää tekemisistäsi jotakin uutta ja erityistä, mutta en ole sitä löytänyt.
    Voit ihan vapaasti pohtia, onko vika silloin pelkästään minussa.

Puun takaa

Leevi ja Timppa ovat kumpikin oikeassa.
    Koskaan ei voi täysin ehdottomasti sanoa, että yksi tai kaksi raivausta riittää.
    Sitten on vielä niitä pihlajan valtaamia alueita…

Puun takaa

Ongelma on joskus siinä, että viisaus ja järkevyys eivät aina asu välttämättä yhdessä.

Puun takaa

Olin itsekin alussa lähdössä hakemaan kartellikorvauksia, mutta tulin toisiin ajatuksiin kun perehdyin asiaan tarkemmin.
    Kartellin tarkastelujakson aikana myymäni puu oli n. 90% tukkipuuta, ja koska puukartellituomiossa ei otettu lainkaan kantaa itse puun hintaan, toisin kuin esim. asfalttikartellissa, näin kohdaltani riskit liian suuriksi. Lisäsi vain osa myymistäni puista oli mennyt kartelliin osallistuneille ostajille.
    Paljon kartelliyhtiöille kuitupuuta myyneet ovat kyllä paremmassa asemassa, ja olen vain hyvilläni jos oikeus toteutuu.

Puun takaa

Minulla on noita jatkuvan kasvatuksen kokemuksia jo tuolta 70-80-luvuilta. Uskoin Lähteeseen silloin, mutta en usko enää.
    Voidaan sanoa, että juuri Erkki Lähde teki minusta jaksollisen kasvatuksen mannekiinin ja puun tehotuotannon kannattajan.
    Aliskasvoskuusikon säästäminen ja kasvattaminen ei ole jatkuvaa kasvatusta.

Puun takaa

Jos niitä huvittavuuksia aletaan toisistamme etsiä, niin Jessellä se on kyllä ruudin keksiminen yhä uudestaan ja uudestaan.
    Toinen on mielipideviirin nopea kääntyminen 180 astetta.
    Mielenkiinnolla odotamme, josko se kääntyy vielä saman verran lisää, eli täysi ympyrä tulee täyteen.
    Muistan, kun muutamia vuosia sitten kerroin energiapuukasvatuksestani, niin Jesse teilasi sen suurella tarmolla.
    Vähintään yhtä suurella tarmolla sama mies listi joidenkin esittämän jatkuvan kasvatuksen.
    Kuusenkasvatuksen Jesse taas tuomitsi vielä ihan äskettäin, mutta nyt jo poistellaan lehtipuita aliskasvoskuusikon päältä!
    Voimme vai aavistella, mikä asia seuraavaksi kääntyy niskoilleen…

Puun takaa

Jos sallit Jesse, niin huomannet oheisesta tekstistäsi itsekin, että alat jo aika vahvasti puhumaan itseäsi vastaan:

”Haetaan helppoa liksaa ja mielellään suuremmin persettä nostelematta tai päätään vaivaamatta. Se ikäänkuin katsotaan vankan ammattitaidon ja pitkän työuran luontaiseduksi. Ei niistä työpäivänä paljon irtoa mutta hyviä neuvomaan nuorempia miten kuuluu päivä saada kulumaan mahdollisimman vähällä ”ryskeellä”.

Puun takaa

Suorittavan kirjoitukset ovat asiallisia ja asiantuntevia.
    Voin kyllä vahvistaa joka sanan, vaikka en itse konemies olekaan ja toimin puhtaasti ”vastapuolella” eli puuntuottajana.
    Ei nämä asiat ole mitenkään monimutkaisia eikä normaalilla järjellä edes vaikeita käsittää.
    Ihmettelen suuresti, että tästä aiheesta on yleensä syntynyt näin paljon väittelyjä.

Puun takaa

Oletko Hiluxi ihan varma, että haluat todella perehtyä tähän aiheeseen? 🙂

Puun takaa

Asfalttikartellijutussa oikeuden tuomio sisälsi lisäksi lausuman vahingonkärsijöiden vahingon suuruudesta.
    Puukartellijutussa näin ei ole.
    Se ei kyllä lupaa kovin hyvää korvausta hakeville puunmyyjille.

Esillä 10 vastausta, 1,411 - 1,420 (kaikkiaan 3,385)